Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 27, 2023

Да хванеш влака за Своге

Десетки деца пътуват всеки ден от София, за да учат в Професионалната гимназия „Велизар Пеев“

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-07-2023
в Брой 27, 2023
A A
Досегашните знаменосци Марчело Младенов, Тереза Антова
и Антония Колева са гордост за колектива на гимназията

Деси СТЕФАНОВА

В 6,20 часа хващат влака от Централна гара в София, за да учат в Своге. И така пет години. Днес Александър Ичков, Мартин Павлов и Росен Петров поемат своя път в живота като част от отличниците на випуск 2023 на Професионалната гимназия „Велизар Пеев“ в Своге, чийто патрон е смятан за цар на шоколада и основател на шоколадовата индустрия в България.

Защо учат там, а не в София? Избрали са иновативното училище заради възможността да усвояват специалността „Компютърна техника и технологии“, получили са добри отзиви за подготовката, а и е близо до София. Завършилият тази специалност може да работи в производствени предприятия и фирми с предмет на дейност, свързан с диагностика, монтаж, хардуерно и софтуерно поддържане и сервизно обслужване на компютърна техника.

Учителите са много приятни, вдъхват им увереност, търпеливи са. „Особено към мен“, казва Александър с усмивка. Той ще е един от онези, които имат мисия да противодействат на престъпността и да опазват обществения ред – за това ще учи в Академията на МВР.
Мартин е избрал Висшето училище по телекомуникации и пощи. Росен обаче засега няма да следва висше – веднага започва работа в „Софийска вода“.

В училището имат 38 ученици от София, очакват да приемат още 25. В него се обучават много деца и от Нови Искър, както и от целия регион. Пътуват с влак, с маршрутки. Получават средства за транспорт, които МОН отпуска всяка година.

Пълната отличничка на тазгодишния випуск Мирела Пенчева от Своге благодари
на невероятните си учители за постигнатото

В това училище не само готвят вкусно и сервират умело, но имат шанс да учат технически професии в уникален STEM център – с роботи, всевъзможни програми за обучение по различните специалности. Учат и езици – с куп награди са от конкурсите на Асоциацията на Кеймбридж училищата в България.
Много харесвана от момчетата е специалността „Електрически превозни средства“. Имат електричес-
ки автомобил, който сглобяват, разглобяват и изучават. Учениците могат да задават въпроси на изкуствен интелект. На разположение е и звукозаписно студио – шанс за деца с различни таланти и интереси, които имат прекрасни музикални изпълнения и победи в различни конкурси. Достъпен е и модерен спортен салон, а най-добри са състезателите по таекуондо, които печелят редица турнири и трупат медали.
Момичетата много харесват графичния дизайн, икономиката и кетъринга – могат бързо да започнат работа, а доходите често са над средните за страната.

Изкуственият интелект разпознава само гласа на учителя по информационни технологии Кирил Филипов и отговаря на всички въпроси на учениците. Учителят е на 47 години, университетски преподавател с много дипломи. Докторантурата му е по информационни технологии в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“, където е асистент в момента. Преподавал е в Университета „Йоханес Кеплер“ в Линц, Австрия.

Първенец на випуска тази година е Мирела Пенчева от Своге, която излиза с професия икономист. Пълната отличничка обаче има мечта от малка – да стане акушерка. „Да се занимавам с бебчета!“, казва с усмивка Мирела, която кандидатства в Медицинския университет в София. Но след време смята да се реализира и в сферата на икономиката и мениджмънта, каквато е специалността ѝ от гимназията. На матурата по професия е защитила проект за паричната политика на Централната банка и как основният лихвен процент влияе върху нея, като включва и темата за навлизането на еврото в България. „Включих в дискусията и публиката, и журито, което ме оценяваше“, казва Мирела. От презентацията ѝ става ясно, че България има стабилна политика и може да въведе еврото, но това трябва да е постепенно заради инфлацията и дискусиите в общественото пространство.

„Излизаме от училището с професия, веднага можем да започнем на пазара на труда. Имаме невероятни учители, включително и млади, но и по-опитните са настроени позитивно. Дават кураж и мотивация, най-вече са ни приятели“, казва Мирела. Тя е благодарна, че са ѝ дали самочувствие. Научила се е да преодолява притесненията си и да говори пред публика. Това става ясно в мига, в който произнася благодарственото слово към учителите по време на дипломирането. За нея учителите казват, че успява не само в ученето, но и се включва във всякакви извънкласни форми и така се развива успешно.
Преподавателите се гордеят с успехите на всички свои ученици. Едно от момчетата в специалност „Кетъринг“ – Георги, сега работи за собственик на „Ферари“. След две практики в Италия си създава контакти и си намира работа. Готви за четирима души и получава хиляди евро заплата, казва директорът Станчо Атанасов.

Александър Ичков, Мартин Павлов и Росен Петров в продължение на пет години пътуват
от столицата до Своге, за да усвоят професия в ПГ „Велизар Пеев“

Гордост за колектива са и знаменосците, които завършиха тази година. Марчело Младенов ще следва в Университета по хранителни технологии в Пловдив. Той е учил в специалност „Кетъринг“, като е участвал в много външни и вътрешни практики. Натрупал е и опит – още докато учи, е работил на жп гарата в Своге.
Асистентката му Тереза Антова от село Бов, която също е идвала с влак, за да учи, е избрала да продължи с дентална медицина. Антония Колева пък ще изучава икономика и финанси във Варна.
В гимназията очакват новите ученици наесен, но през лятото имат доста работа. Екипът на директора Станчо Атанасов – успешен мениджър на училището, е изправен пред ново предизвикателство. Определени са за една от 28-те гимназии в страната, които с финансиране от Плана за възстановяване и устойчивост ще се превърнат в центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение. Планират изграждане на лаборатории, купуване на техника. Целта им е да се възползват от новата възможност за модернизация и развитие на училището.

Всичко това се очаква да увеличи още повече желаещите да учат в Професионалната гимназия „Велизар Пеев“. А по всичко личи, че потокът ученици от столицата към малкия град ще продължава да расте заради възможностите за професионална реализация, която им осигурява ПГ „Велизар Пеев“.

Your Image Description

Свързани статии:

Къщичка за таланти Решавам тест за шест Спортното в Бургас очаква своя сграда Как ще се провеждат изпитите по професия

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Професия

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

В артстудио „Таралеж“ учат чрез преживявания

Следваща статия

До 40 хил. лв. за проекти за образователна интеграция

Следваща статия
До 40 хил. лв. за проекти за образователна интеграция

До 40 хил. лв. за проекти за образователна интеграция

Маршрути на знанието до Рупите и още над 100 обекта

Маршрути на знанието до Рупите и още над 100 обекта

Инвестиции в научна инфраструктура

Инвестиции в научна инфраструктура

Последни публикации

  • Тайната на дълголетието
  • Детството не е състезание
  • Няма кой да те чуе, ако не си онлайн
  • Студентите бягат с УАСГ
  • Прародителят на всички рози е бил малко жълто цвете
  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"