Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 47, 2022

В класната стая с деца аутисти

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-11-2022
в Брой 47, 2022
A A

Катерина КОВАЧЕВА

Наръчник за включване на деца аутисти в училище и в детската градина помага на учители и специалисти да намерят път към децата от спектъра и да почерпят опит и нестандартни, но успешни насоки за работа с тях. Създаден е благодарение на европейски проект IREAMS и дългогодишната работа на професионалисти от различни области от Франция, Белгия, Испания и Италия.
Книгата представя сложностите на аутизма и дава съвети как учителите да се справят с маниите, особеностите и стериотипните поведения на децата аутисти. Как учителите да ги разберат и да ги използват в интересите на обучението и интегрирането им.
„Вместо да се придържаме към разписаните нормативи, трябва да се говори и обяснява на учителите как да стане това включване на практика. Затова в книгата сме дали съвети за насърчаване на специфичните интереси и способности на всяко дете, дори те да са странни или повтарящи се. Така учителят ще може да стане партньор на детето и да го придружи в ученето, като се остави да бъде обучаван от него“, разказа за „Аз-буки“ д-р Весела Банова – председател на „Дете и пространство“, които са участвали в създаването на наръчника. И допълва, че да се оставиш да бъдеш обучаван от детето аутист, означава да се съобразяваш с особеностите му, като любим предмет, без който детето получава кризи, или пък сензорни нарушения – страх от шум и говор, погледи или пък стериотипни движения.
„​Вместо да дава строги рецепти или модели, които да бъдат следвани, като неизбежно изискват от децата и учителите да се „вписват“ в правилата, изданието предлага да бъде „пътеводител“, да ориентира съпровождането на децата аутисти в училище“, споделят авторите.
Освен насоки за учителите в Наръчника са описани особеностите в поведението на децата аутисти, връзката с тяхното тяло, с пространството и времето, с емоциите, с погледа и гласа, с езика, с речта и с исканията, с другите и с предметите, които често за тях са много ценни. „Ако всички тези особенос-
ти се вземат под внимание от учителя, е възможно да се намери правилен начин, по който педагогът да успее да подкрепи детето да учи“, споделя д-р Банова.
В книгата ще прочетете и за историята на Марио – италианец, който благодарение на своята начална учителка успява да преодолее страховете си и вече е пораснал 21-годишен младеж с професия. Разказът е за неговата конкретна училищна програма и срещата с учител, който знае как да му помогне в преодоляването на някои от големите му страхове. „Едни от най-често срещаните трудности пред учителите с децата аутисти в клас са стереотипните поведения. Те са изградена бариера между аутиста и заобикалящия го свят и сензорните нарушения, с които е характерно състоянието“, споделя още Банова.

Your Image Description

Свързани статии:

Юбилейно състезание по природни науки Над 2 млн. лв. за школски иновации МОН търси съдействие от Испания за българчета, които се завръщат у нас Изложба за предучилищното образование

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Изложба за предучилищното образование

Следваща статия

Близо 14 000 гимназисти на стаж във фирми

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Близо 14 000 гимназисти на стаж във фирми

Вестник "Аз-буки"

Отборът

Европа регистрира най-топлия октомври

Европа регистрира най-топлия октомври

Последни публикации

  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"