Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 34, 24 - 30.08.2023

В конкуренция със столичните училища

STEM центърът в ПГ „Велизар Пеев“ в Своге се изгражда с доброволния труд на учителите

Зина Соколова от Зина Соколова
23-08-2023
в Брой 34, 24 - 30.08.2023
A A

28 професионални гимназии ще бъдат модернизирани с над 96 милиона лева с цел повишаване на конкурентоспособността и развитие на партньорски взаимоотношения между професионалните гимназии, университетите, местните власти, образователните институции и компаниите. Днес ви срещаме с един от бъдещите центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение – Професионалната гимназия „Велизар Пеев“ в Своге.

 

Ученици на старта на форума „Изгряващи звезди“ в Пловдив за най-добрите млади предприемачи

Избраха ни за Център за високи пос­тижения заради много от нещата, които сме направили досега и по отношение на материалната база, и като начин на преподаване – казва директорът Станчо Атанасов. – Ще стъпим на тях и ще продължим да надграждаме. По принцип от години говорим за обучаваща среда, не само за кабинети. Успяхме да изградим доста сериозен STEM център с 8 – 9 различни зони.“
В STEM центъра на гимназията има зона за компютърна графика, зона за зелена енергия, зона за електроавтомобили, зона за изкуствен интелект, зона за професионално музикално студио и зона фотографско студио, както и две зони за отдих.

Любопитното в случая е, че STEM центърът се изгражда с доброволния труд на учителите. Те поемат изцяло ремонтната дейност. Това позволява 90% от средствата да се дадат за съвременно оборудване. Защото, освен че трябва да осигури подходяща среда за обучение, за педагогическия екип е много важно STEM центърът да разполага с възможно най-новите технологии в различните професионални направления. Децата ще се обучават по тях и излизайки на пазара на труда, ще знаят, че са се докосвали до най-съвременните достижения в съответната сфера.

„Заради всичко това и заради резултатите на учениците в изпълнение на проектите в STEM центъра бяхме определени и за Център за високи постижения – подчертава директорът. – Това ще ни позволи да доизградим материалната база с обзавеждане и оборудване, които осигуряват прилагането на иновативни методи на преподаване,, като интердисциплинарния подход за придобиване на високотехнологични умения.“

В момента тече обществената поръчка за оборудването, което трябва да е изключително професионално и възможно най-доброто, което може да предложи пазарът. Идеята е всичко това да бъде актуално поне в следващите 10 години, уточнява Станчо Атанасов. А не да се търсят най-евтините варианти, които бързо ще излязат от употреба. Подготвени като документация са и заявките за най-модерната техника за визуализиране – с леддисплей, със специални системи за обучение.
В гимназията се изучават специалностите „Електрически превозни средства“, „Компютърна графика“, „Компютърна техника и технологии“, „Системи за сигурност“, „Кетъринг“, „Икономика и мениджмънт“. Кетърингът е добре обзаведен от години. В него също се влагат сериозни средства и е един от най-добрите в страната.

„И сега имаме много сериозна техника за компютърната графика, но преди това разполагахме с много по-малко средства – подчертава директорът. – Сега се взимат професионални 3D принтери и 3D скенери, с които могат да се разработят и програмират различни неща, които да бъдат обвързани с другите професии. Например с 3D принтерите ще се изработват елементи за електромобили, което е в специалността „Електрически превозни средства“. Тази техника позволява със специални лазери да се правят различни матрици и елементи.“

Проектът за изграждане на Центъра за високи постижения е с краен срок 2025 г. Но педагогическият екип на гимназията е амбициран да го направи в много по-кратки срокове, както и STEM центърът, който е изграден за два месеца, а не за година, както е било по план.

„За нас е важно колкото може по-рано да притежаваме тези неща, защото учениците трябва да се обучават с това оборудване – казва директорът. – Някои залагат по-големи срокове за изпълнение. Но трябва да се знае, че всяка техника си има съответни характеристики. И ако нещата се проточат във времето, заложените от нас характеристики и модели може вече да не съществуват. Затова правим всичко възможно да получим оборудването колкото се може по-бързо – в рамките на тази календарна година, да не чакаме 2025 г.“

В Центъра за високи постижения ще има 4 нови лаборатории по съответните професионални направления, 15 кабинета, оборудвани с дигитални устройства. В него ще има условия да се изнасят лекции на три езика.

По отношение на дейността на Центъра за високи постижения в момента се водят разговори и се сключват договори за сътрудничество с висши училища, които проявяват интерес. Както и с училища от областта. Подписани са и договори с браншови организации. Техни експерти ще изнасят лекции в училището по съответните професионални направления.

В гимназията има 510 ученици, но техният брой ще се увеличи, уверен е директорът. Особено след пробива отпреди няколко години, когато деца от София идват да учат в професионалната гимназия в Своге. Днес в гимназията такива деца са 21. Това радва педагогичес­кия екип, защото конкуренцията на столичните училища е много голяма.

Your Image Description

Свързани статии:

Печелившата формула на Механото в Разград Учителят лидер и ментор Трицветен хляб и дайкири Усърдието се отплаща

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Професия

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Печелившата формула на Механото в Разград

Следваща статия

Предизвикай себе си със златните момичета

Следваща статия
Предизвикай себе си  със златните момичета

Предизвикай себе си със златните момичета

Студенти подкрепят педагозите в Бургас

Студенти подкрепят педагозите в Бургас

Равен достъп  до образование

Равен достъп до образование

Последни публикации

  • Красотата на съвременната наука
  • Изкуството да вдъхновяваш
  • Тайните на залива Тауклиман
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2025, година XCVII
  • Изучаване на действието умножение на естествени числа с едноцифрано число – анализ на актуалното състояние в учебните комплекти По математика за четвърти клас
  • Интеграцията на stem обучение и образователната стая на загадките в началния образователен етап – Предпоставка за иновативно и ангажиращо учене
  • Steam компетенции при учениците от начален етап
  • Parental Control and Use of the Internet Among Elementary School Students
  • Образователни аспекти на музикалнопедагогическия подход „Oрф-Шулверк“: приложение на модел за обучение на студенти – бъдещи учители
  • Прилагане на компетентностния подход. И междупредметни връзки в урок по извънкласно четене . За жанра легенда
  • Multimodal Communication in Physical Education Classes
  • “Learning Through Research” аs а Strategic Direction оf Modernization оf Higher Education
  • Competence for Social Pedagogical Practice: What Do Students Tell Us?
  • Под повърхността: социалнопедагогически анализ на особеностите на култура на бедността при млади хора В ситуация на относителна бедност
  • Софийският университет събира българисти и слависти
  • „Летен университет“ през август в Китен
  • Министър Красимир Вълчев се включи в училищна инициатива за популяризиране на спорта сред децата
  • Как се създават хотели за насекоми
  • Специалност „Право“ отново е най-предпочитана в Софийския университет
  • Форум събира млади учители в Арбанаси
  • Обезщетение при недопускане на работа
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 27/2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"