Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 42, 2022

Школо като семейство

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-10-2022
в Брой 42, 2022
A A

Вече 200 години Основно училище „Васил Левски“ в село Видраре съществува, защото има дълбоки корени. Силата, която черпи, извира и от онези бунтовни времена, когато самият Левски основава комитет в селото. Архивите на Видраре описват деня през 1870 г., когато „Дяконът постави пищова и камата на масата, а ние ги целунахме и се заклехме да пазим тайна“. Няколко десетилетия преди това, през 1818 г., възниква килийното училище, което се преобразува в първото класно училище с наследник днешното ОУ „Васил Левски“.

Едно от постиженията на екипа на ОУ „Васил Левски“ в село Видраре е, че учениците отиват с желание на училище

Петя НИКОЛОВА

Ако някой пожелае да се увери с очите си, че два етноса могат да растат заедно в едно семейство, да посети училището във Видраре, община Правец. Ще види поддържаната сграда, подредения двор с градина и полувековни дървета. Ще бъде посрещнат скромно от директор, екип и ученици. Защото всички тук са заети да работят в името на 200-годишната история, която приемат като отговорност.
„Осмелявам се да кажа, че нашето училище е малък, красив и уютен дом, изпълнен с живота и проблемите на едно сплотено семейство – започва разказа си директорът Деян Димитров. – Училището е средищно и защитено, учениците са обхванати на 100%, но по-важното е, че идват с желание“.
В началото на всяка учебна година пред образованието във Видраре стои въпросът за неговото оцеляване.
В момента в селото живеят 355 души, голяма част от които са от уязвимите групи, с нисък образователен и социален статус. Повечето са с основно и по-ниско образование и трайно безработни.
„Те самите се нуждаят от повече информация и убеждаване за значимостта на образованието в живота на децата им – обяснява Деян Димитров. – Поради тази причина си сътрудничим с „Амалипе“ и организираме всяка година лектории за родители на теми, свързани с възпитанието и родителската отговорност.“ С подкрепата на неправителствени организации ОУ „Васил Левски“ осъществява дългогодишна целенасочена политика за интегриране на учениците от уязвимите групи. Запазването на тяхната идентичност е част от философията на интеграцията, затова и с особено голям интерес учениците участват в извънкласната форма „Фолклор на етносите“, която включва приложно изкуство, танци, музика, театър, кулинарство. Родителите също подкрепят дейностите на този клуб по интереси и заедно с децата създават място, наречено „Музей на етносите“, където експонатите са автентични предмети от бита на хората в региона.
Родителите във Видраре са основен фактор за продължаване на образованието на техните деца. Те имат доверие в институцията и знаят, че образованието е важно за пазара на труда и за осигуряване на по-добър начин на живот. Но и училището непрекъснато работи за поддържане на това съзнание чрез организирани срещи, чрез създадения родителски комитет и непрестанна комуникация на родителите с класния ръководител или образователния медиатор. Месец след началото на учебната година екипът на ОУ „Васил Левски“ например организира среща с родителите на учениците на тема „Образованието е ценност“. Тя е част от дейността на училището по НП „Подкрепа на образователните медиатори и социалните работници“. Родителите получават възможност да обсъдят с класните ръководители дисциплината на учениците и резултатите от входните нива по предмети.
„С всеотдайността на мисионери работят нашите учители – казва директорът. – Всички са пътуващи, но продължават, защото обичат децата и заради тях участват в обучения, повишават квалификацията си. Екипната работа е дългогодишно постижение, изисква постоянство, толерантност и любов към децата. Но само така печелим доверието на родителите.“
Екипът на Деян Димитров полага усилия и да осъвремени училищната база и образователната среда. Да предостави на децата повече възможности, като участия в проекти и инициативи, достъп до електронни учебни ресурси и компютри. В момента се обучават 50 ученици в 4 слети паралелки. Пътуващите от съседните Равнище, Манаселска река, Джурово, както и децата от самото Видраре влизат в реновирана и газифицирана сграда и обитават класни стаи със собствен облик в различни цветови съчетания. Учениците ползват интернет и компютри. Подпомагат се с електронните уроци на различни платформи и участват с ентусиазъм във всички училищни дейности – тържества, спортни празници, проекти и програми, включват се в конкурси. Съвсем не е случайно, че коридорите са превърнати в изложбени зали, които едва побират рисунките, сувенирите, таблата и украсите, изработени лично от децата. Участващите в клуб „Млад еколог“ са изработили къщички за птици и са ги поставили на дърветата в двора, превърнат в отлично поддържан зелен парк, с алпинеуми, беседки и площадки с люлки.
Учителите разбират, че заедно с основните дейности публичните изяви са силен мотив за редовно посещение в училище. Те могат да бъдат дори коректив на успеха и дисциплината. Затова спортните празници, инициативи и училищни съревнования завършват с награди. Номинациите се излъчват съвместно от ученическия парламент и учителския колектив.
А за „Ученик на годината“ се анкетират всички ученици. По този начин се повишава мотивацията на децата, но и тяхната самооценка.
Директорът с удовлетворение споделя, че учениците са отговорни и имат изградено отношение към дисциплината, реда и правилата на училището.
Деян Димитров и екипът му търсят и дарители, които да подпомагат със средства училището. Засега успяват – част от отоплението и безплатната храна се покриват от дарител.

Your Image Description

Свързани статии:

Никога не е късно да се изучиш Красивото възпитава Жажда за знания вместо читателска карта „Рицар на книгата“ за най-заслужилия учител

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Образование в мрежи

Следваща статия

Никога не е късно да се изучиш

Следваща статия
Никога не е късно да се изучиш

Никога не е късно да се изучиш

Класическото семейство на Класическата

Класическото семейство на Класическата

Красивото възпитава

Красивото възпитава

Последни публикации

  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education
  • Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси
  • Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"