Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 3, 2022

През 2024-та евродипломи и студентски карти

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-01-2022
в Брой 3, 2022
A A

Антоанета
НАЙДЕНОВА

Европейска стратегия за университетите и предложение за Препоръка на Съвета на ЕС за изграждането на мостове за ефективно европейско сътрудничество в областта на висшето образование представиха еврокомисар Мария Габриел и зам.-председателят на ЕК Маргаритис Схинас, отговарящ за утвърждаването на европейския начин на живот.
„Тези две инициативи са още една стъпка към превръщането на Европейското образователно пространство в реалност“, заяви Маргаритис Схинас. Той подчерта, че трябва да се засили сътрудничеството между европейските университети, за да се постигне по-цифрово и екологосъобразно висше образование и да се увеличи броят на европейските университетски алианси през следващите две години. Сега тези алианси са 41 и обхващат 280 висши училища, а се очаква да станат 60 с над 500 университета в тях.
„Днес, повече от всякога, се нуждаем от приноса на висшите училища, за да отговорим на глобалните обществени предизвикателства. В Европа те са над 5000. Имаме и 17,5 млн. студенти, 1,4 млн. преподаватели и 1,2 млн. изследователи. Това многообразие и талант са нашата сила и израз на европейския начин на живот. Подкрепата за тях е инвестиция в настоящето и бъдещето ни“, каза Мария Габриел.
Българският еврокомисар уточни, че стратегията се основава на четири основни измерения, за всяко от които са предложени конкретни действия. Първото е укрепване на европейското измерение на висшето образование и научните изследвания с 4 конкретни действия. Това са увеличаване на европейските университетски алианси с бюджет от 1,1 млрд. евро, проучване на възможностите за правен статут на университетските алианси, европейска диплома за транснационалния опит в областта на висшето образование и разширяване на инициативата за Европейска студентска карта чрез въвеждане на уникален европейски студентски идентификатор за всички мобилни студенти до 2022 г. и за всички студенти в Европа до средата на 2024 г.
Предстои ЕК и държавите членки да уточняват как ще изглеждат европейските дипломи и какви компетентности ще покриват, за да се признават и от националните власти. Същото се отнася и за европейските студентски карти, които ще са в дигитален формат с холограма и QR код, за да могат лесно да се проверяват и да удостоверяват къде е учил студентът, и да му осигуряват достъп до транспортни отстъпки и културни инициативи в цяла Европа.
Вторият стълб е насочен към подкрепа за университетите като „фарове“ на европейския начин на живот. Той подкрепя действия, насочени към академичните и научноизследователските кариери, основните права и академичните ценности. Предвидени са възможности за обмен на добри практики като част от мрежите за висше образование „Жан Моне“.
Габриел подчерта и ключовата роля на университетите като двигатели на екологичния и цифров преход. Това е третият стълб на стратегията. Инициативите включват иновативни подходи към ученето и преподаването, като „Живи лаборатории“, „Новатори в училищата“, провеждане на ежегодно Европейско изложение на талантите, създаване на Платформа за международни партньорства между студенти, преподаватели и бизнеса за борба с климатичните промени.
Четвъртият стълб е свързан с международното измерение на висшето образование за утвърждаване на Европа като дестинация и място за развитие на таланти. Той включва укрепване на партньорствата със Западните Балкани, съседните на ЕС държави и Африка, разработване на портал „Проучване в Европа“ за насърчаване на международния обмен.
За първи път със Стратегията се предлага и механизъм за проследяване изпълнението и напредъка и отчитане на постигнатите резултати.

Your Image Description

Свързани статии:

Всички с равен достъп до бъдеща ваксина Възобновяват културните дейности координирано Искат еквивалентност и признаване на дипломите Габрово е избран за регионален европартньор

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Екопреходът заляга в учебните програми

Следваща статия

Демек, сиреч тоест

Следваща статия
Защо „мекането“ е толкова заразно?

Демек, сиреч тоест

Дигиталният шрифт на почерка на Левски

Дигиталният шрифт на почерка на Левски

В ход е дигиталното обучение

Образованието по физика и климата

Последни публикации

  • Доц. д-р Димитър Желев: Науката е динамична и постоянно има открития
  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"