Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 3, 2022

Как едно квартално училище става желана територия

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-01-2022
в Брой 3, 2022
A A

Росица РАНЧЕВА

Старозагорското Основно училище „Николай Лилиев“ се намира в югозападния край на града. Допреди няколко години то е в графата „и др.“ и почти нищо не се знае за него. Когато начело застава Мариета Петрова, картината започва да се променя осезателно към добро. Миналата година обаче тя е назначена за директор на ППМГ „Гео Милев“ и на поста застава непознатият за града Желязко Богданов. Учителският колектив и активните родители очакват сътресения, но Богданов, който има 30-годишен директорски стаж и е трето поколение учител, така им влиза под кожата и така завърта учебния процес и климата, че всички много бързо се нахъсват и запретват ръкави за още по-сериозна творческа работа.
Още в началото на настоящата учебна година става нещо небивало досега. Вместо едва скърпваните две паралелки първи клас още при първото записване и класиране се напълват три. Постъпват 60 нови ученици и общият им брой нараства от 270 на 330.
Питам директора на какво се дължи този интерес, а той веднага отговаря: „Осигуряваме пълно спокойствие на родителите за техните деца. 95% от учениците ни са на целодневно обучение. Т.е. довеждайки ги в училище, мама и татко са спокойни за живота и здравето на децата си.
В същото време, на нашите ученици толкова им е интересно тук, че съм виждал много пъти как не искат да си тръгват или пък бързат да влязат в двора, за да не започнат игрите без тях.
Успешно съчетаваме игрите с получаване на знания. Миналата учебна година за първи път нашите четвъртокласници бяха на пето място в областта по български език и математика, което е невероятно голям успех за нашето училище. Тази година имаме тежката задача да подобрим резултатите. На НВО за VII клас сме на четвърто място в област Стара Загора, което означава, че съчетавайки игри, техника, умения на учители и със съпричастността на родителите, успяваме да постигнем този резултат. Същевременно нашите възпитатели също са много добри. Те са интелигентни млади хора, които с желание остават много след края на работното си време, за да бъдат с децата, когато се налага – пред състезания, конкурси или други прояви. Те се раздават изцяло, за да се постигнат хубавите резултати.“
Според Желязко Богданов високите постижения още повече мотивират учителите да работят иновативно и творчески. Единственото, което ги притеснява, е пандемията. Най-малките ученици от начална степен са се върнали присъствено в клас едва на 16 ноември, а за прогимназията все още не се знае кога и как ще стане това. Откъсването от учебния процес влияе лошо на децата. Притеснени са и родителите, но трябва да се спазват правилата.
За да бъде още по-интересно на децата, стаите са украсени и нашарени по техен вкус и този на класните им ръководители. Преобразен е и училищният двор и вече е много по-привлекателен. На него са разчертани няколко интересни игри. Има шахмат с големи фигури, дама и „Не се сърди, човече“. Зарчето представлява плюшена топка за хвърляне. Децата се занимават активно с игрите в междучасията и в следобедните часове.
Голямо предимство е училищният стол, където учениците получават ежедневно топла храна и безплатна закуска. Всеки ден в него се приготвят над 200 порции за обяд, което означава, че повече от половината деца се хранят там.
Децата от I до IV клас са в училището от сутринта до 17.00 часа, а от прогимназиалния етап – до 17.30 ч., което е удобно и за тях, и за родителите им.
Директорът не спира да хвали колегите си. Според него тук се реализира най-добрият психологическия екип в Стара Загора, който е в услуга на децата със специални образователни потребности
и на тези, които са на индивидуално обучение. 28 са те в ОУ „Николай Лилиев“. С тях работи екип от ресурсен учител, психолог и логопед.

„Почти всички искат да учат при нас, защото екипът е много добър. Психологът Лазаринка Батева е невероятен специалист. Работим и с детското заведение „Пчелица“, където са по-тежките случаи. От всички 28 деца най-много 2 – 3 са от нашия район. Останалите ги водят от по-далечни квартали само и само да са при нас, защото виждат големия напредък. Стараем се да получават всичко, каквото им е необходимо. Имаме и лекарски кабинет с фелдшер, който много ни помага при провеждането на тестовете на децата. Засега всички тестове са отрицателни.“
Продължава работата по създаването на максимален комфорт за учениците. Тази година са обзаведени още три зали – кътове за игра с атрактивни мебели. Децата се чувстват прекрасно, сядат върху пухени „столове“, имат техника, маси за рисуване, книги и списания. Предстои да се обзаведат още три стаи за отмора и два компютърни кабинета, а на четвъртия етаж ще се направи и STEM кабинет.
Всички са убедени, че независимо от факта, че 11. ОУ е крайно квартално училище, ако продължи да се надгражда в тази посока, ще става все по-привлекателно и за деца, и за родители.
Миналата година училището провежда първия национален ученически конкурс „Николай Лилиев“ не само за да се популяризира името на големия български поет, а и за да се запали творческата искра у учениците. В Конкурса участват 180 деца от цялата страна и от чужбина. Наградените творби са издадени в специална книга. Вече е обявен вторият международен конкурс „Николай Лилиев“ за поезия и проза в две възрастови групи. Крайният срок за получаване на конкурсните творби е до средата на април 2022 г. Победителите ще бъдат обявени на 26 май – рождената дата на Николай Лилиев.

Your Image Description

Свързани статии:

Летене по Радичков Еврофинансиране и за регионална наука Родители с признание за онлайн обучението Кръговете на решенията: Началното училище „Хаджи Генчо“ в Тетевен работи по Програма за социално-емоционално образование

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Летене по Радичков

Следваща статия

Как ще се провеждат изпитите по професия

Следваща статия
Как ще се провеждат изпитите по професия

Как ще се провеждат изпитите по професия

Бъдещите текстилни кадри се обучават дуално

Бъдещите текстилни кадри се обучават дуално

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Екопреходът заляга в учебните програми

Последни публикации

  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"