Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 34, 24 - 30.08.2023

В конкуренция със столичните училища

STEM центърът в ПГ „Велизар Пеев“ в Своге се изгражда с доброволния труд на учителите

Зина Соколова от Зина Соколова
23-08-2023
в Брой 34, 24 - 30.08.2023
A A

28 професионални гимназии ще бъдат модернизирани с над 96 милиона лева с цел повишаване на конкурентоспособността и развитие на партньорски взаимоотношения между професионалните гимназии, университетите, местните власти, образователните институции и компаниите. Днес ви срещаме с един от бъдещите центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение – Професионалната гимназия „Велизар Пеев“ в Своге.

 

Ученици на старта на форума „Изгряващи звезди“ в Пловдив за най-добрите млади предприемачи

Избраха ни за Център за високи пос­тижения заради много от нещата, които сме направили досега и по отношение на материалната база, и като начин на преподаване – казва директорът Станчо Атанасов. – Ще стъпим на тях и ще продължим да надграждаме. По принцип от години говорим за обучаваща среда, не само за кабинети. Успяхме да изградим доста сериозен STEM център с 8 – 9 различни зони.“
В STEM центъра на гимназията има зона за компютърна графика, зона за зелена енергия, зона за електроавтомобили, зона за изкуствен интелект, зона за професионално музикално студио и зона фотографско студио, както и две зони за отдих.

Любопитното в случая е, че STEM центърът се изгражда с доброволния труд на учителите. Те поемат изцяло ремонтната дейност. Това позволява 90% от средствата да се дадат за съвременно оборудване. Защото, освен че трябва да осигури подходяща среда за обучение, за педагогическия екип е много важно STEM центърът да разполага с възможно най-новите технологии в различните професионални направления. Децата ще се обучават по тях и излизайки на пазара на труда, ще знаят, че са се докосвали до най-съвременните достижения в съответната сфера.

„Заради всичко това и заради резултатите на учениците в изпълнение на проектите в STEM центъра бяхме определени и за Център за високи постижения – подчертава директорът. – Това ще ни позволи да доизградим материалната база с обзавеждане и оборудване, които осигуряват прилагането на иновативни методи на преподаване,, като интердисциплинарния подход за придобиване на високотехнологични умения.“

В момента тече обществената поръчка за оборудването, което трябва да е изключително професионално и възможно най-доброто, което може да предложи пазарът. Идеята е всичко това да бъде актуално поне в следващите 10 години, уточнява Станчо Атанасов. А не да се търсят най-евтините варианти, които бързо ще излязат от употреба. Подготвени като документация са и заявките за най-модерната техника за визуализиране – с леддисплей, със специални системи за обучение.
В гимназията се изучават специалностите „Електрически превозни средства“, „Компютърна графика“, „Компютърна техника и технологии“, „Системи за сигурност“, „Кетъринг“, „Икономика и мениджмънт“. Кетърингът е добре обзаведен от години. В него също се влагат сериозни средства и е един от най-добрите в страната.

„И сега имаме много сериозна техника за компютърната графика, но преди това разполагахме с много по-малко средства – подчертава директорът. – Сега се взимат професионални 3D принтери и 3D скенери, с които могат да се разработят и програмират различни неща, които да бъдат обвързани с другите професии. Например с 3D принтерите ще се изработват елементи за електромобили, което е в специалността „Електрически превозни средства“. Тази техника позволява със специални лазери да се правят различни матрици и елементи.“

Проектът за изграждане на Центъра за високи постижения е с краен срок 2025 г. Но педагогическият екип на гимназията е амбициран да го направи в много по-кратки срокове, както и STEM центърът, който е изграден за два месеца, а не за година, както е било по план.

„За нас е важно колкото може по-рано да притежаваме тези неща, защото учениците трябва да се обучават с това оборудване – казва директорът. – Някои залагат по-големи срокове за изпълнение. Но трябва да се знае, че всяка техника си има съответни характеристики. И ако нещата се проточат във времето, заложените от нас характеристики и модели може вече да не съществуват. Затова правим всичко възможно да получим оборудването колкото се може по-бързо – в рамките на тази календарна година, да не чакаме 2025 г.“

В Центъра за високи постижения ще има 4 нови лаборатории по съответните професионални направления, 15 кабинета, оборудвани с дигитални устройства. В него ще има условия да се изнасят лекции на три езика.

По отношение на дейността на Центъра за високи постижения в момента се водят разговори и се сключват договори за сътрудничество с висши училища, които проявяват интерес. Както и с училища от областта. Подписани са и договори с браншови организации. Техни експерти ще изнасят лекции в училището по съответните професионални направления.

В гимназията има 510 ученици, но техният брой ще се увеличи, уверен е директорът. Особено след пробива отпреди няколко години, когато деца от София идват да учат в професионалната гимназия в Своге. Днес в гимназията такива деца са 21. Това радва педагогичес­кия екип, защото конкуренцията на столичните училища е много голяма.

Your Image Description

Свързани статии:

Печелившата формула на Механото в Разград Учителят лидер и ментор Трицветен хляб и дайкири Усърдието се отплаща

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Професия

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Печелившата формула на Механото в Разград

Следваща статия

Предизвикай себе си със златните момичета

Следваща статия
Предизвикай себе си  със златните момичета

Предизвикай себе си със златните момичета

Студенти подкрепят педагозите в Бургас

Студенти подкрепят педагозите в Бургас

Равен достъп  до образование

Равен достъп до образование

Последни публикации

  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education
  • Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси
  • Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика
  • Quality of Higher Education in Bulgaria: Communication and Computer Technology Training
  • Референции към системата на професионално образование и обучение в сектор туризъм
  • Role And Place of Monitoring and Control in Project Management in Organizations

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"