Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 43, 26.10 - 1.11.2023

Иновации в облака

ОУ „Христо Ботев“ в Ахелой работи по модела 1:1 – устройство за всеки ученик

Диляна Кочева от Диляна Кочева
25-10-2023
в Брой 43, 26.10 - 1.11.2023
A A

Проектното предложение на Община Поморие за модернизация на Основно училище „Христо Ботев“ в Ахелой получи одобрение за финансиране. Предвижда се да бъде извършен ремонт на сграден фонд, въвеждане на енергоефективни мерки и обзавеждане за класните стаи в школото. Дейностите включват основно ремонт на покрив, подмяна на дограма, инсталации за отопление, вентилация и охлаждане, осветителни тела и изграждане на рампа за осигуряване на достъпна среда. Идеята е да се постигне цялостен обновен облик на училището както отвън, така и отвътре. Освен това ще бъдат въведени енергоефективни мерки, а класните стаи ще бъдат осъвременени чрез закупуването на ново обзавеждане за мотивираща образователна среда. Проектът е по процедура „Модернизация на образователната среда“ на Националния план за възстановяване и устойчивост.

 

Новият STEAM център „Дигитални създатели“ е любимото място на учениците

Благодарение на проекта на Община Поморие през следващата учебна година училището ни ще бъде още по-модерно“, казва директорката на Основно училище „Христо Ботев“ в Ахелой Юлияна Атанасова. През настоящата учебна 2023/2024 г. възпитаниците им са 298 – със 70 повече от миналата година. Школото в Ахелой е иновативно, а нововъведението, което ще прилагат през следващите две години в V и VI клас, е моделът 1:1 – устройство за всеки ученик. Всеки ученик от тези два класа разполага с Сhromebook и работи с него в Google класната стая. Обучението се осъществява в облачната платформа на
Google WorkSpace for Еducation.

„Целта ни е да използват дигиталните технологии с мисъл – да не прекарват безцелно времето си в социалните мрежи с телефон в ръка, а да работят с дигиталните устройства, за да научат нови неща и да усвоят умения, които ще са им от ползва в живота“, обяснява Атанасова. Част от учебния процес преминава в облака, като в часовете се използват почти всички образователни инструменти на Google. „Ние сме единственото Google референтно училище в Бургаска област“, посочва моята събеседничка. Сертифицираните им учители са 12. „Всички колеги положиха трудни изпити на английски език, но се справиха отлично и се гордея с тях“, допълва тя.
В IV клас в училището предлагат извънкласни занимания – „Въведение в облака“. В тези часове запознават учениците подробно с възможностите за работа в облака. Всички тези знания след това са им изключително необходими в прогимназиален етап.

„Много добре се получава, че успяваме да подготвим децата в часовете за занимания по интереси и след това в V клас направо започваме с работата в облака“, споделя директорката. Традиционно желаещите са много. На голям интерес се радва и новата им група за занимания по интереси – „Графичен дизайн и видеообработка“. За ефективното провеждане на тези часове от голяма помощ е модерното и съвременно оборудване, с което разполагат в своя STEAM център „Дигитални създатели“. Сред тях е възможността за видеозаснемане на зелен екран и последваща обработка на данните. „Предложихме тази дейност, защото учениците ни, които умеят да го правят, вече са VII клас и скоро ще напуснат училище. Затова решихме, че е време да научим и други деца“, разказва тя. Споделя, че заснемането на зелен екран е сред най-атрактивните им занимания, които винаги показват на свои колеги и ученици от цялата страна по време на гостувания по проекта „Иновации в действие“.

Другата група за занимания по интереси, която имат, е „Приложни изкуства“, където учениците усвояват тънкостите в рисуването на икони и правенето на стъклописи. По време на пандемията тези часове не се провеждат, но сега са подновени.
По Националната програма на МОН „Заедно в изкуствата и в спорта“ имат групи по народни танци, волейбол и баскетбол. „Опитваме се да предложим разнообразна и богата палитра от занимания по интереси“, отбелязва директорката.

За втори път ОУ „Христо Ботев“ е удостоено и със знака „eTwinning School“. Това отличие се присъжда от Европейската комисия на училища, които активно прилагат и популяризират ценностите и педагогиката на eTwinning. „Наградата е признание за усилията на учениците и учителите, които през последните 6 години са работили неуморно за постигане на високи резултати“, посочва моята събеседничка.
Иновацията за работа в облака прилагат от две години, но тази година решават да кандидатстват с нея за статут на иновативно училище. Преди това получават статута на иновативно училище с друго нововъведение – добавена и виртуална реалност. Благодарение на нея учениците успяват да се пренесат на мястото, за което учат в учебника. Иновативният учебен предмет стимулира интереса към новите технологии и прилагането им в практически задачи. Освен това развива креативността и изобретателността на децата. „Технологиите предоставят големи възможности за подобряване на учебния процес и се опитваме да се възползваме максимално от тях“, казва директорката.
Редовно участват в проекти по програмата „Еразъм+“. Учители и ученици са получили знания в реална среда в училища в Полша, Гърция и Италия и Турция. А сега по Програмата се обучават преподаватели по STEM и роботика.

И това не е случайно. Ръководството на училището планира съвсем скоро в школото да отвори и STEAM център. В него акцентът да бъдат именно лего роботиката и приложните изкус­тва. Средствата за него ще бъдат осигурени по Плана за възстановяване и устойчивост.
Съвсем наскоро печелят и проект по Националната програма „Осигуряване на съвременна, сигурна и достъпна образователна среда“ – модул 1 „Съвременна среда за качествено обучение по хуманитарни науки, изкуства и спорт“. Благодарение на него в училището ще бъде създадена стая за занимания по интереси за учениците от прогимназиален етап. Кабинетът ще разполага с различни кътове по интереси и ще осигури среда, подходяща да формира креативното мислене на децата. А оборудваното помещение ще се превърне в място за творчество, игри и занимания по интереси, където ученето да бъде умело вплетено в игрите и забавленията. Част от дейнос­тите по Проекта е създаването на кът за четене във фоайето. Там учениците ще могат да четат любими книги, да обменят идеи и да получават вдъхновение.
Традиционно възпитаниците на ОУ „Христо Ботев“ в Ахелой постигат много високи резултати НВО в IV клас. През миналата учебна 2022/2023 г. средният им успех по български език и литература е 82,91 точки, а по математика – 69,61 точки.
„Нашето училище е училище с много имена – иновативно, Google референтно, училище в облака и eTwinning училище. Зад всички тези названия се крие неуморният труд на нашия екип“, завършва директорката.

Your Image Description

Свързани статии:

Заедно работим, учим и се радваме на успехите Пчеличка робот учи на програмиране Днешният ден на едно 90-годишно училище Как се гради доверие в общността

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Заедно работим, учим и се радваме на успехите

Следваща статия

Пчеличка робот учи на програмиране

Следваща статия
Пчеличка робот учи  на програмиране

Пчеличка робот учи на програмиране

Кюстендилски ученици с артпослание за мир

Кюстендилски ученици с артпослание за мир

Безплатни уроци по китайски в свищовски училища

Безплатни уроци по китайски в свищовски училища

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"