Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 40, 5 - 11.10.2023

Подкрепа от идеята до внедряването

Изградената през последните години научна инфраструктура вече дава резултат, заявява премиерът акад. Николай Денков

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
04-10-2023
в Брой 40, 5 - 11.10.2023
A A
В последните две години в България са привлечени близо 80 млн. евро по различни програми и проекти, свързани с програма „Хоризонт Европа“, съобщава просветният министър проф. Галин Цоков

Ключово е, че първото публично събитие на новия български еврокомисар Илиана Иванова в България е свързано с програмата „Хоризонт Европа“. Програмата е този финансов инструмент, който дава възможност да се реализират иновациите в техния пълен кръг – от идеята до внедряването от бизнеса.“ Това коментира министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков при откриването на Националния информационен ден за Рамковата програма на ЕС за научни изследвания и иновации „Хоризонт Европа“ за дейности по клъстерите „Здраве“, „Дигитализация, индустрия и Космос“ и „Храни“.
Форумът е част второто издание на международната конференция Spinoff Bulgaria, проведено в София. В него участват министър-председателят акад. Николай Денков и еврокомисарят по въпросите на иновациите, научните изследвания, културата, образованието и младежта Илиана Иванова.
„Програмата „Хоризонт Европа“ дава възможност за колаборация между наука, бизнес, образователни институции, така че новите технологии и научните изследвания да бъдат водещи в политиката на ЕС“, отбелязва министър Цоков.

И добавя, че България също има принос в развитието на Програмата – само за последните две години са привлечени 80 млн. евро по различни проекти и програми, свързани с „Хоризонт Европа“. Български учени, изследователи и бизнес партньори са участвали в 214 проекта по Програмата, съобщи образователният министър. Той благодари на представителите на Европейската изпълнителна агенция за здравеопазване и цифрови технологии за това, че се отзовават на поканата и предоставят на българските организации и институции нужната информация за кандидатстване.

В информационния ден участват и от ръководството на HaDEA – изпълнителната агенция на Европейската комисия, която управ­лява общ бюджет от над 20 млрд. евро. На събитието се представят възможностите за финансиране, които предоставя „Хоризонт Европа“, и информация за предстоящи конкурси.
„Хоризонт Европа“ е най-голямата публична програма за финансиране на научни изследвания и иновации в света. Тя предлага безкрайни възможности за университети, стартиращи предприятия, индустрия, изследователи“, заяви еврокомисарят Илиана Иванова. По думите ѝ, ЕС и България споделят обща тенденция по отношение на иновациите и през последните години резултатите ни се подоб­ряват. „Приветствам идеята на Spinoff Bulgaria да се подкрепят 100 спин-оф предприятия, които да се създадат и развият. Надявам се това да послужи като вдъхновение за повече инициативи“, заяви Илиана Иванова. Тя разказа и за възможностите, предлагани от „Хоризонт Европа“ и по линия на Европейския съвет за иновации.

„Изградената научна инфраструктура през последните години вече дава резултат. Става дума за центровете за върхови постижения и центровете за компетентност, „София Тех парк“, както и все по-честото говорене в общественото пространство за наука, иновации, стартъпи и икономика на иновациите. Затова основна цел на правителството е заздравяването на тази основа. Това ще стане с помощта на законодателни промени и целево финансиране“, отбелязва премиерът Денков.

Той коментира още, че се очаква МОН да представи Закона за насърчаване на научните изследвания и иновациите в Министерския съвет, а след това да бъде гласуван от Народното събрание. По думите му центровете за върхови постижения и центровете за компетентност, които са постигнали заложените индикатори, ще получат финансиране по програма „Научни изследвания, иновации и дигитализация за интелигентна трансформация“. Ако не всички са доказали своята устойчивост, освободените от тях средства ще бъдат насочени към останалите центрове и други научни програми.

„Опитваме се да мобилизираме и да създадем правилните стимули, така че да има още по-голяма подкрепа за тези, които работят най-добре и успяват да покажат, че науката не е само въпрос на любоз­нателност и статии в престижни списания, а е и полезна за икономиката и обществото“, казва акад. Денков. И добавя, че съвместните проекти между учените и бизнеса ще помогнат за създаването на конкурентна икономика.

„Нищо друго няма да е успешно, ако нямаме икономика, която да се състезава с най-добрите. Имаме огромен потенциал, който още не е използван. За да стане това, полагаме големи усилия в образованието. Но тези усилия няма да бъдат успешни, ако не направим реформа. Не може с образование, което все още живее на много места с манталитета и с особеностите, останали от един друг период преди 30 години, да очакваме, че можем да достигнем тези, които преди години си промениха образованието. Но не става дума само за пари, а за това какво искаме от нашите ученици, как искаме да бъдат подготвени, какво да могат,“, коментира още акад. Денков.

„Колкото и високи да са заплатите на учителите, ако не променим начина на преподаване в училищата, резултатът ще бъде подобен. На тази основа трябва да има промени и във висшето образование. Във висшите училища картината е много пъстра – има такива, които изглеждат чудесно, но има и други, които трябва много да свършат. Там реформите са насочени към това да се потърси обща основа, с която всички висши училища да стават по-добри. Искам специално да поздравя БАН, която през последните години направи доста сериозен преход към разбирането, че трябва това, което се прави в нея, да бъде обществено полезно, и че трябва да работят по собствени иновации“, заяви още премиерът.

Your Image Description

Свързани статии:

40 000 е-бележки за 15 дни Културен чек за русенските зрелостници Ключът към успеха Признание за добри практики за работа с деца от уязвими групи

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Уроци с… киноленти и камера

Следваща статия

40 000 е-бележки за 15 дни

Следваща статия
40 000 е-бележки за 15 дни

40 000 е-бележки за 15 дни

Културен чек за русенските зрелостници

Културен чек за русенските зрелостници

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Съгласувайте правилно!

Последни публикации

  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
  • Постистината като езиков и културен феномен
  • Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project
  • Предизвикателства и предимства при внедряване на STEM/SТЕАМ проекти в училищното образование в България
  • Икономически университети организират единен приемен изпит по математика на 15 юни
  • Нелинейность новой реальности в РКИ
  • Прилагането на методи, базирани на дигитални инструменти, в чуждоезиковото обучение
  • Language Matters: Stability and/or Change of Personality Traits in Bilingual Sample
  • Нова употреба на глагола споделям
  • The Language Issue in Ukraine: Legal and Educational Challenges in the Budjak Region
  • Трупа ли се осигурителен стаж по време на неплатен отпуск
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 21/2025 г.
  • Снимка на броя: Дядо вади ряпа
  • Държавата плаща за обучението на 1988 студенти с договори с работодател
  • Тервел Замфиров, световен шампион по сноуборд за младежи, студенти и мъже: Ден, в който не науча нещо ново, е безсмислен за мен
  • Министър Красимир Вълчев: Просперират страните, заложили на висшето образование
  • Мерки за пренастройване на образователната система
  • Връчиха първите Национални награди за приобщаващо образование
  • МОН ограничава максимално задължаването за закупуване на допълнителни учебни помагала от учебната 2025/2026 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"