Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

11 училища създадоха лаборатория за иновации по предприемачество и финансова грамотност

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
22-03-2024
в Новини 2024
A A

Снимки Пресцентър на МОН

11 училища от различни райони на страната участват в създаването на лаборатория за иновации по предприемачество и финансова грамотност. Тя бе открита в 108. Средно училище „Никола Беловеждов“ в София от министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков. Той посочи, че

тази година се създават пет такива лаборатории по националната програма „Иновации в действие“ на МОН.

В лабораторията по предприемачество и финансова грамотност екипи от учители и ученици от отделните училища, разработили и внедрили различни иновации, както и външни експерти и представители на академичната общност, ще обменят опит и генерират идеи в продължение на три дни. След това те ще изготвят общ краен продукт под формата на ръководство и методически указания. Целта е разработените от тях иновации да могат да се ползват и от други училища.

„Предприемачеството и финансовата грамотност са важна част от уменията и ключовите компетентности за съвременните млади хора“, посочи министър Цоков.

По думите му те ще трябва не само да умеят да правят конкретни неща, но и много бързо да се адаптират към променящата се среда.

„Предприемаческите умения са тези, които ще дадат възможност на днешните ученици в бъдеще да упражняват различни професии, да развиват своите лидерски умения и компетентности, така че да могат да се справят с всяка ситуация в живота, а заедно с това и да работят в екип“, посочи министър Цоков.

Той посочи, че лабораториите за иновации не само създават конкретен продукт, важен за образователната ни система, но и дават възможност за изграждане на професионално-учебни общности. Те обединяват съмишленици от различни образователни институции.

„По този начин могат да се създават мрежи от училища“, подчерта проф. Цоков. Той посочи, че следващата програма, която се подготвя, се предвижда да бъде увеличен броят на тези лаборатории.

„Смисълът на тази програма е повече училища в България не само да въвеждат и осъществяват иновативни проекти, но и да развиват културата на иновациите, на отвореност към новостите и възможностите за развитие“, каза още министър Цоков.

При откриването на лабораторията за предприемачество и финансова грамотност

ученици представиха проекти на свои учебни фирми и продукти, разработени от тях самите.

Сред тях имаше подправка от 13 билки без добавена сол и консерванти, козметични продукти, изработени само от естествени материали, както и настолна игра от биоразградими материали. Учениците представиха и оригинален продукт – опаковка от разграждаща се пластмаса, която има в себе си семена. Така, когато се изхвърли, тя не замърсява природата, а се разгражда и дори след това изникват растения. Ученическа фирма представи и услуга – платформа за споделено пътуване с електрически автомобили.

Освен домакините от 108. Средно училище „Никола Беловеждов“, в лабораторията по предприемачество и финансова грамотност участваха и Националната финансово-стопанска гимназия, СУ „Йордан Йовков“ – Кърджали, ЕГ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Хасково, Професионалната гимназия в Кубрат, СУ „Черноризец Храбър“ – Пловдив, СУ „Козма Тричков“ – Враца, СУ “Св. Св Кирил и Методий“ – Карнобат, СУ „Екзарх Антим I“ – Казанлък и две варненски училища – Професионалната гимназия по компютърно моделиране и компютърни системи „Академик Благовест Сендов“ и ЧОУ „Феникс 2020“.

На откриването на лабораторията присъстваха началникът на кабинета на министъра на образованието и науката Наталия Михалевска и председателят на Постоянната комисия по образование, култура, наука и културно многообразие в Столичния общински съвет Мирослав Боршош.

Първата училищна лаборатория за иновации беше открита в края на февруари в Обединено училище Неофит Рилски“ в село Дерманци, община Луковит. В нея иновативни училища работиха на тема „Образователна интеграция и гражданско образование“.

Предстои да бъдат изградени още 3 лаборатории в направленията: „Екология и зелена енергия“, „Проектно базирано обучение и интегрирано знание“ и „Позитивно образование и личностно развитие“.

Your Image Description

Свързани статии:

Започва изграждането на 33 нови училищни сгради и детски градини Над 1500 училища с направление по природни науки в новите STEM центрове 2 май ще е неучебен ден в цялата страна Министър Галин Цоков връчи договорите на първите 15 училища, в които ще бъдат изградени нови STEM центрове

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ДенятлабораторияМинистър Галин Цоковпредприемачествоучилища

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Празник на езиците озари 20. ОУ „Тодор Минков“

Следваща статия

ЧРД или Ч.Р.Д.?

Следваща статия
ЧРД или Ч.Р.Д.?

ЧРД или Ч.Р.Д.?

Училище, пълно с усмивки: Първо ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ в Кюстендил изпрати седмица на веселие и хумор

Училище, пълно с усмивки: Първо ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ в Кюстендил изпрати седмица на веселие и хумор

Какво искам да променя в образованието

Какво искам да променя в образованието

Последни публикации

  • Зам.-министър Лазарова обсъди промени в Закона за предучилищното и училищното образование с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково
  • И аз уча там! И аз боядисвам там!
  • „Златна ябълка“ за героите на децата
  • Вълшебни години
  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"