Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 4, 2022

Златна купа за пловдивски учител

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
26-01-2022
в Брой 4, 2022
A A
Еврокомисарят Мария Габриел (вдясно) и Таня Козалиева (вляво) по време на онлайн награждаването

Деляна ЛУКОВА

Златна купа от еврокомисаря Мария Габриел получи пловдивският преподавател Таня Козалиева, която се нареди сред победителите във втората Национална класация за дигитални учителски блог решения Digital-Teach BLOGS bg 2021. Тя спечели приза в категория „Идентичност в образователните практики“. Наградата на общо петте отличени в различните категории бе връчена от еврокомисаря за иновациите, научните изследвания, културата, образованието и младежта на официална онлайн церемония.
Таня Козалиева не е училищен педагог, а води клуб по програмиране към читалище „Захари Стоянов 1984“, където работи с деца от начален етап.
„Наградата е признание за труда, всеотдайността, упоритостта, идеите на учителите, полагащи усилия знанието да стигне до всеки ученик, включително чрез нови методи на преподаване. Цифровите технологии заемат важно място в учебния процес. Те никога няма да могат да заместят преподавателите, но могат да бъдат източник на възможности и решения. Вярвам, че технологиите в ръцете на добре подготвен учител могат да преобразят учебния процес“, написа Мария Габриел на профила си в социалните мрежи след награждаването.
Таня Козалиева работи в IT компания, но паралелно с това води обучение на ученици от I до IV клас, като описва идеите и подходите си, програмираните игри и практически занимания в блог. Идеята е нейният опит и ресурси да стигнат до по-голяма аудитория и до учителите, които работят в клас.
Възпитаник е на Езиковата гимназия „Иван Вазов“. Завършва бакалавърска специалност „Туризъм“, но след няколко години лутане, работа в хотели и туристическа агенция решава да запише магистратура по информационни технологии в Пловдивския университет.
„Тогава бе първата ми среща с програмирането, което намирам за късно, но все пак не ми попречи успешно да завърша. От близо 10 години работя в голяма международна компания в сферата на аутсорсинга и дигиталните услуги“, разказва Таня.
Захваща се с детско програмиране преди три години като преподавател в школата на „СофтУни кидс“ в Пловдив. Така открива призванието си да преподава. Впоследствие с помощта на съпруга си започват курсове по програмиране за деца в Свиленград. Така се появява Kinder Coder – кръжок по програмиране за деца. Идеята за него е вдъхновена от конкретен повод. По време на курсовете в Пловдив Таня се запознава с момче, което всяка събота пътува от Димитровград, за да участва в заниманията.
„Родителите му изминаваха всяка седмица разстоянието от Димитровград до Пловдив и обратно, за да може той да посещава курса, който е само два часа. Тогава се замислих за първи път върху проблема, че повечето подобни занимания се организират в големите градове и това ги прави недостъпни за децата от малките населени места. Повярвах, че мога да променя това. И така започна самостоятелният ми път в програмирането за деца. Пътувахме почти всяка седмица, за да можем да реализираме уроците. Организирахме живота си около кръжока по програмиране – през седмицата живеем и работим в Пловдив, а събота и неделя сме в Свиленград, за да мога да преподавам. Това продължи около две години, като през това време имах възможността да направя курсове в още няколко населени места – Хасково, Пловдив и Хисаря, където си партнирах със СУ „Христо Смирненски“ в заниманията по интереси“, разказва Таня.
През 2019 г. кандидатства по програмата „Роботика за България“ на „Работилница за граждански инициативи“, която цели да стимулира интереса на ученици между 10 и 16 години към науката и технологиите. Партньорството ѝ дава възможност да формира отбор по роботика и две последователни години да участва в националното състезание. Програмата подкрепя мотивирани учители да изградят отбор по роботика там, където преподават, като за целта осигурява оборудване, обучение и възможност за участие в състезания.
Пандемията обаче става причина кръжокът по програмиране да прекъсне работа. Но пък през този период Таня започва по-интензивно да пише в блога на Kinder Coder. От дневник на дейността на кръжока блогът се трансформира в личен блог, отразяващ интересите и експериментите ѝ в областта на детското програмиране и роботиката. Събуждането на интереса на децата от ранна възраст да бъдат не просто консуматори на технологиите, но и изобретатели и създатели, е основен мотив за възникването и основаването на блога. В няколко последователни статии споделя информация за дизайна и програмирането на няколко модела роботи и публикува ресурси на различни теми. По-голямата част от статиите се отнасят към програмирането за деца и ученици и за информатиката. Споделя личен опит и ресурси за занимания с по-малките.
В края на изминалата година в блога има 57 активни статии. Общият брой на посещенията за 2021 г. е 12,5 хиляди.
Въпреки сложната обстановка с COVID пандемията и макар че е в майчинство, за да се грижи за малкия си син, миналата есен Таня се обръща към НЧ „Захари Стоянов 1984“, където формира малка група по програмиране с момчета от начален курс. Така кръжокът Kinder Coder продължава да съществува под шапката на читалището. Предстои формиране на нов отбор по роботика.
„За радост, в последните няколко години у нас доста се набляга на програмирането от ранна възраст. Това се случва по специални програми и посредством лесни и интуитивни за ползване технологии. Залага се изключително много на игровия момент, но в същото време децата се запознават с фундаментални понятия в програмирането, които неусетно започват да прилагат в своите проекти. Принципът, който следвам, е да не ангажирам детските умове с нищо излишно и натоварващо, а те по непринуден и естествен начин да усвояват ключови похвати, прилагайки ги на практика, докато се упражняват и създават своите анимации, игри и робопрограми. Това, което правя, е да създавам условия децата да навлязат по лесен и забавен начин в света на програмирането и да развият интерес към дигиталните умения. Заниманията развиват логиката алгоритмичното мислене и креативността“, категорична е Таня Козалиева.

Your Image Description

Свързани статии:

Местната власт в Пазарджик подкрепя 1200 деца творци Когато трудностите амбицират С усмивка на работа Малките стъпки към голямата цел

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Признание

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Клуб на криминалиста във Варненския свободен

Следваща статия

Местната власт в Пазарджик подкрепя 1200 деца творци

Следваща статия
Местната власт  в Пазарджик подкрепя 1200 деца творци

Местната власт в Пазарджик подкрепя 1200 деца творци

Когато трудностите амбицират

Когато трудностите амбицират

За предизвикателствата пред един директор

За предизвикателствата пред един директор

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"