Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 26, 2023

По-висок резултат на НВО по БЕЛ

Двама ученици с по 100 точки на изпитите в VII клас

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-06-2023
в Брой 26, 2023
A A

Седмокласници и десетокласници подобряват резултатите си на Националното външно оценяване по български език и литература, съобщават от МОН. Средният резултат за VII клас е 55,04 от 100 точки. През миналата година седмокласниците постигнаха средно 53,60 точки, а през 2021 г. – 53,83 точки. Тази година 13 ученици са постигнали максималния бал, 15 седмокласници – 99,5 точки, а други 34-ма – 99 точки.

По български език и литература седмокласниците се справят успешно със задачите с избираем отговор. Повече от 3000 ученици са получили максимални или много близко до максималния брой точки от работата си върху тези задачи. Умеят да намират и извличат информация от текст. Над 75% от седмокласниците не се затрудняват при определянето на синоними и антоними. Две от задачите с избираем отговор са затруднили учениците: определяне вида на употребено местоимение и на вида на изречение по състав.

При задачите със свободен отговор най-трудна се е оказала 25. задача. Тази година учениците трябваше да разтълкуват внушенията на стихове от одата „Опълченците на Шипка“ и близо 2/3 от тях са се затруднили.

През тази година учениците от VII кл. работиха върху разказа „Ева, която расте и се смалява“. По-голямата част от тях са се справили с преразказа, като средният брой точки на 26. задача е 17,8 от общо 35 точки.

На НВО по български език и литература 181 седмокласници са получили 0 точки – 0,3% от явилите се. Средният резултат, постигнат на изпита за VII кл. по математика през учебната 2022/2023 г., е 35,29 точки. Той е съизмерим с резултата, постигнат миналата година – 35,32 т. През 2021 г. бяха отчетени 37,94 точки.

Максимален резултат от 100 точки имат 262-ма ученици, а 180 – 0 точки. Над половината ученици успешно се справят със задачите, свързани с пресмятане на числов рационален израз и с решаване на неравенство. Около 37% от седмокласниците умеят да разграничават простите числа в дадена редица от числа. В същото време, почти 2/3 от учениците се затрудняват да прилагат свойствата на пропорциите. Почти 40% демонстрират познания за елементите и свойствата на валчестите тела и се справят успешно с намиране обема на конус. Учениците се затрудняват при определянето и записването на координатите на симетрична на дадена точка в координатна система. Проблеми има и при разчитането, използването и интерпретирането на данни, представени с текст или диаграма, както и при съставянето на математически модел на реални житейски ситуации и преобразуването му с математически алгоритми.

По региони традиционно най-добре на изпита по БЕЛ се представят седмокласниците от София-град (66,06 точки), Смолян (60,35) и Варна (59,94). Най-ниски са резултатите в Сливен (39,09), Ямбол (41,62) и Кърджали (42,29). Регионите, в които учениците имат постижения от изпита по математика над средните за страната, са София-град (38,91) и Варна (34,86). С най-ниски резултати са седмокласниците от областите Видин (17,89), Разград (17,81) и Сливен (17,31).

По свое желание седмокласниците можеха да се явят на НВО по английски, италиански, немски, руски и френски език. Най-много (2120) избират английски език, като на него е постигнат среден резултат от 86,5 точки. Най-много десетокласници са избрали английски език, ниво В1 – 1429. Средният резултат е 63,7 точки.

При десетокласниците средният резултат по БЕЛ е 49,44 точки, което е с над 6 точки повече в сравнение с предходната година. 51,28% от десетоклас-
ниците са получили над 50 точки при работата си върху теста. С максимален брой от 100 точки е един ученик в X клас, а 74 ученици са получили 0 т. Учениците се справят по-успешно със задачите с избираем отговор – 4120 ученици са постигнали максимален брой точки на тези задачи. Значително по-трудни са задачите със свободен отговор. Задачата за създаване на резюме е сред онези, които в най-голяма степен са предизвикали затруднения.

По математика десетокласниците са постигнали среден резултат 34,5 точки. Резултатът тази година бележи лек ръст в сравнение с постигнатото през изминалите години. Като цяло, учениците в X клас по-успешно се справят със задачите с избираем отговор, изискващи прилагането на заучени алгоритми, модели, процедури в познати типични ситуации. Те се затрудняват при решаването на задачи с разширен свободен отговор и при извличане на информация от източник – текст, чертеж, графика или диаграма.

По региони най-добре на изпита по БЕЛ в X клас са се справили учениците от София-град (66,08), Смолян (61,2) и Варна (60,47). Най-слаби са резултатите в областите Търговище (49,55), Разград (49,78) и Шумен (50,16). Над средните за страната резултати по математика са постигнали десетокласниците в София-град (42,89), Смолян (42,5), Кърджали (42,41), Варна (40,64), Благоевград (38,73), Ямбол (36,98), Силистра (36,5), Пазарджик (35,53) и Бургас (35,03). С най-ниски постижения са областите Враца (27,43), Видин (26,95) и Перник (26,31).

Десетокласниците имаха възможност да положат и изпит по ИТ за измерване на дигиталните компетентности. На него се явяват 1905 ученици, като 1201 са постигнали резултат, равен и по-голям от 50 точки, съобщават от МОН.

Резултатите от НВО и от матурите през май са притеснителни и затова е необходимо да им бъде направен сериозен анализ, коментира мнистърът на образованието и науката Галин Цоков.

Your Image Description

Свързани статии:

Педагози представят нови предмети Промените изискват приемственост Назначават четвърти зам.-министър в МОН 4 отличия за физиците от Европейската олимпиада

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Промените изискват приемственост

Следваща статия

Назначават четвърти зам.-министър в МОН

Следваща статия
Назначават четвърти  зам.-министър в МОН

Назначават четвърти зам.-министър в МОН

4 отличия за физиците от Европейската олимпиада

4 отличия за физиците от Европейската олимпиада

465 млн. лв. за ръст на учителските заплати

465 млн. лв. за ръст на учителските заплати

Последни публикации

  • Връчиха първите Национални награди за приобщаващо образование
  • МОН ограничава максимално задължаването за закупуване на допълнителни учебни помагала от учебната 2025/2026 г.
  • Поскъпват процедурите, извършвани от Националната агенция за оценяване и акредитация 
  • Три нови позиции в Списъка със специалностите от професии с очакван недостиг на пазара на труда
  • Да учиш сред природата
  • Третокласници написаха книга за доброто
  • Motion and control of surface-shaping mechatronic neural network
  • Integrating STEMM principles in laparoscopic surgery training
  • Synthesis, training and analyzing the performance of an artificial neural network (ANN) for controlling the longitudinal motion of an unmanned aerial vehicle
  • Surface-shaping mechatronic neural network
  • Multi-criteria optimization of the structure of an automated assembly system
  • On modelling robotic manufacturing systems
  • Designing robotic cells in the environment ROBOGUIDE
  • Design of an automatic machine for simultaneous parallel processing of prismatic parts
  • 225 години духовност и традиции
  • 561 български младежи ще пътуват безплатно из Европа
  • Classification of 3D print technologies
  • Importance of sheet metal processing technologies in the process of development of feeding systems
  • Optimizing assembly cost estimation using 3C: focus on welding and mechanical fasteners
  • Enhancing cost efficiency in manufacturing through 3C: an excel-based solution
  • Министър Красимир Вълчев: Да научим децата да бъдат дигитални създатели
  • 10 удивителни срещи в Трявна

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"