Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 19, 2022

Първият звънец на 7 септември от 2023-а

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
11-05-2022
в Брой 19, 2022
A A
Предстои разговор дали учебната година да започва на 7 септември

Донка ТЪНКОШИЕВА

Идеята учебната 2023/2024 г. да започне на 7 септември, ще бъде обсъдена на Отраслов съвет със социалните партньори на МОН. Това стана ясно от онлайн включването на министъра на образованието и науката акад. Николай Денков в Пролетната академия на Съюза на работодателите в системата на народната просвета в Поморие. На нея присъстваха 350 директори от цялата страна, които дискутираха относно финансирането на образователните институции, иновациите в образованието, дигитализацията в училищата, партнирането с общините и регионалните управления; летните лагери и кръжоците.
Настоящата учебна година ще завърши както досега, а следващата ще започне традиционно на 15 септември. Със социалните партньори обаче ще бъде обсъдено удължаването на следващата учебна година с две седмици за учениците от I до VI клас. Ако предложението на МОН се приеме, учебната 2022/2023 г. за децата от I – III клас ще се удължи от 31 май до 15 юни, а за IV – VI клас – от 15 до 30 юни.
„Искаме да удължим с две седмици учебната година за учениците от I до VI клас, които да бъдат използвани за допълнителни упражнения, проектни занимания, нестандартни начини на обучение. У нас сме с най-късата учебна година за тази възраст в Европа“, коментира министър Денков пред Nova News.
По думите му, допълнителната седмица от започването на учебната година на 7 септември от 2023 г. ще се използва най-вече за да се създаде правилен ритъм на учене и ваканции.
„В момента не достигат дните, за да има достатъчно ваканции. През ноември могат да се дадат няколко дни ваканция“, отбеляза той.
Министър Денков коментира и темата за предстоящите национални външни оценявания и държавни зрелостни изпити. МОН прави всичко възможно матурите да се проведат нормално, въпреки че организацията е много по-сложна и ще се проведат три пъти повече изпити.
„Има няколко основни разлики освен повишението на минималния брой точки от 23 на 30, което не би трябвало да промени броя на отличниците, но може да промени тройкаджиите. В професионалните гимназии ще се държи и втори изпит за получаване на квалификация“, припомни акад. Денков.
Според министъра на образованието и науката новият формат на матурите с повече отворени въпроси ще направи преписването много по-безсмислено. „Отворените въпроси по-добре позволяват на учениците да изразят своя собствена мисъл,
и не дават възможност да се играе на „тото“. Зрелостниците ще трябва да формулират свой отговор, своя теза и тя ще трябва да бъде защитена по съответния начин с аргументи“, заяви министърът. Той допълни, че освен по български език и литература и по математика има и два допълнителни изпита по избор, които могат да бъдат посочени според интересите на учениците и начина на кандидатстване във висше училище.
„Успоредно трябва да върви промяната в учебните програми и промяната в учебниците. Нужно е да има последователност и спазване на установени етапи. За промяната не разчитаме само на анкета от ученици, има такава и сред учители, има и професионален преглед на нагласите на родителите, мнението им е важно“, коментира още министър Денков.
По повод информации за проблеми относно договореното с анекс към КТД повишаване на учителските заплати акад. Денков заяви, че проверки на МОН показват, че увеличението от 12,3% ще се получи навсякъде.
„На много малко места има училища, които не могат да осигурят тези средства. Проблемът е предимно в детските градини и в центрове за личностно развитие“, каза той.

Your Image Description

Свързани статии:

Трудната математика По-високи такси в 16 държавни висши училища 232,6 млн. лева за ръст на учителските заплати и догодина Трима директори с приз „Св. Иван Рилски“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Новооткрито дърво носи името на Ди Каприо

Следваща статия

Трудната математика

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Трудната математика

В ход е дигиталното обучение

По-високи такси в 16 държавни висши училища

В ход е дигиталното обучение

232,6 млн. лева за ръст на учителските заплати и догодина

Последни публикации

  • Препоръката като аргумент за по-висока заплата: мит или реалност
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2025, година XCVII
  • NFLUENCE OF TEACHING METHODS ON THE PERCEPTION  OF THE LEARNING MATERIAL BY STUDENTS – FUTURE PEDAGOGICAL SPECIALISTS
  • За новото название бютибранш
  • РАЗВИВАМЕ ЛИ УМЕНИЯТА, КОИТО ИСКАМЕ ДА РАЗВИВАМЕ? ОЦЕНКА НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО НА ПРОГРАМИ ЗА РАЗВИВАНЕ НА УМЕНИЯ ПРИ ДЕЦА В ПРЕДУЧИЛИЩНА И УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ. НАСОКИ И ПРЕПОРЪКИ
  • ДИГИТАЛНА ТРАНСФОРМАЦИЯ В ИСТОРИЧЕСКИТЕ НАУКИ: ДЕФИНИЦИИ, ПРИЛОЖЕНИЯ, ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
  • КУЛТУРНИТЕ СЪБИТИЯ КАТО ИНСТРУМЕНТ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ПОЛОЖИТЕЛНИ НАГЛАСИ КЪМ КУЛТУРНОТО МНОГООБРАЗИЕ
  • КОМПОНЕНТИ НА УЧЕБНАТА СРЕДА И ТЯХНОТО ВЛИЯНИЕ ВЪРХУ ПРОЦЕСА УЧЕНЕ НА УЧЕНИЦИТЕ
  • Лекари и известни спортисти в нова инициатива срещу дрогата
  • КОГНИТИВНО РАЗВИТИЕ НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ, ОБХВАНАТИ  В ПРИОБЩАВАЩОТО ОБРАЗОВАНИЕ
  • ЕФЕКТ ОТ ПРИЛАГАНЕ НА МОДЕЛ ЗА ПЕРСОНАЛИЗИРАНО Е-ОБУЧЕНИЕ ВЪРХУ УСПЕХА НА СТУДЕНТИ В ДИСТАНЦИОННА ФОРМА
  • FORMATION OF INCLUSIVE COMPETENCE OF HIGHER EDUCATION STUDENTS IN THE FIELD OF KNOWLEDGE 01 EDUCATION/PEDAGOGY
  • ДИГИТАЛНА ПЕДАГОГИЧЕСКА КОМПЕТЕНТНОСТ НА БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ В САМООЦЕНЪЧЕН ПЛАН – ИМПЛИКАЦИИ ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКАТА  ПРАКТИКА
  • На лов за Горгона
  • 496 кабинета са обновени по национална програма на МОН
  • Зорница Гоган, председател на Асоциацията на българските училища в чужбина: Важното е веднъж децата да влязат в училище, след това ги завладяваме и е лесно да останат
  • Снимка на броя: Студенти на помощ
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 31/2025 г.
  • 38 млн.лв. за училища и детски градини
  • Подкрепа за 20 000 талантливи деца
  • Издателство „Аз-буки“ подписа меморандум за сътрудничество със Софийския университет „Св. Климент Охридски“
  • Засилва се контролът при еднодневните ученически екскурзии

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"