Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 49, 2022

В Dream Space няма място за скука

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-12-2022
в Брой 49, 2022
A A
В STEAM центъра Dream Space невъзможното става възможно

Петя НИКОЛОВА

Ако учениците се съмняват, че притежават суперсили, или изобщо не подозират за тях, иновативното пространство Dream Space на „Майкрософт“ ще промени това. „Всички идват с уникални суперсили, а част от тях – и със съмнения, че ще могат да създадат решения на глобалните проблеми, които поставяме пред тях. Но си тръгват с изненада, че са изпълнили поставените мисии, макар в началото да им е изглеждало невъзможно“, казва Албена Спасова – мениджър „Образование“ в „Майкрософт“ за Централна и Източна Европа.
Dream Space е STEAM център, създаден от „Майкрософт България“ и „Телелинк Бизнес Сървисис“ за всички български ученици и учители. Центърът отваря врати в София в началото на ноември и е вторият в света след този в Ирландия. Вече над 500 ученици са преминали през неговата обучителна лаборатория. Министерството на образованието и науката подкрепя целта на инициативата да се подпомогнат училищата за ефективно използване на собствените им STEM центрове. Сериозното технологично оборудване на класни стаи и кабинети за развиване на дигитални и STEM умения се нуждае от адекватни в подготовката и мотивацията учители.
„Това, което откроява Dream Space, е нашият подход към ученето – пояснява Албена Спасова. – Създаваме обучителни преживявания за ученици, учители и общности и ги предизвикваме да търсят решения на реални проблеми. Демонстрираме как може да изглежда ефективното STEAM учене и преподаване“.
С помощта на дигиталните технологии на „Майкрософт“ и STEAM инструменти учениците имат възможност да изпробват създадените решения в реално време и да работят върху своите компетентности и изключително важните умения, като емпатия, креативност, етично вземане на решения и сътрудничество. От своя страна, учителите си тръгват с готови уроци и ресурси, с които да пресъздадат преживяването в Dream Space и в своята класна стая – по време на час или в извънкласните дейности.
Dream Space предлага на ученици и учители от цялата страна безплатни обучения и преживявания след предварителна заявка с регистрация. Албена Спасова разказва, че учителите регистрират за посещение цели класове. Те споделят на екипа в Dream Space учебни цели по поне два предмета, за които желаят да видят демонстрация как тези цели могат да бъдат постигнати за всяко дете. „От обратната връзка с децата разбираме, че си тръгват с по-ясна представа как и защо да работят в екип“, казва Спасова.
Каква ще бъде мисията и какви цели ще постигат учениците, се уточнява с учителите след направената регистрация, а училището получава видео за подготовка. За да бъде максимално полезно посещението, Dream Space организира заниманията в три възрастови групи – за начален, за прогимназиален и за гимназиален етап. Учениците буквално навлизат в света на бъдещето с използваните иновативни технологии, като роботи, Micro:bit, Maker Code Arcade и Minecraft for Education.
Сред първите, посетили обучителната лаборатория на Dream Space са ученици от Средното училище „Отец Паисий“ в Самоков. Третокласниците успяват сами да създадат програма с Microsoft Micro:bit и свой собствен стъпкомер. Учениците от СУ „Отец Паисий“ впечатляват със смелостта и готовността си да се впуснат в изследването на поставения пред тях проблем. А учителите и директорът участват в работилницата наравно с децата, включително и в състезанието. За екипа на Dream Space този факт потвърждава посланието, че дори когато не си добър в нещо, а искаш да бъдеш, е важно да започнеш и да опиташ. STEM фокусираното образование работи точно в тази насока – всеки може да развие нови умения и да използва силата на технологиите.
Тъй като изкуствата са включени в идеята на Dream Space центъра, който е STEAM, а не само STEM, създателите му предвиждат в бъдеще преживяванията на учениците, свързани с тази предметна област, да бъдат по-сериозно застъпени. Засега не се поставят целенасочено учебни цели по изкус-
тва. Но във всяка организирана работилница има елемент от изкус-твото. Децата са стимулирани да използват креативността си и да творят с ръцете си. Планът на „Майкрософт България“ предвижда за тази учебна година през обучителния център да преминат 10 000 ученици и 600 учители. Планираната инвестиция от над 1 милион лева през следващите 5 години ще подпомогне развитието на Dream Space дейностите и ресурсите, от които имат нужда учители и ученици, за да пренесат метода на работа в своята класна стая.
„Избрахме да реализираме тази инвестиция с „Телелинк Бизнес Сървисис“, за да подкрепим усилията на нашия партньор – Министерството на образованието и науката, да въведе STEM начина на учене във всяка класна стая. Стъпваме на глобалния опит на „Майкрософт“ с образователни програми и инструменти и на опита ни с Dream Space Ирландия, чиито независими външни оценки обективно посочват значимостта на въздействието, което Центърът има върху ирландската образователна система. Надяваме се, че независимите оценки за въздействието на Dream Space в България ще получат също толкова позитивни заключения“, обобщава Албена Спасова.
Глобалните проблеми, за които се търсят иновативни решения чрез STEM образованието, са свързани с преодоляването на проблемите с глада и климата, за чиста вода и достъпна енергия, сигурна работа и икономически растеж, устойчиви градове и общности, добро здраве, отговорно потребление. Светът непрекъснато се променя, а с него – и уменията, от които децата ни се нуждаят, за да градят своето бъдеще. От възрастните се изисква само да отключат техните стремежи и да подкрепят желанието им за развитие.

Your Image Description

Свързани статии:

Пловдивски ученици –призьори по руски Децата в Скравена обичат спорта 400 участници в ,,Детският хор на България“ Танцът възпитава

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Сюжети

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Проектните докторанти предават дисертация до 5 години

Следваща статия

Пловдивски ученици –призьори по руски

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Пловдивски ученици –призьори по руски

Децата в Скравена обичат спорта

Децата в Скравена обичат спорта

Моята съботна глътка България

Моята съботна глътка България

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: Ще инициирам промяна, която да ограничи възможността кметовете да обявяват неучебни дни
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Perspectives on Food Waste Management and the Green Food Movement
  • Дигитални ресурси за развитие на ключови компетентности при изучаване на характеристиките на химичните процеси в X клас
  • Приложение на метода на концептуалните карти при преподаване на разделите „Електромагнитни явления“ и „Светлина“ от съдържанието по физика и астрономия в Х клас за формиране на ученическите представи за природата на светлината
  • Проучване на подходите към ученето на студенти по химия и фармация
  • Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета
  • Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН
  • От главния редактор

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"