Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 37, 2022

Столични школа’ с нови сгради

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
14-09-2022
в Брой 37, 2022
A A

„Винаги съм смятал, че за да може обществото да се развива в желаната от всички ни посока, е необходимо образование. Още при създаването на българската държава се осъзнава, че без образовани хора не може да се върви напред. Огромна е ролята на учителите и директорите за образованието и възпитанието на бъдещите поколения. Така както искаме да изглежда бъдещото поколение, така трябва и да го обучаваме. Само при консенсус по основните цели за по-качествено образование между всички участници в образователния процес може да вървим напред.“ Това заяви министърът на образованието и науката проф. Сашо Пенов по време на работна среща със столичните директори, организирана от РУО – София-град, по повод започването на учебната година.
Според него през последните месеци са обнародвани много наредби, регулиращи този процес. Но би трябвало това да е направено на по-ранен етап, за да има повече време за запознаване с новите моменти в нормативната уредба, която е близо 7000 страници. Има и неща, които се нуждаят от актуализиране, като наредбата за здравните кабинети в училищата, която е от 2000 г. и едва ли отговаря на съвременните условия.
Друг приоритет за екипа на министъра е да се извърши анализ на възможностите за добра квалификация на учителите. Всеки иска да усъвършенства своите знания и Министерството на образованието и науката трябва да осигури тази възможност, за да могат учителите да бъдат все по-добре подготвени, каза проф. Пенов.
Само по изключение ще се отменя присъственото обучение, подчерта министърът, коментирайки обстановката в страната. В същото време, може да се използва натрупаният опит и предимството, което би могло да даде обучението на електронната среда – т.е. да се съчетаят двете форми на обучение.
„Искам да изкажа огромната си благодарност към вас, директори, за всеотдайния труд във времена на кризи, на огромни предизвикателства, които имате за задача не само да обхванете всички ученици в града, но и да ги задържите в училище. Училищният директор е доказан образователен лидер. Той трябва да организира учебния процес и да мотивира учителите, да привлича родителите, да работи със социалните партньори, да управлява финансите на училището и да носи отговорност за бъдещето на града.“ Това заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова по време на работната среща. Но най-важната задача тази зима е да не се допусне спиране на учебния процес поради липса на отопление, допълни тя.
В София има 175 общински училища, от които 12 се отопляват на природен газ, за който към момента няма предвидена компенсация. 122 училища са свързани с „Топлофикация“ – София, а 41 използват пелети, ток или течно гориво, посочи столичният кмет и изрази опасения, че всички те ще имат много по-високи сметки за отопление през тази зима.
„За мен най-важната задача е да следим внимателно ситуацията и сметките, а директорите да управляват бюджетите си така, че да не допуснем спиране на учебния процес поради липса на отопление – каза Фандъкова. – Надявам се, че планът за възстановяване ще бъде отворен, за да може столичните училища да се възползват от средствата, предвидени за енергийна ефективност на училища и детски градини“, допълни тя. Районните кметове имат задачата заедно с директорите да определят училищата, които имат желание и готовност да се включат в програмата. Там трябва да се направят обследвания на сградите и общината да има готовност за кандидатстване.
Столичната община продължава да инвестира в строителство на нови сгради на детски градини и училища, както и в поддръжката и модернизацията на общинските училища заедно с районните администрации и екипите на учебните заведения. 97 общински училища са ремонтирани това лято, като в 23 строителните и ремонтни дейности ще продължат и след 15 септември. Заедно с директорите е направена организация на работата, при която строителите да не пречат на образователния процес.
„Най-голямата ми гордост е, че продължаваме да изграждаме нови сгради. Тази година ще започнем учебната година с две нови сгради – разширение и модерна спортна зала в 9. френска езикова гимназия и нова сграда на 28. СУ в район „Красна поляна“, припомни столичният кмет. Изпълнена е и цялостна енергийна ефективност  в съществуващата сграда на 9. френска езикова гимназия. Общината има готовност да започне строителство на още две нови училищни сгради – училище с детска градина в „Манастирски ливади – запад“ и ново училище в район „Студентски“.
„София град – столица на знанието“ – така беше озаглавена презентацията на началника на РУО – София, Ваня Кастрева. В нея тя представи основните постижения на столичните училища.

Your Image Description

Свързани статии:

Плодове и мляко за над 420 000 деца Екогерои спасяват 135 дръвчета от изсичане Телемедицината влиза в училищата Противоепидемични мерки от 15 септември

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Стадион или арена?

Следваща статия

Плодове и мляко за над 420 000 деца

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Плодове и мляко за над 420 000 деца

Екогерои спасяват 135 дръвчета  от изсичане

Екогерои спасяват 135 дръвчета от изсичане

Телемедицината влиза в училищата

Телемедицината влиза в училищата

Последни публикации

  • „Утринна история“ за 300 деца в яслите
  • Софийската математическа гимназия с най-висок бал в столицата за поредна година
  • МОН публикува първото класиране за прием в VIII клас
  • Четири медала за младите химици
  • Училище за развитие на таланти
  • Заради Родопа планина – различното преживяване
  • На закуска с директора
  • Красотата на съвременната наука
  • Изкуството да вдъхновяваш
  • Тайните на залива Тауклиман
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2025, година XCVII
  • Изучаване на действието умножение на естествени числа с едноцифрано число – анализ на актуалното състояние в учебните комплекти По математика за четвърти клас
  • Интеграцията на stem обучение и образователната стая на загадките в началния образователен етап – Предпоставка за иновативно и ангажиращо учене
  • Steam компетенции при учениците от начален етап
  • Parental Control and Use of the Internet Among Elementary School Students
  • Образователни аспекти на музикалнопедагогическия подход „Oрф-Шулверк“: приложение на модел за обучение на студенти – бъдещи учители
  • Прилагане на компетентностния подход. И междупредметни връзки в урок по извънкласно четене . За жанра легенда
  • Multimodal Communication in Physical Education Classes
  • “Learning Through Research” аs а Strategic Direction оf Modernization оf Higher Education
  • Competence for Social Pedagogical Practice: What Do Students Tell Us?
  • Под повърхността: социалнопедагогически анализ на особеностите на култура на бедността при млади хора В ситуация на относителна бедност
  • Софийският университет събира българисти и слависти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"