Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 19, 2022

Искат еквивалентност и признаване на дипломите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
11-05-2022
в Брой 19, 2022
A A

Антоанета
НАЙДЕНОВА

Председателите на Европейския парламент, Европейската комисията и Съвета на ЕС получиха окончателния доклад с 49 предложения за реформиране на ЕС в резултат от едногодишната работа на Конференцията за бъдещето на Европа.
След многобройни дебати и сътрудничество между граждани и политици работата на Конференцията завърши с доклад с предложенията, включващи конкретни цели и над 320 мерки, по които институциите на ЕС да предприемат действия в рамките на девет теми: изменение на климата и околна среда; здравеопазване; по-силна икономика, социална справедливост и работни места; ЕС в света; ценности и права, върховенство на закона, сигурност; цифрова трансформация; европейска демокрация; миграция; образование, култура, младеж и спорт. Предложенията се основават на препоръките, направени от гражданите, които се срещнаха в рамките на европейските и националните граждански панели и допринесоха със своите идеи на многоезичната цифрова платформа.
В областта на образованието се предлага да се координират образователните програми на ЕС, като се зачита националното и местното съдържание. Трябва да се осигури еквивалентност на дипломите и признаване на професионални степени, неформално обучение и периодите на обучение в чужбина, включително чрез сертифицирани минимални стандарти по основни предмети. Гражданите трябва да се образоват и за демокрацията, ценностите и историята на ЕС чрез общ модул за гражданско образование. Специална организация на ЕС трябва да координира класовете по медийна грамотност и критично мислене, за да се справи с фалшивите новини. Училищните програми трябва да включват „меки умения“, като слушане и диалог, устойчивост, самообучение и ориентация към резултатите.
В предложенията се предвижда, че всички трябва да учат за устойчивостта на околната среда и нейната връзка със здравето, а биоразнообразието трябва да бъде задължителен предмет. Заложена е и подкрепа за обучението на учители по творчески и най-съвременни методи на преподаване. Достъпът до хардуер и широколентова свързаност трябва да бъде приоритет, за да отговори на образователните нужди на всички деца. Предлага се да се въведат и съвместни учебни материали на ЕС в области, като изменението на климата, устойчивостта и цифровизацията.
„Гражданите – особено младите хора, са в основата на нашата визия за бъдещето и те пряко повлияха на резултатите от Конференцията. Намираме се в решаващ момент за европейската интеграция и нито едно предложение за промяна не бива да бъде изключено. Не трябва да се страхуваме да разгърнем силата на Европа, за да променим живота на хората към по-добро“, заяви председателят на ЕП Роберта Мецола.
„Демокрация, мир, лична и икономическа свобода. Това е, което Европа защитава днес, когато войната отново бушува на нашия континент. Това е в основата на Конференцията за бъдещето на Европа. ЕС трябва да продължи да осъществява очакванията на европейските граждани. Днес тяхното послание беше възприето ясно и категорично. И сега е време то да се осъществи“, каза председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен.
ЕП прие резолюция за резултатите от Конференцията, с която одобри нейните зак-
лючения. Евродепутатите признаха, че предложенията ѝ изискват промяна на договорите, и поискаха от Комисията по конституционни въпроси на ЕП да изготви предложения за реформа на договорите на ЕС.
Предстои трите институции да проучат как да предприемат ефективни последващи действия по тези предложения, всяка в рамките на своята компетентност и в съответствие с договорите на ЕС. През есента ще се проведе събитие, за да се информират гражданите какво е предприето и какво предстои.

Your Image Description

Свързани статии:

Получаваме 1,2 млрд. евро за целите на Зеления пакт Избраха българския претендент за „Карл Велики“ 70 000 младежи ще пътуват безплатно из Европа 105,4 млн. евро за девет водородни долини в Европа

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Иновации в действие във видинската Езикова

Следваща статия

Още 562 млн. евро за „Хоризонт Европа“

Следваща статия
Horizont Europe

Още 562 млн. евро за „Хоризонт Европа“

Гласът на младите

Гласът на младите

6 от 6 за математиците на Балканската олимпиада

6 от 6 за математиците на Балканската олимпиада

Последни публикации

  • Пътуващият фестивал на науката по нови маршрути
  • С упорит труд и системна подготовка учениците в столичното 131. СУ „Климент Аркадиевич Тимирязев“ постигат върхови резултати
  • Доц. д-р Димитър Желев: Науката е динамична и постоянно има открития
  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"