Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 6, 2023

Стажанти с проучване за отпадъците от опаковки у нас

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-02-2023
в Брой 6, 2023
A A
Ученици стажанти разговарят с председателя
на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов

Две ученички oт Националната финансово-стопанска гимназия направиха задълбочено проучване за отпадъците от опаковки в България. Резултатите от него ще послужат за основа при определяне на бъдещи дейности и инициативи, свързани с проследяването на опаковките, тяхното рециклиране и повторно използване.
Единайсетокласничките Виктория Симеонова и Виктория Вунчева са на стаж в Българската търговско-промишлена палата (БТПП), по-конкретно в сдружение „GS1 България“ по проект „Ученически практики 2“. Сдружението е представител за България на Международната организация GS1 с основна дейност разработване и поддържане на най-широко използваните стандарти за маркиране на продукти с баркод за нуждите на веригите на доставка в различни сектори в цял свят. Темата на проучването е актуална заради европейските политики във връзка със Зелената сделка и кръговата икономика и предстоящата ревизия на Директивата за опаковки и отпадъци от опаковки, които в бъдеще ще трябва да подлежат на рециклиране или повторна употреба.
Задачата на стажантите е да проучат каква е ситуацията в България – има ли национална политика по темата, кои ресорни институции са ангажирани с нея, кои са опаковките, които попадат във фокуса на рециклиране, какви са правилата и местата за депозиране, какви са изискванията за отбелязване върху етикетите и др. Двете момичета се справят отлично с нея.
„Крайният резултат и представената презентация надхвърлиха очакванията ни. Стажантите се справиха с поставената задача в много кратки срокове и работиха с голям ентусиазъм. Тяхното проучване ни дава много добра база и възможност да се свържем с подходящите хора, с които да обсъдим възможности за съвместно партньорство. Да препоръчаме подходящите стандарти за изпълнение на изискванията, свързани с управлението и контрола на отпадъците от опаковки. Екипът ни е малък и в случая помощта на такива ентусиазирани млади хора е изключително ценна за нас“, коментира Цвета Братанова – изпълнителен директор на „GS1 България“.
Стажантите също благодариха за възможността да придобият опит в реалната работна среда и за полученото топло посрещане в Българската търговско-промишлена палата. Заедно с тях на стаж в работодателската организация са още десет техни съученици от Националната финансово-стопанска гимназия. Те са на практика в различни дирекции. Работят в Търговския регистър, участват в различни проучвания, запознават се с дейността по европейски проекти и международно сътрудничество. Някои от тях дори са присъствали на дела в Арбитражния съд със съгласието на двете страни.
„Директорите в направленията, в които са на практика учениците, са много доволни. Каквито и задачи да им се поставят, се изпълняват, и то успешно“, коментира Цветан Симеонов – председател на БТПП. Той препоръчва практиките да се провеждат съгласно предвиденото в Проекта времетраене, но при възможност не само за по един-два часа дневно. Графикът обаче е съобразен и с учебната програма на учениците. Той отбелязва, че стажантите проявяват заинтересованост и ангажираност през ваканциите да използват възможността да прекарат целия ден в Палатата и да се включат в дейностите ѝ.
„Целта ни е, специално с тези ученически практики, учениците да се запознаят с реална работна среда, която е по-близка до тяхното профилиране. Нашите дейности са много разнообразни и свързани с неща, които за тях биха били полезни. Трябва да има все повече такива контакти между професионалните гимназии и работодателите“, коментира Маргарита Дамянов – директор на Центъра за професионално обучение към БТПП.
През тази учебна година в проекта „Ученически практики 2“ участват 13 932 ученици от общо 321 училища в цялата страна. Те имат възможност да развиват професионалните си умения в реална работна среда във фирми и предприятия с помощта на наставник и наблюдаващ учител. Учениците, преминали успешно практическото обучение, получават еднократна стипендия в размер на 372 лева. Дейностите по Проекта се финансират по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014 – 2020 г., като общата им стойност 12 579 860,40 лв.

Your Image Description

Свързани статии:

Успех за видинските златаровци Равно заплащане за равен труд 70 млн. лв. за нов научен комплекс Вестник "Аз-буки"Възможно решение

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Успех за видинските златаровци

Следваща статия

105,4 млн. евро за девет водородни долини в Европа

Следваща статия
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

105,4 млн. евро за девет водородни долини в Европа

56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

Набират проекти за професионално обучение

Д-р Александър Сираков, УМБАЛ „Свети Иван Рилски“ – София: Финансовият стимул не може да е водещ

Д-р Александър Сираков, УМБАЛ „Свети Иван Рилски“ – София: Финансовият стимул не може да е водещ

Последни публикации

  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика
  • „Еколято 2025“ – уча и се забавлявам
  • АБУЧ активизира работата за въвеждане на матура по български език в британската образователна система

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"