Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 39, 2022

STEM център за космически изследвания в бургаско школо

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-09-2022
в Брой 39, 2022
A A
Еврокомисарят Мария Габриел (в средата) и кметът на Бургас Димитър Николов откриха
новия STEM център в ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“

Донка ТЪНКОШИЕВА

Иновативен STEM център за космически изследвания в бургаското основно училище „Александър
Георгиев-Коджакафалията“ откри българският еврокомисар Мария Габриел заедно с кмета на Бургас Димитър Николов и директора на школото Михаил Ненов. Михаил Ненов посрещна за тържеството също и началника на РУО – Бургас, Петя Петрова, проф. Севдалина Турманова – председател на ОбС и ръководител на регионалното представителство на БАН в Бургас, представители на двата бургаски университета и други гости.
„Днес, в свят на толкова много развиващи се технологии, повече от всякога си говорим за възможността за подобно образование. Истината е, че в Европа по-малко от 2 млн. ученици избират STEM образованието, а един от 4 петнайсетгодишни няма основни умения по наука и математика. Затова имаме нужда от подобен тип центрове, които да стимулират интереса към тези сфери“, подчерта при откриването Мария Габриел.
„Колкото пъти прекрача прага на това училище, се убеждавам, че си струваха усилията за създаването му. И даже съжалявам, че не увеличихме площта му, защото, както виждате, всеки сантиметър е правилно усвоен в посока учебен процес. Наистина, това училище е изключително активно, изключително енергично – заяви бургаският кмет Димитър Николов. – Следващото предизвикателство след компютрите, изкуствения интелект и роботите е Космосът. В тази материя трябва да влязат знаещи, подготвени деца, мотивирани. Няма значение от кое крайче на света, няма значение на кой континент са. Там се влиза с изключително сериозни знания, защото те са многопластови. Може би тук е моментът да запалим децата, защото след 10 години това ще бъде една активна реалност на нашето ежедневие. И колкото повече български деца бъдат ангажирани към тази материя, толкова повече нашата малка нация ще бъде значима в голямото пространство на конкуренция и в партньорство с големите нации. Пожелавам успех на тази инициатива.“
Еврокомисар Габриел получи специален плакет „Приятел на ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ и книга за дейността на бургаския благодетел, които обеща да държи на бюрото си.
„Поздравявам директора на училището Михаил Ненов, преподавателския екип и учениците за визията, труда и упоритостта. Центърът ще даде възможност на учениците да достигнат нови граници между теорията и практиката и ще вдъхнови интереса им към науката, иновациите и Космоса. Творчество, таланти, вдъхновение и нови знания – това е моето послание към учениците. Дерзайте, защото вашите идеи, талант и визия са бъдещето на този сектор. Радвам се да бъда „Приятел на ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ и благодаря за признанието“, написа в социалната мрежа еврокомисарят. Тя остави послание и в летописната книга на училището.
Началникът на Регионалното управление на образованието Петя Петрова също поздрави присъстващите: „Най-важното да вървим напред, е да експериментираме, да не се страхуваме да грешим, да споделяме практиките си. Отмина времето на конкуренцията, сега ние сме в сътрудничество, а РУО има за задача да направи образователните институции една идея по-отворени една към друга“, обобщи тя.
На събитието децата представиха своите досегашни проекти в областта на STEM (наука, технологии, инженеринг и математика), с които завоюваха редица национални и международни конкурси. А гостите и Мария Габриел обърнаха внимание на всеки проект. Еврокомисарят подчерта, че в рамките на новата програма „Еразъм+“ ще се отдели специално внимание на развитието на STEM центровете.
Тя подчерта още, че ще се работи и за създаването на 25 Европейски учителски академии, които да обучават преподаватели за тези нови центрове. „В рамките на Евросъюза вече са селектирани първите 10,
като ще бъдат определени още 15, за може да бъде развито STEM образованието“, обобщи еврокомисар Габриел.
Създаването на училищния STEM център е осъществено по Националната програма „Изграждане на училищна STEM среда“. Иновативното пространство предоставя възможност за експериментална и практическа работа в областта на природните науки, роботиката и програмирането, обединени под шапката на новия предмет „Космически изследвания“, който екипът на училището разработва в сътрудничество с британския клон на Европейското бюро за космически образователни ресурси (ESERO) и с тренировъчния лагер на NASA в Измир, Турция, в който през лятото участваха учениците от VI клас.
В Бургас еврокомисар Габриел представи и проекта „Зелени пирати“, посветен на опазването на околната среда от замърсяване с микропластмаса. Бургаският свободен университет бе домакин на представянето на инициативата. „Земята – чиста от пластмаса“ е една от целите ѝ. Тя обединява образованието с науката и иновациите, а младите хора са движеща сила.
В Проекта, който е част от инициативата „Хоризонт“ на ЕС и се координира от Аерокосмически център на ФРГ, от българска страна участват експерти от Бургаския свободен университет, проф. д-р Севдалина Турманова – специалист по полимери от Университета „Проф. д-р Асен Златаров“ и ръководител на регионалното представителство на БАН в Бургас, Института по океанология към БАН, ученици от Профилираната гимназия за романски езици
„Г.С. Раковски“ и ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“.
„Всяко решение на глобално предизвикателство има нужда да вземе под внимание местната специфика. Това бе моето послание към учениците и преподавателите, които се включиха в инициативата „Пирати на пластмасата“, подчерта Габриел.
Започнала в Германия, Португалия и Словения, инициативата „Пирати на пластмасата“ вече е и в България. Тази година към нея ще се присъединят още 7 други държави членки на ЕС.
„Радвам се, че една година учениците ще работят заедно с научните изследователи, за да се запознаят с веществата, процесите на рециклиране, и ще дадат своя принос за опазването на околната среда. Надявам се, че по този начин повече млади хора ще имат желание за кариера и личностно развитие в научната област. Днес видях ангажираност, целенасоченост и желание за работа в екип на млади хора“, подчерта Мария Габриел.

Your Image Description

Свързани статии:

Ключът за бъдещето, което искаме Засаждат над 600 дървета в училищни дворове Празник на езиците озари 20. ОУ „Тодор Минков“ Следа в историята на обучението зад граница

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Засаждат над 600 дървета в училищни дворове

Следваща статия

„Реките на София“ с приз „Европа Ностра“

Следваща статия
„Реките на София“  с приз „Европа Ностра“

„Реките на София“ с приз „Европа Ностра“

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Нека изградим бъдещето заедно

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Везни в равновесие

Последни публикации

  • Идеите на младите променят света
  • Висши училища с единен изпит по математика
  • „Европа в моето училище“
  • Успешни проекти на форума „Наука за бизнес“
  • Промени за приема в държавни висши училища
  • Дъжд от книги
  • МОН публикува верните отговори от националното външно оценяване по математика за IV клас
  • Кръговата икономика и образованието във фокуса на нов сборник на „Аз-буки“
  • МОН публикува верните отговори от Националното външно оценяване по български език и литература за IV клас
  • Над 46 000 студенти ще получат подкрепа за професионалната си реализация
  • Софийският университет излъчи „Студент на годината“
  • Служебен ректор в Тракийския
  • Над 400 училищни STEM центъра вече са открити
  • Над 59 000 четвъртокласници на национално външно оценяване по български език и литература и по математика
  • На околосветско пътешествие в Перник
  • Излезе първо класиране за прием в I клас в София
  • Кариерен форум за студенти в София
  • Професии с традиции
  • Кой познава най-добре правилата на пътя
  • Критичен поглед към съвремието
  • Храни и пития – от Ориента до столовата
  • Зам.-министър Лазарова се срещна с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"