Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 51-52 2022

Роди се Божият син в… Кувейт

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-12-2022
в Брой 51-52 2022
A A
Концерт-спектакълът „Опера д’Аморе“ е първа мащабна българска оперна изява в страната,
в която участват и ученици от БУ „Св. св. Кирил и Методий“

Тони НАЙДЕНОВА

Ако се чудите как е възможно да се роди Божият син в една от седемте най-богати държави в света – Кувейт, която е мюсюлманска, отговора дават учениците от Българското неделно училище „Св. св. Кирил и Методий“ при посолството на България в Кувейт. На коледното си тържество те пресъздават истинската история на Коледа в три различни сцени – едната е Рождеството на Спасителя в обора във Витлеем, другата е традиционна семейна вечеря на Бъдни вечер и накрая се разказва историята за свети Николай, който всъщност е Дядо Коледа. Свети Николай помогнал на едно много бедно семейство с три дъщери, които не можели да се омъжат, защото нямат зестра. Като разбрал защо плачат момичетата, свети Николай в продължение на три последователни дни хвърлял по едно вързопче с пари пред вратата на къщата, които бащата намира и така успява да омъжи дъщерите си.
„Тържеството ни е авторско и даже планираме да участваме с него в конкурса за най-хубаво коледно тържество „Коледата в нас“ – обяснява за „Аз-буки“ директорът на БУ „Св. св. Кирил и Методий“ в Кувейт Милена Баева. – Много са изпълненията на флейта и пиано, на коледни песни, на ръченици и хорà в програмата на тържеството. По време на изпълненията става ясно защо вечерята на Бъдни вечер се състои от нечетен брой постни ястия, какъв е смисълът на празника, защо трябва да бъдем добри и да даряваме на ближния си, защо се раздават подаръци. И накрая, разбира се, Дядо Коледа чу нашите деца и дойде да им донесе подаръци.“
Тържеството се провежда в българското посолство в Кувейт в присъствието на консула и посланика на България Димитър Димитров, на гостите от българската диаспора в страната, които носят традиционни български ястия, за да се почерпят след концерта.
„Българската общност в Кувейт силно намаля след ковид – казва Милена Баева, която е и председател на комисията по изборите. – Преди две години тук имаше около 700 души българи, а сега са останали най-много 200. Това доведе и до намаляването на децата в училището – от 45 миналата година останаха 25,
а през тази година са 30. Те са на възраст от 4 години до XII клас – тази година за първи път имаме двама абитуриенти. Нямаме цели паралелки във всички класове и някои деца учат слято с по-големите. В IV клас са 6 деца, но във II са само три и учат заедно с петокласниците.“
Училището е създадено през 2007 г. от Таша Малешкова, а Милена Баева е негов ръководител от 2017 г. Учителите са петима – трима по БЕЛ и един по хореография и народни танци на място. Учителката по история и география преподава дистанционно от България. Занятията се провеждат в сградата на българското посолство в петък от 9 до 16 часа, защото почивните дни в Кувейт са в петък и събота. В петък е голямата молитва и нищо друго не се прави, докато в събота децата и семействата са ангажирани със спортни и други мероприятия.
Занятията се провеждат в две обособени класни стаи, а двете подготвителни групи са разположени във фоайетата на посолството. Майките на доброволни начала се занимават с най-малките. Извънкласните занимания включват музика и народни танци.
В Кувейт около 70% от населението са чужденци, заради които тази година в моловете има украсени елхи и се продават коледни календари с шоколад, с които децата отброяват дните до празника. С всяка изминала година се увеличава коледната украса по магазините. В тях се разхожда Дядо Коледа, въпреки че държавата е мюсюлманска и това не е техен празник. За посрещането на Нова година организират грандиозни фойерверки. С тях отбелязват и всичките си национални празници, като понякога отделят милиони долари за тях. Даже през 2012 г.
държавата е записана в Книгата на рекордите на Гинес за най-голямото и продължително светлинно шоу в света. В момента е сезонът на състезанията с камили в Кувейт.
За да работиш в Кувейт, се изисква работна виза, която се издава само на висококвалифицирани специалисти. Затова и българската общност в страната се състои предимно от университетски преподаватели, учители, лекари, медицински сестри и инженери.
„Това доста ни затруднява с осигуряването на квалифицирани учители“, обяснява Милена Баева, която преподава математика в Университета в Кувейт. Тя има три магистърски степени, първата от които е по начална педагогика от СУ „Климент Охридски“. Това ѝ дава правото да преподава по БЕЛ и „Роден край“.
„Трудно е да се преподават сезонните уроци в Кувейт, защото сняг няма – разказва директорът на БУ „Св. св. Кирил и Методий“. – В момента там е зимен сезон, по време на който вали дъжд и температурите са около 25 градуса. В университета навсякъде продължават да работят климатиците и е много студено, за да могат студентите да се обличат като за зима и да си носят ботушите.
Преди дни учителката по танци в училище обясняваше на едно момиченце, че ръчичката ѝ трябва да пада като кокиченце, но то не е виждало и не знае какво е кокиче, така че ѝ нарисувахме едно. Децата, които са се прибирали в България през зимата, са виждали сняг, но много от тях са родени в Кувейт. Има и такива от смесени бракове, в които майката е българка. Тези деца не знаят български, защото вкъщи не се говори на този език. Имаме няколко майки обаче, които са много упорити и се борят децата им да научат български.“
В българското училище се отбелязват и другите християнски празници. Организират се работилници за сурвачки, мартеници и боядисване на яйца по Великден. Последното голямо вълнение за цялата българска общност в Кувейт е грандиозният концерт-спектакъл „Опера д’Аморе“ (Opera D’amore) – първа мащабна българска оперна изява в страната, в която участват и ученици от БУ „Св. св. Кирил и Методий“.
„Децата бяха много щастливи, че са част от спектакъла, покрай който се чу повече за България в Кувейт. Даже получихме благодарствено писмо от автора и режисьора на „Опера д’Аморе“. Подобни музикални прояви на български артисти тук са рядкост и се превръщат в истински празник за цялата ни общност“, завършва Милена Баева.

Your Image Description

Свързани статии:

Дядо Коледа и Житената питка Най-големият подарък Работилници за сурвачки и коледни сладки Когато всичко се прави с любов, резултатите са неизбежни

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Ние по света

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Из дебрите на природния парк „Рила“

Следваща статия

Дядо Коледа и Житената питка

Следваща статия
Дядо Коледа и Житената питка

Дядо Коледа и Житената питка

Най-големият подарък

Най-големият подарък

Работилници за сурвачки и коледни сладки

Работилници за сурвачки и коледни сладки

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"