Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 35, 31.08. - 06.09.2023

Най-щастливото лято

Академия за деца в риск в Бургас ги мотивира да учат и да откриват света около себе си

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
31-08-2023
в Брой 35, 31.08. - 06.09.2023
A A

Никой не избира къде да се роди. Но може да избере как да живее. В един по-добър и по-интересен свят попаднаха за три седмици около 40 деца от Обединено училище „Васил Левски“, което се намира в бургаския квартал „Горно Езерово“. Те бяха част от първата „Лятна старт академия“ в Бургас, където обичайно се включват деца от бедните общности с цел да наваксат пропуските в училище.
Инициативата е на фондация „Старт академия София“, която я провежда вече седма година на пет места в страната.
„Нашата задача е да покажем на децата от това училище малка част от света, който не познават. Да ги запалим да мечтаят за пътешествия и да преследват мечтите си“, обобщава директорът на „Лятна старт академия“ в Бургас Василия Свилева. Тя е преподавател в ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“.

 

 

Наградата за най-упоритите –
посещение на Авиомузея

Темата на Академията е „Пътешественици“, а гостите – вдъхновяващи личности, които разказват увлекателно за своите пътешествия по света и към самите себе си.

„Децата много обичат нови лица, обичат да се запознават, да си говорят с тях, да се снимат“, разказва Свилева.

Основните занимания са по български език и математика, но не липсват песните и танците, създаването на умения да се работи в екип, да се усвояват нови сръчности. Спортът е на почит.
За никого не е тайна, че тези деца имат сериозни затруднения и дефицити при усвояването на българския език. С математиката в повечето случаи е далеч по-лесно.

През трите седмици с тези малчугани работи специален екип от учители и доброволци: Василия Свилева (учител в група за целодневна организация на учебната дейност) – директор на академията, Яни Радев (учител по БЕЛ в ОУ „Георги Стойков Раковски“) – учител по български език в академията, Станислава Гандиева (учител по БЕЛ в АЕГ „Гео Милев“) – учител по умения в академията, Тодора Попова (учител в група по целодневна организация на учебната дейност) – учител по математика в академията, Ралица Иванова (начален учител в ОУ „Васил Левски“ – кв. „Горно Езерово“) – помощник-учител в академията, Вероника Велева – помощник-учител в академията, Таня Димит­рова – помощник-учител в академията, Цветелина Палова – доброволец, Ина Димитрова – доброволец, Пролетина Петкова – доб­роволец, София Янчева – доброволец.

Организацията на учебния процес включва разпределение на децата в различни групи в зависимост от нивото на владеене на предметно знание, а не според възраст и завършен клас. Регулярно се прос­ледява напредъкът. По двама учители работят в тандем с малки групи, като се цели повишаване на мотивацията за учене чрез създаване на лична връзка с учениците. Включват се и доброволци в работния процес – ученици от профилирани гимназии.

„Една от основните цели на академията е да мотивира децата да учат. Учебната среда и всички материали са подчинени на идеята, заложена в голямата тема, че в лятната академия се обучават пътешественици, готови за големи приключения. По този начин искаме да мотивираме децата да бъдат смели, постоянни и упорити не само тези три седмици в лятното училище, а и през новата учебна година“, обобщава Свилева.
Всички ученици, които присъстват на занятията в поне 4 дни от една седмица, в петък получават грамота „Ученик на седмицата“. А като награда за онези, които са посещавали академията минимум 7 дни от 3-те седмици, е правото да участват в екскурзия до Авиомузея в квартал „Сарафово“. Едно истинско приключение, донесло много радост.

„Посещението на Авио­музея даде възможност на тези деца да се качат на самолет, макар и като експонат, но пък за сметка на това мечтите им да полетят към истински пътешествия“, подчертава директорката на академията, показвайки снимки, които изразяват емоциите на тези деца.
Петимата гости – ролеви модели, допълнително разширяват кръгозора на децата. Безспорно най-голям интерес у тях събужда познатата от екрана актриса Гергана Стоянова, която искрено и неподправено разказва пред тях за пътя си от „Долно Езерово“ до голямата сцена и екрана. За мечтите си и това как ги постига.

Магдалена Вангелова, която е учител в Обединено училище „Васил Левски“, пък ги запознава със своя път от ромската махала на Поморие до Русия.
И с това как е станала начален учител. Една от най-важните поуки за децата е, че изборът е в техните ръце, а извън махалата има друг свят, който могат да опознаят и да им хареса.
Останалите гости са Филка Костадинова, Веселина Райчева, Галя Дрянова. Всички разказват за своите пътешествия не само в смисъла на посетени места, а и в контекста на кариерното развитие. Трима от тях са с ромски произход.

Резултатите, постигнати за тези три седмици, правят силно впечатление. Самите деца разказват за тях. Райчо, на 12 години, казва: „Най-много ми хареса математиката. Догодина пак ще съм тука“. Илия, на 10 години: „Трудно ми е по български, но научих нови неща. Обичам математиката“. Зорка, на 8 години: „Най-много ми хареса, като пишем всеки ден, когато играем на двора. Не ми хареса, когато децата викат“. Момиченцето мечтае да стане „госпожа по математика“.

След края на академията с учителите, помощник-учителите и доброволците е направена анонимна анкета. Въпросите целят да се определи какво мотивира хората в екипа да се включат в провеждането ѝ,
какви препоръки имат. Включват се девет от десет членове на екипа.

От обобщаването на отговорите става ясно, че всички са мотивирани от любов към децата и в частност – от стремеж за повишаване желанието за учене у онези, които са в риск от отпадане. Зат­руднения с общуването е имало само през първите ден-два, докато екипът опознава учениците. Пос­тъпва и предложение за по-дълъг период на ефективна работа с учениците.

„Имах възможност да работя с уникални хора, като се започне от педагозите, които приемат образованието на всяко дете като лична кауза. Благодарности за доброволците – ученици от елитни гимназии на Бургас, които идваха всеки ден до „Горно Езерово“, за да осмислят лятната си ваканция. Не на последно място, добра дума и за децата от Обединено училище „Васил Левски“, които идваха в училището всеки ден преди нас, за да попълват работни листове и да решават задачи.
И дори и да не им се пише, едно „Хайде, давай, ще се справиш!“ ги мотивираше да продължат напред.
Респект и към учителите на Обединено училище „Васил Левски“, които ежедневно дават всичко от себе си за успеха на децата“, обобщава Свилева и добавя, че това е най-щастливото ѝ лято.

Your Image Description

Свързани статии:

Да приготвиш обенто, да засадиш сакура Музиката вместо улицата Добрите практики се забелязват Млади надежди на шаха

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Сюжети

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Арттерапията тук е всекидневие

Следваща статия

INSAIT привлича надежди в науката

Следваща статия
INSAIT привлича надежди в науката

INSAIT привлича надежди в науката

МОН търси преподаватели по български език за  7 чужди висши училища

МОН търси преподаватели по български език за 7 чужди висши училища

600 студенти участват  в „Летен университет“

600 студенти участват в „Летен университет“

Последни публикации

  • Храни и пития – от Ориента до столовата
  • Зам.-министър Лазарова се срещна с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково
  • И аз уча там! И аз боядисвам там!
  • „Златна ябълка“ за героите на децата
  • Вълшебни години
  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"