Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 27, 2023

Подготовката на педагози е приоритет

С обединяване знанията на университетски преподаватели и учители могат да се намерят най-добрите решения, смята министър Цоков

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-07-2023
в Брой 27, 2023
A A
Нужна е паралелна работа по промяна на учебните програми и усилия в обучението на бъдещите учители,
казва министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков

„Промяната в училищното образование започва от подготовката на бъдещите учители – подчертава министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков при откриването на Националната конференция за проектно базираното обучение в българското образование в Бургас. Във форума, организиран по Националната програма „Квалификация на педагогическите специалисти“, участват над 100 преподаватели от университети и училища от цялата страна. Домакин е Департаментът за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти към Университета „Проф. д-р Асен Златаров“ в Бургас.

Министър Цоков коментира още, че през миналата година е направено допитване сред повече от 3000 млади учители. То показва, че те не използват достатъчно иновации в методите си на преподаване. „Необходимо е паралелно да работим за промяна на учебните програми, но и да фокусираме усилия в обучението на бъдещите учители“, отбелязва още министърът. Той акцентира, че програмата на МОН, по която се организира Националната конференция, е сред добрите примери. „Именно с обединяване знанията и уменията на университетски преподаватели и учители от предучилищната и училищната фаза могат да се намерят най-добрите решения“, допълва министърът.

Проф. Цоков акцентира, че именно иновациите и дигитализацията са бъдещето и образователната система вече изостава във внедряването им. „Оценяването ни също трябва да бъде променено, като насърчаваме формирането на умения и компетенции у децата“, каза още той.
В рамките на конференцията се организират работни групи, в които университетски и училищни преподаватели обсъждат разработването на проектно базирани обучителни програми за ученици от I до IV клас.

Министър Цоков се включва и в кръгла маса за проблемите, които педагозите срещат в своята работа. Тя е организирана от Департамента за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти към Университета „Проф. д-р Асен Златаров“. Сред поставените проблеми са практически ориентирани обучения, по-широко застъпване на проектно базираното преподаване и повече централизирана информация за департаментите по педагогика.

„Проблемите в образованието са много и за решаването на голяма част от тях вече сме закъснели. Затова за мен е много важно да чуя обратната връзка от цялата страна и всички организации“, подчертава проф. Цоков. По думите му, се работи по подготовка на промени на законите в системата и сега е моментът да се инициират предложения, за да се намерят най-добрите варианти. „Трябва да се научим да не търсим винаги централизирани решения, а индивидуален подход за всяка област и за всеки казус“, казва още проф. Цоков.

Той посети и новооткрития център в Бургас за повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, където се подготвят бъдещи учители. В него са инвестирани 30 хиляди лева по национална програма на МОН. Първият подобен център е открит в Русе.
В процес на изграждане са още 20 в различни градове на страната.

Your Image Description

Свързани статии:

МОН И УНИЦЕФ надграждат сътрудничеството си Над 1200 площадки за безопасност на движение Дигиталното бъдеще е тук Допълнителни уроци по български език за още над 11 000 деца

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Молба за отпуск или молба за отпуска

Следваща статия

МОН И УНИЦЕФ надграждат сътрудничеството си

Следваща статия
МОН И УНИЦЕФ надграждат сътрудничеството си

МОН И УНИЦЕФ надграждат сътрудничеството си

Над 1200 площадки за безопасност на движение

Над 1200 площадки за безопасност на движение

Дигиталното бъдеще е тук

Дигиталното бъдеще е тук

Последни публикации

  • Доц. д-р Димитър Желев: Науката е динамична и постоянно има открития
  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"