Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 23, 2022

„Добър 4,05“ на матурата по БЕЛ

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-06-2022
в Брой 23, 2022
A A

Средно 52,77 точки от 100, или оценка „Добър 4,05“, са получили тази година зрелостниците на задължителната матура по БЕЛ. Усредненият резултат на втората матура по профилиращ предмет е 62 точки и отговаря на оценка „Добър 4,48“.
По-високият успех на втория изпит е очакван, като се има предвид, че на първата матура по БЕЛ се явяват всички завършили XII клас (43 011 души), а втората е по избор по профилиращ предмет и на нея отиват по-малко на брой и по-мотивирани зрелостници, посочват от МОН. На втория изпит по предмет от профилираната подготовка са се явили 24 322 младежи. Останалите са положили държавен изпит по професия.
Оценка „Слаб“ (до 29,5 точки) на матурата по БЕЛ имат 16,73% от зрелостниците,
а „Среден“ (30 – 40,5 т.) – 12,79 на сто. Най-много – 33,84%, са постигнатите резултати „Добър“ (40,75 до 62,25 т.), а „Много добър“ (62,5 до 83,75 т.) записват 29,95 на сто от дванайсетокласниците. „Отличен“ (84 до 94,5 т.) постигат 6,31 на сто, а 0,38 – „6,00“, или от 95 до 100 точки.
„Резултатите от матурите са според очакванията. За този, който знае, е лесно. Справили са се мотивираните ученици“, коментира пред Нова тв министърът на образованието и науката акад. Николай Денков. Той отбеляза, че тази година изпитите след XII клас са различни по формат, учениците са обучавани по различна програма, различна е и скàлата за оценка и не трябва да се прави сравнение с резултатите на предишни випуски. Това се отнася особено за втората задължителна матура, която за пръв път е по профилиращ предмет и материалът в нея е на по-високо равнище, отбелязват от МОН.
Няма зрелостник с 0 точки и на двата изпита, но няма и такъв със 100 точки на двете матури. Максимален брой точки – 100, на един от изпитите са постигнали 32 зрелостници. С две пълни шестици са 49 зрелостници, а с две отлични оценки – 1651. Две слаби оценки имат 941 зрелостници. Само девет зрелостници имат 0 точки.

Your Image Description

Свързани статии:

Гореща програма на Софийската филхармония Пъстри картини от детството Ученическото самоуправление – лесно и интересно Има пари за образователни медиатори

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Физика и околна среда

Следваща статия

Иван Д. Шишманов – европеизираният българин (Посвещава се на 160 години от рождението на проф. Д-р иван д. Шишманов (22.06.1862 – 22.06.1928)

Следваща статия

Иван Д. Шишманов – европеизираният българин (Посвещава се на 160 години от рождението на проф. Д-р иван д. Шишманов (22.06.1862 – 22.06.1928)

Модел на образованието на бъдещето

Образованието в дигитална среда – резултати, оценки, изводи

Последни публикации

  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"