Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 25, 2023

Искат повече пари за висше образование

Студентите настояват за 100 млн.лв. за ремонт на общежитията и минимум 12% ръст на субсидията за стипендии

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-06-2023
в Брой 25, 2023
A A

Държавата да увеличи средствата за висше образование и наука до минимум 1% от БВП. За това се обявяват представителите на всички органи на управление на Националното представителство на студентските съвети на първа работна среща с министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков. В нея участва и зам.-министърът на образованието и науката проф. Генка Петрова-Ташкова.
От организацията настояват и за минимум 12% ръст на субсидията за стипендии на докторанти и студенти – съответно с 2,5 млн. лв. и с 5,5 млн. лв., както и за отпускане на средства за ремонт на студентски общежития, съобщават от НПСС. Ръководството на Националното представителство смята, че стипендиите на студентите и докторантите трябва да бъдат обвързани в съотношение с минималната работна заплата, което да позволява автоматичното им индексиране.

Представителите на студентите коментират, че се забавя темпото на увеличаване на субсидията за храноден и леглоден, която въпреки ръста през последните години е вече крайно ниска поради високата инфлация. От НПСС се обявяват и за увеличаване на спортната субсидия от 5 на 7 лв. за редовен студент. Според тях средствата за спорт във висшите училища са крайно недостатъчни и държавата следва да компенсира това.

На срещата са обсъдени още политиките на МОН по отношение на качеството на образование във висшите училища и ролята на студентите в процеса.

Дни по-рано в Народното събрание представители на Съвета на ректорите, на НПСС, на Националния браншов синдикат „Висше образование и наука“ към КНСБ и народни представители от Комисията по образование и наука в 49. НС обсъдиха вижданията за бюджетната рамка за 2023 г.
и финансирането на държавните висши училища. На нея отново е поискано допълнително финансиране за сектора в размер на 178,3 млн. лв. От академичната и студентската общност настояват средствата, които държавата отделя за висше образование и наука, да бъдат в размер, не по-малък от 1% от прогнозния БВП по текущи цени. Председателят на НПСС се обърна към депутатите с искане да бъдат осигурени средства в размер на 100 млн. лева за реновиране на общежитията в страната.

Your Image Description

Свързани статии:

Минно-геоложкият с плакет от МОН за 70-годишнината си Нов ректор на МУ – Варна Проф. Христо Бозов поема Бургаския университет Откриват център за образователни иновации в Бургас

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Академична мрежа

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Природата е страхотен химик

Следваща статия

Минно-геоложкият с плакет от МОН за 70-годишнината си

Следваща статия
Минно-геоложкият с плакет от МОН за 70-годишнината си

Минно-геоложкият с плакет от МОН за 70-годишнината си

Нов ректор  на МУ – Варна

Нов ректор на МУ – Варна

Нов ректор  на МУ – Варна

Проф. Христо Бозов поема Бургаския университет

Последни публикации

  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"