Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Новини Новини 2023 Брой 1, 2023

Пътища към успеха в училище

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
04-01-2023
в Брой 1, 2023
A A

Антоанета НАЙДЕНОВА

Държавите членки на ЕС приемат мерките, които се съдържат в препоръката на Съвета на ЕС „Пътища към успеха в училище“ за осигуряване на по-добри образователни резултати за всички деца. Предложението за тази препоръка е дело на екипа на българския еврокомисар Мария Габриел.
Препоръката възприема холистичен поглед върху училищния успех, като разглежда както образователните резултати (т.е. развитите компетенции и умения), така и постиженията (дипломи или сертификати), получени след успешно завършване на определено ниво на образование, а също и благосъстоянието в училище. Документът призовава държавите от ЕС да разработят или допълнително да подсилят интегрирана, всеобхватна стратегия за успех в училище до 2025 г.
„Искаме да подпомогнем младите хора да реализират пълния си потенциал – заяви Мария Габриел. – Препоръката включва мерки за справяне с преждевременното напускане на училище и ниските резултати по отношение на основните умения (четене, математика и точни науки) на 15-годишните, и по-специално на учениците от уязвимите групи. Мерките са насочени към нуждите на учащите и преподавателите. Предложението ни акцентира и върху благосъстоянието в училище, оказващо силно въздействие върху образователните резултати.“
Препоръката „Пътища към успеха в училище“ призовава държавите членки на ЕС да работят по укрепване на системите за събиране на данни и наблюдение, както и да комбинират широк набор от мерки, които акцентират върху нуждите на обучаемия. Част от това е и подпомагането на лидери, учители, обучители и друг персонал за работа с всички учащи, включително тези, които са изложени на риск от изключване, недостатъчен успех и преждевременно напускане на образователната система. Както и подкрепа на училищата за разработване на „цялостни училищни подходи“, основани на сътрудничество във и около училищата, включително въвеждането на действия на системно ниво, за да направят образованието и обучението по-приобщаващи. Не на последно място се препоръчва оптимизиране на начина, по който националните и европейските ресурси се използват за инвестиране в инфраструктура и обучение според нуждите на съответната държава.
Ключовите фактори в Препоръката се базират на това, че ниските постижения и ранното напускане на образованието и обучението не могат да бъдат адресирани, без да има ясна визия и силен политически ангажимент. За целта трябва да има изчерпателна и интегрирана стратегия на съответното ниво (национално/регионално), която да се основава на вертикално сътрудничество между различните нива на управление и хоризонтално – между различни области на политиката, като образование, здравеопазване, социални услуги, заетост, жилищно настаняване.
Препоръката предлага нова политическа рамка, описваща системен подход за подобряване на успеха в училище. Тази рамка ще служи като справочен инструмент за национални, регионални и местни политици и практици в образованието и обучението в техните действия за успех в училище. Тя очертава условия за ефективни мерки и конкретни действия в подкрепа на училищни ръководители, учители и детайлизира условията за успех на обучаемите.
ЕК ще подкрепя държавите членки за прилагане на Препоръката с насоки, ресурси и инструменти за финансиране, включително чрез проекти по „Еразъм+“, академиите за учители „Еразъм+“, еTwinning.
В началото на 2023 г. ЕК ще създаде експертна група по стратегии за създаване на подкрепяща учебна среда за изложените на риск от слаби постижения и за подпомагане на благосъстоянието в училище, която ще се съсредоточи и върху психичното здраве в училище.

Your Image Description

Свързани статии:

Давид-Мария Сасоли: Единна Европа срещу общите предизвикателства Стартира онлайн платформа за образование за климата Начало за „Еразъм+“ и у нас ЕС обещава 1,7 млрд. евро за глобалното образование

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

„Госпожо, много си хубава! Обичам те!“

Следваща статия

Очакват предложения за университетски алианси

Следваща статия
56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

Очакват предложения за университетски алианси

Нов ектопаразит по прилепи

Нов ектопаразит по прилепи

Феноменът стъклени жаби

Феноменът стъклени жаби

Последни публикации

  • 140. СУ „Иван Богоров“ в София показа как се учи чрез изкуство
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Трансформацията на образованието има за цел да изгради потенциал за бъдеще на всеки човек
  • Близо 27% от учениците у нас употребяват тютюневи изделия
  • Първи академичен кампус в „Студентски град“
  • Министър Красимир Вълчев: Инвестициите в STEM среда увеличават мотивацията и интереса на учениците
  • „Аз-буки“ представя нови издания на Коледния панаир на книгата
  • Тайнствата на Рила
  • Застрашената тръноопашата потапница зимува у нас
  • Приказкотерапия в Челопеч
  • Загадъчната природа на тъмната материя
  • Учениците от СУ „Иван Вазов“ в Плевен с иновативен урок по предприемачество
  • Енотите показват склонност към опитомяване
  • Ново поколение творци и мислители
  • Нов клон в дървото на живота
  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • Годишно съдържание на научно списание „Математика и информатика“, година LXVIII, 2025
  • Artificial Intelligence as a Tool for Pedagogical Innovations in Mathematics Education
  • Optimization vs Boosting: Comparison of Strategies on Educational Datasets to Explore Low-performing at-risk and Dropout Students
  • Математическо моделиране в първи гимназиален етап: изграждане на междупредметни връзки между математика, физика, биология и информационни технологии
  • И Варна е красива, и Русе е красиво

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"