Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 31, 2022

Над 110 млн. лв. за образованието

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-08-2022
в Брой 31, 2022
A A
Над 17 000 деца и учители от общо
592 училища в страната ще могат
да почиват със средствата по Националната програма „Отново заедно“ през тази година

Над 110 млн. лв. за сферата на средното образование отпусна Министерският съвет в оставка на последното си заседание. От тях 50 млн. лв. се насочват за ремонти в детски градини и училища. Средствата ще бъдат използвани приоритетно за поправки на покриви, за енергоспестяващи мерки, подмяна на дограма и за други спешни ремонти, които могат да се извършват през лятото. Постъпилите в МОН множество и разнородни заявки за ремонтни дейности са степенувани по спешност. При равни други условия се дава предимство на средищни, обединени училища и такива с по-голям брой ученици.
Ще бъдат финансирани общо 175 образователни институции в 27 области – от тях 151 общински и държавни училища и 24 детски градини. Най-много са обектите в област Варна. Най-многобройни са нужните ремонти на покриви и спешни ремонти от всякакъв характер – общо 125.
В 50 училища и детски градини ще се подобрява енергийната ефективност чрез смяна на дограми и други мерки.
Половината от необходимите средства ще се предоставят авансово, а остатъкът – на базата на фактически извършени разходи. МОН ще контролира изпълнението и приключването на ремонтните дейности.
С друго решение Министерският съвет отпусна и над 6 млн. лв. за изграждане на нови и за доизграждане и ремонт на съществуващи училища, детски ясли и градини. От средствата ще се възползват 23 общини и две държавни професионални гимназии. Те са подали общо 33 одобрени за финансиране проекта по Програмата за изграждане, пристрояване, надстрояване и реконструкция на детски ясли, детски градини и училища – 2020 – 2022 г. Финансиране от общо 5 730 817 лв. ще получат общините Благоевград, Сандански, Белица, Петрич, Айтос, Бургас, Долни чифлик, Велико Търново, Видин, Габрово, Радомир, Червен бряг, Котел, Нова Загора, Ботевград, Костенец, Костинброд, Самоков, Своге, Стара Загора, Казанлък, Мъглиж и Ямбол. Професионалната техническа гимназия във Варна ще бъде реновирана с 412 652 лв., а старозагорската гимназия по облекло и хранене „Райна Княгиня“ – с 210 604 лв.
Целта на подкрепата е да се намали недостигът на места в изброените образователни институции, да се подпомогне въвеждането на задължително предучилищно образование за 4-годишните деца и преминаването на училищата на едносменен режим на работа.
Нови 4 410 500 лева се отпускат за почивки на ученици по Националната програма „Отново заедно“. Със средствата се обезпечават пътуванията на над 17 000 деца и учители от общо 592 училища в страната, одобрени за първия етап на Програмата за 2022 г. 3 911 750 лв. се насочват към 170 общини за финансиране на пътуванията на 13 742 ученици и 1462 ръководители от 513 общински училища. МОН получава общо 439 000 лв.
С тях ще бъде осигурена почивка на 1412 ученици, водени от 167 ръководители от държавни училища, на 21 деца и трима ръководители от две духовни училища и на 76 ученици и 11 преподаватели от 6 частни училища. 32 750 лв. отиват в Министерството на културата за финансиране на 4 държавни училища за пътуване на 119 ученици и 12 ръководители. А 27 000 лв. се предоставят на Министерството на младежта и спорта за екскурзии на 99 ученици и деветимата им ръководители от 3 спортни училища.
За тази година бюджетът на програмата „Отново заедно“ е общо 22,6 млн. лв.
Министерският съвет одобри
и 3 975 115 лева за физическа активност, спорт и спортно-туристически дейности на децата и учениците за 2022 г. По бюджетите на общините се разпределят 3 568 745 лв. за 797 795 деца и ученици в общинските и частните детски градини и училища и в духовните училища. МОН получава 406 370 лева за 200 деца и
81 154 ученици от държавните училища, в това число 5895 лева за ТУ – София, към който е Технологичното училище „Електронни системи“.
Минималните диференцирани размери на паричните средства за физическа активност, физическо възпитание, спорт и спортно-туристическа дейност на деца и ученици в институции в системата на предучилищното и училищното образование са определени с постановление на Министерския съвет от 2020 г. на 3 лв. за дете и на 5 лв. за ученик. Те се осигуряват всяка година със Закона за държавния бюджет. Средствата се определят на базата на разработени от детските градини и училища проекти за подпомагане на активността. С тях се финансират дейности, свързани с подготовката и участието в учебната и спортносъстезателната дейност.
Държавата ще плати и 608 729 лв. на семейства, за чиито деца не е осигурено място в детска градина. От тях 604 637 лв. ще бъдат преведени на Столична община, а 4092 лв. – на Община Пловдив. Гласуваните от правителството компенсации са за разходи за отглеждане и обучение на децата през месеците май и юни на 2022 г.
В началото на годината в столицата право на такова обезщетение са имали родителите на 820 деца. За месеците март и април броят им се е увеличил на 833, а през май и юни са били 848. В Пловдив ще се платят компенсации за седем деца.

 

45 млн. лв. за обезщетения

45 млн. лв. от националния бюджет ще бъдат насочени за обезщетения в образователната система, реши Министерският съвет. Те се изплащат при прекратяване на трудовите правоотношения със заети в държавни и общински училища и детски градини.
40 млн. лв. от отпуснатата сума са разчетени за тази цел в централния бюджет. Допълнителните 5 млн. лв. са необходими поради увеличения брой на служителите, придобили право на пенсия, и повишените заплати на учителите и непедагогическия персонал, което води до нарастване и на обезщетенията.
Гласуваните 45 млн. лв. за обезщетения ще бъдат пренасочени от новата Национална програма „Заедно в изкуствата и в спорта“. За предстоящата учебна 2022/2023 г. нейният бюджет е 90 млн. лева, като до края на 2022 г. ще бъдат изплатени само половината от тях. Според правилата на Програмата училищата получават авансово 50% от сумата, за която са кандидатствали, а останалите пари се изплащат след приключване на дейностите на базата на фактически направените разходи. Тъй като Програмата се изпълнява до 14 септември 2023 г., втората половина от средствата ще бъдат необходими през следващата календарна година, съобщават от МС.

Your Image Description

Свързани статии:

Повече пари за образование и наука през 2022 г. Мария Габриел, еврокомисар: Учителите превръщат образованието в успех Япония търси български ИТ и ядрени специалисти „Наука на сцената“ с девето издание

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Нови дебати за академичното израстване

Следваща статия

Успехът се гради от съмишленици

Следваща статия
Успехът се гради от съмишленици

Успехът се гради от съмишленици

Училище в квартала

Училище в квартала

Повече пари за образование и наука през 2022 г.

Повече пари за образование и наука през 2022 г.

Последни публикации

  • Връчиха първите Национални награди за приобщаващо образование
  • МОН ограничава максимално задължаването за закупуване на допълнителни учебни помагала от учебната 2025/2026 г.
  • Поскъпват процедурите, извършвани от Националната агенция за оценяване и акредитация 
  • Три нови позиции в Списъка със специалностите от професии с очакван недостиг на пазара на труда
  • Да учиш сред природата
  • Третокласници написаха книга за доброто
  • Motion and control of surface-shaping mechatronic neural network
  • Integrating STEMM principles in laparoscopic surgery training
  • Synthesis, training and analyzing the performance of an artificial neural network (ANN) for controlling the longitudinal motion of an unmanned aerial vehicle
  • Surface-shaping mechatronic neural network
  • Multi-criteria optimization of the structure of an automated assembly system
  • On modelling robotic manufacturing systems
  • Designing robotic cells in the environment ROBOGUIDE
  • Design of an automatic machine for simultaneous parallel processing of prismatic parts
  • 225 години духовност и традиции
  • 561 български младежи ще пътуват безплатно из Европа
  • Classification of 3D print technologies
  • Importance of sheet metal processing technologies in the process of development of feeding systems
  • Optimizing assembly cost estimation using 3C: focus on welding and mechanical fasteners
  • Enhancing cost efficiency in manufacturing through 3C: an excel-based solution
  • Министър Красимир Вълчев: Да научим децата да бъдат дигитални създатели
  • 10 удивителни срещи в Трявна

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"