Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 42, 2022

Красивото възпитава

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-10-2022
в Брой 42, 2022
A A
Дарители, педагози и ученици отбелязаха заедно края на проекта
„Обичам моето училище“, който преобразява учебната среда

Стоян СТОЯНОВ

С променена, цветна, уютна и релаксираща среда започва учебната година столичното 74. СУ „Гоце Делчев“. След тригодишна работа на ентусиазиран екип от педагогически специалисти е напълно реализиран проектът „Обичам моето училище“. В неговите рамки във всички класни стаи и коридорите на училището са поставени специални тапети с вдъхновяващи послания, а стените са боядисани в подходящи цветови нюанси.
Проектът е реализиран с подкрепата на благотворителната организация Light Source Charity, основана от Артър Спърлинг и неговата съпруга Албена, която е българка. Те осигуряват интериорния проект и изработката на тапетите. Разходите за всички други материали и дейности са покрити със собствени средства на училището.
Инициативата от страна на школото е на логопеда Станислав Станков и ресурсния учител Весела Пламенова, която е мениджър на проекта. Официалното откриване на обновената учебна среда е уважено и от дарителите, които са посрещнати с поздравителна програма с изпълнения на ученици. След което спомоществователите се запознават с реновираните пространства.
„Много съм щастлива, че заедно с Весела реализирахме това. Силата на нашия проект е да отвори потенциала на всяко човешко същество да твори. Искам да благодаря на всички, които се включиха, и специално на директорката, която подкрепи това голямо приключение към естетиката, уюта, красотата и творческия потенциал“, отбелязва при откриването Албена Спърлинг. По щастливо стечение на обстоятелствата празникът е двоен, тъй като в същия ден своя годишнина отбелязва и Весела Пламенова.
„Колеги от колектива отговаряха за различни дейности по този проект, като се справиха прекрасно с тази задача. Това е един от онези случаи, в които давам свобода и подкрепа на прекрасните млади колеги да реализират свои добри идеи“, коментира за „Аз-буки“ директорката на училището Лидия Лазарова. Всъщност през летните ваканции в изминалите три години учители хващат шпакли и четки и не пестят сили, за да подготвят идеално стените за новите тапети и боя.
А през първата година, когато са обновени стаите на децата от начален етап, в работата се включват и родители.
По думите на директорката, влизайки в новата среда, децата се чувстват много добре. „Освен това наблюдаваме, че учениците в по-голяма степен се научиха да опазват материалната база. Преди това се е случвало да има нещо счупено или надраскано. А сега всичко е запазено. Красивата среда определено възпитава“, казва още събеседничката ми.
Преди дни получават и друго дарение – компанията „Зара България“ ЕООД им дарява 28 офис маси, шкафчета и офис столове за класните стаи и кабинети.
Заедно с промяната във външния вид на класните стаи протича и процес на технологично обогатяване. „Всеки колега разполага с лаптоп, осигурен от училищния бюджет. В стаите на начален етап има телевизори, свързани с компютър. Колегите активно използват различни образователни платформи с цел обогатяване и визуализиране на учебния процес. При големите в почти всички стаи има проектори. Използват се и електронни учебници“, пояснява директорката. Според нея отминалите пандемични години, които наложиха преминаване към онлайн обучение и ускориха прилагането на различни технологии, са показали, че традиционните методи на преподаването не са се изчерпали. И ролята на учителите остава най-важна. „Оказа се, че по време на онлайн обучението онези ученици, които бяха старателни, продължиха да учат. Но при останалите имаше видимо отстъпление и обучението в електронна среда не бе пълноценно и полезно за тях“, отбелязва Лидия Лазарова.
През настоящата учебна година в 74. СУ се обучават около 680 ученици. Този брой е устойчив през последните години. Приемът на ученици след VII клас е в две паралелки с профили „Софтуерни и хардуерни науки“ и „Природни науки“ с интензивно изучаване на английски език. Формират се общо две паралелки. „При нас VII клас завършват по четири паралелки, като ученици за повече от две продължават образованието си в други училища. Едни се насочват основно към езикови гимназии, останалите отиват в училища като нашето, но в центъра на града. А ние не сме по-различни от останалите. Екипът ни работи на ниво всеки ден и колегите се грижат децата да се развиват“, коментира още събеседничката ми.
Училищният екип е от 63 учители. „Както аз, така и те държат на квалификацията си, като се включват в различни обучения. Почти всички имат V и IV ПКС. Имаме и млади колеги, на които много разчитам. Те идват с нови идеи и почти винаги им давам възможност да ги реализират. И нещата се случват“, споделя Лидия Лазарова. Повечето от младите педагогически специалисти са част от училищния екип за допълнителна подкрепа, който работи всяка година с между 50 и 60 деца със специални образователни потребности. Това са четирима ресурсни учители, двама логопеди и двама психолози, които се отличават с много хъс за работа и постигат видими резултати.
В училището се предлагат и различни извънкласни дейности – има занимания по баскетбол, волейбол, футбол, шахмат и таекуондо. Сформирани са училищен хор, вокална група „Калинки“, мажоретен състав и танцов ансамбъл. „От миналата година колеги създадоха и театрална школа, която направи страхотна постановка. От тази година школата е одобрена за финансиране по новата НП „Заедно в изкуствата и спорта“ и се надявам да се развие още по-добре. В начален етап имаме 4 извънкласни групи. Темите са свързани най-вече с математиката. От I до IV клас има и допълнителни занимания по хореография“, изброява директорката.
Учениците се включват в различни олимпиади, състезания и конкурси. Децата от I до IV клас участват в надпреварите, организирани от Сдружението на българските начални учители – „Аз рисувам“, „Аз и знанието“, „Аз, природата и светът“, „Аз и числата“, „Аз и буквите“ и „Аз общувам с Европа“, като някои се класират и за финалната надпревара.
Относно дебатите „за“ и „против“ мандатността на директорите, Лидия Лазарова коментира, че макар да е била дълги години зам.-директор, едва след четвъртата си година начело на училището е била уверена напълно в познанията си. „Ако има мандатност, тя трябва да бъде поне две по четири или повече години“, смята тя. Колкото до прегледа на учебните програми, директорката, която преподава математика, споделя, че наистина е необходимо преразпределение на материала между някои класове така, че децата да го усвоят добре.

Your Image Description

Свързани статии:

Школо като семейство Никога не е късно да се изучиш Жажда за знания вместо читателска карта „Рицар на книгата“ за най-заслужилия учител

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Класическото семейство на Класическата

Следваща статия

Жажда за знания вместо читателска карта

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Жажда за знания вместо читателска карта

В ход е дигиталното обучение

„Рицар на книгата“ за най-заслужилия учител

Уроци на открито през всички сезони

Уроци на открито през всички сезони

Последни публикации

  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • 2260 паралелки за приема в VIII клас за новата учебна година
  • 95 талантливи ученици на финала на Националната олимпиада по астрономия
  • Кабинетът определи държавната гаранция за кредитиране на студенти и докторанти
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • Детска градина „Деница“ с плакет на МОН за 50-годишнина
  • Enhancing Fundamental Movement Skills in Early Childhood: a Collaborative Multi-Sport Intervention Programme in Slovenian Kindergartens
  • Плуване за студенти като физическа активност в свободното време
  • Министър Вълчев: Ще предложа законодателни промени, с които кметовете да могат да обявяват неучебни дни само след съгласуване с МОН (ОБНОВЕНА)
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"