Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 3, 2022

Как едно квартално училище става желана територия

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-01-2022
в Брой 3, 2022
A A

Росица РАНЧЕВА

Старозагорското Основно училище „Николай Лилиев“ се намира в югозападния край на града. Допреди няколко години то е в графата „и др.“ и почти нищо не се знае за него. Когато начело застава Мариета Петрова, картината започва да се променя осезателно към добро. Миналата година обаче тя е назначена за директор на ППМГ „Гео Милев“ и на поста застава непознатият за града Желязко Богданов. Учителският колектив и активните родители очакват сътресения, но Богданов, който има 30-годишен директорски стаж и е трето поколение учител, така им влиза под кожата и така завърта учебния процес и климата, че всички много бързо се нахъсват и запретват ръкави за още по-сериозна творческа работа.
Още в началото на настоящата учебна година става нещо небивало досега. Вместо едва скърпваните две паралелки първи клас още при първото записване и класиране се напълват три. Постъпват 60 нови ученици и общият им брой нараства от 270 на 330.
Питам директора на какво се дължи този интерес, а той веднага отговаря: „Осигуряваме пълно спокойствие на родителите за техните деца. 95% от учениците ни са на целодневно обучение. Т.е. довеждайки ги в училище, мама и татко са спокойни за живота и здравето на децата си.
В същото време, на нашите ученици толкова им е интересно тук, че съм виждал много пъти как не искат да си тръгват или пък бързат да влязат в двора, за да не започнат игрите без тях.
Успешно съчетаваме игрите с получаване на знания. Миналата учебна година за първи път нашите четвъртокласници бяха на пето място в областта по български език и математика, което е невероятно голям успех за нашето училище. Тази година имаме тежката задача да подобрим резултатите. На НВО за VII клас сме на четвърто място в област Стара Загора, което означава, че съчетавайки игри, техника, умения на учители и със съпричастността на родителите, успяваме да постигнем този резултат. Същевременно нашите възпитатели също са много добри. Те са интелигентни млади хора, които с желание остават много след края на работното си време, за да бъдат с децата, когато се налага – пред състезания, конкурси или други прояви. Те се раздават изцяло, за да се постигнат хубавите резултати.“
Според Желязко Богданов високите постижения още повече мотивират учителите да работят иновативно и творчески. Единственото, което ги притеснява, е пандемията. Най-малките ученици от начална степен са се върнали присъствено в клас едва на 16 ноември, а за прогимназията все още не се знае кога и как ще стане това. Откъсването от учебния процес влияе лошо на децата. Притеснени са и родителите, но трябва да се спазват правилата.
За да бъде още по-интересно на децата, стаите са украсени и нашарени по техен вкус и този на класните им ръководители. Преобразен е и училищният двор и вече е много по-привлекателен. На него са разчертани няколко интересни игри. Има шахмат с големи фигури, дама и „Не се сърди, човече“. Зарчето представлява плюшена топка за хвърляне. Децата се занимават активно с игрите в междучасията и в следобедните часове.
Голямо предимство е училищният стол, където учениците получават ежедневно топла храна и безплатна закуска. Всеки ден в него се приготвят над 200 порции за обяд, което означава, че повече от половината деца се хранят там.
Децата от I до IV клас са в училището от сутринта до 17.00 часа, а от прогимназиалния етап – до 17.30 ч., което е удобно и за тях, и за родителите им.
Директорът не спира да хвали колегите си. Според него тук се реализира най-добрият психологическия екип в Стара Загора, който е в услуга на децата със специални образователни потребности
и на тези, които са на индивидуално обучение. 28 са те в ОУ „Николай Лилиев“. С тях работи екип от ресурсен учител, психолог и логопед.

„Почти всички искат да учат при нас, защото екипът е много добър. Психологът Лазаринка Батева е невероятен специалист. Работим и с детското заведение „Пчелица“, където са по-тежките случаи. От всички 28 деца най-много 2 – 3 са от нашия район. Останалите ги водят от по-далечни квартали само и само да са при нас, защото виждат големия напредък. Стараем се да получават всичко, каквото им е необходимо. Имаме и лекарски кабинет с фелдшер, който много ни помага при провеждането на тестовете на децата. Засега всички тестове са отрицателни.“
Продължава работата по създаването на максимален комфорт за учениците. Тази година са обзаведени още три зали – кътове за игра с атрактивни мебели. Децата се чувстват прекрасно, сядат върху пухени „столове“, имат техника, маси за рисуване, книги и списания. Предстои да се обзаведат още три стаи за отмора и два компютърни кабинета, а на четвъртия етаж ще се направи и STEM кабинет.
Всички са убедени, че независимо от факта, че 11. ОУ е крайно квартално училище, ако продължи да се надгражда в тази посока, ще става все по-привлекателно и за деца, и за родители.
Миналата година училището провежда първия национален ученически конкурс „Николай Лилиев“ не само за да се популяризира името на големия български поет, а и за да се запали творческата искра у учениците. В Конкурса участват 180 деца от цялата страна и от чужбина. Наградените творби са издадени в специална книга. Вече е обявен вторият международен конкурс „Николай Лилиев“ за поезия и проза в две възрастови групи. Крайният срок за получаване на конкурсните творби е до средата на април 2022 г. Победителите ще бъдат обявени на 26 май – рождената дата на Николай Лилиев.

Your Image Description

Свързани статии:

Летене по Радичков Еврофинансиране и за регионална наука Родители с признание за онлайн обучението Кръговете на решенията: Началното училище „Хаджи Генчо“ в Тетевен работи по Програма за социално-емоционално образование

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Летене по Радичков

Следваща статия

Как ще се провеждат изпитите по професия

Следваща статия
Как ще се провеждат изпитите по професия

Как ще се провеждат изпитите по професия

Бъдещите текстилни кадри се обучават дуално

Бъдещите текстилни кадри се обучават дуално

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Екопреходът заляга в учебните програми

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"