Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 6, 2022

Как да учим висше с подкрепата на ОПНОИР

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-02-2022
в Брой 6, 2022
A A

Управляващият орган на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (2014 – 2020 г.) проведе информационен ден в рамките на разяснителната кампания по процедура за подбор на проектни предложения „Подкрепа на уязвими групи за достъп до висше образование“. В срещата се включиха над 110 представители на заинтересовани страни, като училища, неправителствени организации, висши училища. Бяха представени условията и изискванията, на които трябва да отговарят проектните предложения, кандидатите и съответните партньори по проектите, както и допустимите дейности, целева група, индикаторите за изпълнение и за резултат, допустимите разходи и режимите на държавни помощи, сроковете за кандидатстване. Фокусът на срещата е насочен върху подготовката на проектни предложения по конкретната процедура, както и към попълване и окомплектоване на проектни предложения.
Основната цел на „Подкрепа на уязвими групи за достъп до висше образование“ е социална интеграция на уязвими групи чрез създаване на условия за прехода им от средно към висше образование. Една от специфичните цели е осигуряването на достъп до висше образование в България на ученици от уязвими групи, които да бъдат подпомогнати да завършат средното си образование, и за лица и младежи от целевата група, които да бъдат мотивирани да продължат обучението си за придобиване на образователно-квалификационна степен от висшето образование. Друга специфична цел е подкрепа за обучението на студентите от тези групи в I курс – подкрепа, която ще им осигури една успешна интеграция и адаптиране в академичния живот. Не на последно място, мярката е насочена към образователните медиатори и помощник на учителя за придобиване на висше образование по специалност от педагогически профил.
Бюджетът е 7 млн. лв., осигурени по Приоритетна ос 3 „Образователна среда за активно социално приобщаване“ на ОПНОИР, съфинансирана от Европейския социален фонд. От ЕСФ средствата са в размер 5 950 000 лв. Минималният размер на един проект са 100 000 лв., а максималният – 195 583 лв.
Допустими кандидати са училища от средното образование. Те трябва да са действащи институции, отговарящи на условията за завършване на клас от втори гимназиален етап и/или за придобиване на средно образование. По тази мярка партньорството не е задължително. Но може да се участва само в едно проектно предложение – като кандидат или като партньор.
А ето и някои индикатори за изпълнение: 95 369 лица от уязвими групи, 370 медиатори и помощник на учителя. Родители на ученици от уязвими групи във втори гимназиален етап – 4131 души, като този индикатор е задължителен.
Кандидатите могат да задават въпроси по конкретната процедура до 15.03.2022 г. вкл. на адрес: infosf@mon.bg  или чрез ИСУН 2020.
Крайният срок за кандидатстване е 05.04.2022 г., 17:30 ч. Затова Управляващият орган на ОПНОИР препоръчва на потенциалните кандидати да предвидят достатъчно технологично време за попълването и проверката на формуляра за кандидатстване в ИСУН 2020, като не разчитат на последния ден от срока за кандидатстване.

Your Image Description

Свързани статии:

В Морската гимназия държат здраво руля Залогът е емоционалната интелигентност Имена и събития от два века насам Default ThumbnailФренската гимназия в Пловдив ще приема и с китайски език

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

В Морската гимназия държат здраво руля

Следваща статия

Залогът е емоционалната интелигентност

Следваща статия
Залогът е емоционалната интелигентност

Залогът е емоционалната интелигентност

В ход е дигиталното обучение

Имена и събития от два века насам

Между историята и дигиталната творческа среда

Между историята и дигиталната творческа среда

Последни публикации

  • 3 бронзови отличия на олимпиадата по изкуствен интелект
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика
  • „Еколято 2025“ – уча и се забавлявам
  • АБУЧ активизира работата за въвеждане на матура по български език в британската образователна система
  • Изследователи от INSAIT организират две събития на водеща конференция за изкуствен интелект
  • Проф. д-р Параскева Манчева: Центърът по източна медицина във Варна вдъхновява нов подход към здравето

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"