Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 39, 2022

В ролята на предприемачи

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-09-2022
в Брой 39, 2022
A A
Камен Кръстев,
учител

Зина СОКОЛОВА

Възпитаници на Първа английска езикова гимназия в София не само усвояват чужди езици, а от учебната 2021/2022 г. някои от тях избират новата паралелка в VIII клас с профил „Въведение в пред-
приемачеството“. В учебната ѝ програма се акцентира освен върху пред-
приемачеството и върху персоналните (личните) финанси и тяхното управление. Това предизвиква голям интерес към нея.
С бъдещите предприемачи се занимава учителят Камен Кръстев. Той е работил 15 години в застрахователния бизнес, доктор е по икономика, автор е на научен труд и на редица публикации. Има и дългогодишен опит в преподаването.
„Искам да предам на децата знанията, които имам – казва той. – Основните ни цели са да подпомогнем учениците в бъдещото им професионално реализиране на трудовия пазар и да подготвим по-добре образовани кадри в областта на предприемачеството. Това са двете най-важни задачи. Но имаме и други – да научим учениците да мислят иновативно, творчески, да използват евристичните методи с основни понятия в икономиката. Да са наясно как външната среда оказва влияние на бизнеса. Какви методи за икономически анализ могат да ползват – като SWOT, GAP, PESTEL. Разглеждаме различни видове стратегии и тактики за постигане на целите, видове пазарни подходи. Разглеждат се на базово ниво темите за застраховането, социалното дело в България, банковата дейност, данъците и таксите. Учат се как в бъдеще да управляват собствения си портфейл.“
Учителят подчертава, че стремежът му е да постигне симбиоза между теорията и практиката. За целта редовно се канят лектори от практиката – изявени професионалисти в своята област.
Освен за теоретичната част в часовете се отделя време и за практични занимания и упражнения. Работи се по т.нар. метод на дидактическите игри като допълнителен метод на обучение.
„Това лято бях на дидактически семинар „Общество, памет, образование“, където представих две свои научни статии – казва Камен Кръстев. – Статиите бяха за ролята на дидактическите игри в образованието и как чрез тях може да се усвоят заложените от МОН компетенции. Правилно представени и реализирани, дидактическите игри могат да провокират иновативно мислене и да засилят самостоятелната работа на обучаемите. Практиката показва, че поднесена под формата на игра, дадена информация много по-лесно се запомня и асимилира. Така се опитваме да привлечем и задържим вниманието на подрастващите, тъй като в технологичния век, в който живеем, децата лесно се разсейват. Чрез играта искаме те да станат по-концентрирани, да мислят творчески.“
На игрите в часовете по предприемачество учениците се разделят на два отбора и така се стимулира конкуренцията между тях. Правят се и ролеви игри – децата влизат в ролята на бизнесмени, банкери или на предприемачи, които трябва да теглят кредит. За тази цел трябва да са наясно какво е дебит-кредит баланс, какво – разходи за лизинг кредити, и т.н. Трябва да съобразяват какво да се направи, за да им излиза балансът. И да могат да си плащат разходите по кредита, като в същото време не стоят гладни и успяват да поемат базовите си разходи.
В края на изминалата учебна година учениците постигат много добри резултати, подчертава техният учител. Това още повече стимулира интереса към предприемаческата паралелка в VIII клас за предстоящата учебна година, която е с най-висок бал.

Your Image Description

Свързани статии:

Ключът на знанието Хоро на толерантността Стъпка по стъпка нагоре по стълбата Какво си ти за мен

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Ключът на знанието

Следваща статия

Засаждат над 600 дървета в училищни дворове

Следваща статия
Засаждат над 600 дървета в училищни дворове

Засаждат над 600 дървета в училищни дворове

STEM център за космически изследвания в бургаско школо

STEM център за космически изследвания в бургаско школо

„Реките на София“  с приз „Европа Ностра“

„Реките на София“ с приз „Европа Ностра“

Последни публикации

  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"