Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 44, 2 - 8.11.2023

Европейците искат безопасен интернет за децата

95% от гражданите на ЕС подкрепят приемането на закони за защита на подрастващите от сексуално насилие онлайн

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
01-11-2023
в Брой 44, 2 - 8.11.2023
A A

Общо 95% от европейците искат регулации, които гарантират безопасността на децата в интернет. Това показват данни от проучване на ЕCPAT и NSPCC, проведено в навечерието на гласуването в Съвета на ЕС на Регламента за сексуалното насилие над деца.
Проучването е проведено сред 26 000 лица на възраст над 18 години в 27-те държави членки. В България участниците са 1050.

Според данните от „Евробарометър“ 71% от европейците са готови да направят известен компромис с личния си живот онлайн, ако това помогне за защитата на децата от потенциална сексуална злоупотреба и експлоатация онлайн. А над 70% подкрепят откриването и премахването на материали със сексуална злоупотреба и набеждаване на деца в криптирани от край докрай платформи.
91% смятат, че доставчиците на онлайн услуги трябва да бъдат задължени да разработват и адаптират услугите си така, че да предотвратяват сексуална злоупот­реба и експлоатация на деца онлайн. 81% от анкетираните подкрепят стъпки, които задължават доставчиците на онлайн услуги да откриват, докладват и отстраняват сексуална злоупотреба с деца онлайн. Общественото очакване е лидерите на ЕС да направят повече за защитата на децата в Мрежата.

Резултати от проучване на „Евробарометър“ от юли тази година пот­върждават, че 92% от европейците смятат, че децата все повече са изложени на риск от сексуална злоупотреба в интернет, като 4 от 5 граждани на ЕС подкрепят предложението на ЕС за борба със сексуалното насилие над деца. Предложеният закон ще задължи доставчиците на онлайн услуги да оценяват и предот­вратяват всеки риск от сексуална злоупотреба с деца на своите платформи, както и да откриват, докладват и премахват такова съдържание онлайн.

Резултатите от България
Според данните от „Евробарометър“ 92% от българите са напълно или по-скоро склонни да се съгласят, че децата са изложени на все по-големи рискове онлайн. Над половината – 53%, потвърждават, че в България проблемът със сексуалното насилие над деца онлайн е широко разпространен. Точно 80% са напълно и по-скоро подкрепящите приемането на нов закон за онлайн защита от сексуално насилие на деца.
У нас 58% смятат, че възможността за откриване на случаите на насилие над деца е по-важна от правото на поверителност онлайн. Други 37% смятат правото на поверителност онлайн и възможността за откриване на случаите на насилие над деца за еднакво важни. Само 2% твърдят, че правото на поверителност онлайн е по-важно от възможността за откриване на случаите на насилие над деца.
Два инструмента за откриване на случаи на сексуална онлайн злоупотреба от платформите са най-подкрепяни сред българските респонденти: „Инструменти, автоматично откриващи изображения и видеоклипове, свързани със сексуално насилие над деца, които вече са известни на полицията, за да установят къде в онлайн пространството отново се споделят тези изображения и видеоклипове“ (52%) и „Доставчиците на услуги да откриват материалите със сексуално насилие над деца и разговорите за сприятеляване с цел склоняване към сексуални действия в съобщенията (напр. имейл и чат), ако има значим риск от сексуално насилие над деца в конкретна платформа“ (51%).

Какво ще гласува Европейският парламент
На 3 август 2024 г. изтича законът на ЕС, който позволява на доставчиците на онлайн услуги доброволно да откриват и докладват случаите на сексуално насилие над деца онлайн. Съюзът предложи нов закон, който ще задължи доставчиците на онлайн услуги да предотвратяват случаи на сексуално насилие над деца в рамките на предоставяните от тях услуги. Ако не успее да предотврати насилието и в случай на значим риск от сексуално насилие над деца, доставчикът на услуги може да бъде временно задължен да разкрива и докладва случаите на сексуално насилие над деца онлайн. Ако това ново законодателство не бъде договорено до август 2024 г., разкриването на случаи на сексуално насилие над деца онлайн в рамките на онлайн комуникациите – доброволно или не, ще стане незаконно.

Темата набира изключителна важност в Европа. На 19 септември млади хора, организации за правата на детето и други защитници от целия ЕС организираха шествие пред сградата на Европейския парламент в Брюксел, за да поискат от лидерите на ЕС да „изчистят интернет“ от сексуални насилници и да защитят децата в онлайн среда. Инициативата има за цел да засвидетелства силна подкрепа за предложения регламент на ЕС за предотвратяване и борба със сексуалното насилие над деца. Под лозунга „Безопасността на децата включена“ (Child Safety ON) активистите призоваха лидерите на ЕС да използват политическата си власт, за да приемат съответните закони.

Предложението засяга най-вече т.нар. криптиране от край докрай на дан­ните и включва въвеждане на задължението доставчиците да откриват, докладват, блокират и премахват от своите услуги материалите, съдържащи сексуално насилие над деца, за да се постигнат по-успешно разкриване, разследване и наказателно преследване на престъпления съгласно Директивата за сексуалното насилие над деца. Предложението допълва новата „Европейс­ка стратегия за по-добър интернет за децата“, насочена към създаване на безопасен цифров опит за децата и насърчаване на цифровите умения.

Освен това се създава Европейски център за предотвратяване и противодействие на сексуалното насилие над деца („Център на ЕС“), който да работи в тясно сътрудничество с „Европол“. В него ще се получават и проверяват докладите от доставчиците, за да се избегне докладването на очевидно фалшиви положителни резултати, и оттам ще се отправят към „Европол“, както и към националните правоприлагащи органи.
В цяла Европа над хора, преживели онлайн насилие, а също и знаменитости, родители и експерти подписаха отворено писмо, призоваващо законодателите на ЕС да приемат предложението на Европейската комисия за онлайн защита на децата. Писмото е инициирано и подписано от Фрида – жена, която е била сексуално малтретирана на 13-годишна възраст чрез приложението за криптирани съобщения WhatsApp. Писмото призовава технологичните компании да си сътрудничат с преживелите онлайн сексуален тормоз, за да оценят рисковете за безопасността на децата в онлайн среда.

Близо 500 000 граждани на Европа са под­писали и петиция на движението Child Safety ON, зад което застават над 40 организации за правата на децата, в това число Международната телефонна линия за деца 116 111 (Child Helpline International), Международният център за изчезнали и експлоатирани деца, Движението BRAVЕ, както и Еcapat и EuroChild, на които у нас член е Националната мрежа за децата. Петицията изисква спешното приемане на исканите промени, като се позовава на тревожните данни.

Your Image Description

Свързани статии:

Инвестициите в образованието продължават Изоставаме в уме нията в областта на цифровите тех нологии Халотерапия за деца Снимка на деца от ДГ „Иглика“Как деца решават конфликти

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Компас

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Френски гости в МОН

Следваща статия

Вълшебният свят на Родопите

Следваща статия
Вълшебният свят на Родопите

Вълшебният свят на Родопите

Богатството на есента

Богатството на есента

Аз обичам Черно море

Аз обичам Черно море

Последни публикации

  • Ден на детето с мисия
  • Съветът на ректорите обсъди предизвикателствата пред висшето образование
  • РУО – София-област, отличи заслужили педагози и ученици
  • МОН развива диалога с бизнеса
  • Видинските клубове „Млади възрожденци“ проведоха дванадесета регионална среща
  • Опичай си акъла и ще си опечеш работата
  • Заплатата не е всичко: видове доплащания за труда ни
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 22/2025 г.
  • Средна такса от 1050 лв. за висше училище
  • Награди за талантите на Кюстендил
  • Изгражда се нов корпус към 201. ОУ в район „Панчарево“
  • Снимка на броя: „Ориент Експрес“ на жп гара Варна
  • Светлин Наков, предприемач в сферата на образованието и технологиите: Учителят вече не е говореща енциклопедия
  • Идеите на младите променят света
  • Висши училища с единен изпит по математика
  • „Европа в моето училище“
  • Успешни проекти на форума „Наука за бизнес“
  • Промени за приема в държавни висши училища
  • Дъжд от книги
  • МОН публикува верните отговори от националното външно оценяване по математика за IV клас
  • Кръговата икономика и образованието във фокуса на нов сборник на „Аз-буки“
  • МОН публикува верните отговори от Националното външно оценяване по български език и литература за IV клас

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"