Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Българските ученици завършват годината със световен рекорд и 91 медала от олимпиади и състезания

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
16-12-2024
в Новини 2024
A A
Българските ученици спечелиха общо 91 медала - 11 златни, 40 сребърни и 40 бронзови, от международни, европейски, младежки и балкански олимпиади и състезания през 2024 г.
Снимка Пресцентър на МОН

Българските ученици спечелиха общо 91 медала – 11 златни, 40 сребърни и 40 бронзови, от международни, европейски, младежки и балкански олимпиади и състезания през 2024 г. Годината беше белязана и от световен рекорд на възпитаника на Софийската математическа гимназия Виктор Лилов, който стана единственият в света със златни медали от две международни олимпиади – по химия и биология. Това бе припомнено на традиционната Годишна олимпийска среща, организирана от Сдружението на олимпийските отбори по природни науки.

„Зад този невероятен успех – 91 медала, зад всеки медал стоят не само талант, стои целогодишен и настойчив труд, стоят много лишения, невероятна всеотдайност и изключително добра работа и спойка между олимпийците и техните ръководители, и учители“, заяви президентът Румен Радев, патрон на събитието.

„Вие затвърждавате и отстоявате не само своя личен успех, а издигате на още по-високо ниво България в тази престижна класация. И тук въпросът е, че не само вие успявате, вашият успех е много по-голям на фона на бъдещите предизвикателства – и пред науката, и пред България“, заяви държавният глава.

Румен Радев добави, че това е

бъдеще, което се доминира все повече от иновациите, от цифровите технологии, от изкуствения интелект и от смелите решения.

Президентът специално отбеляза и голямото постижение за тази година – България отново е сред първите по иновативност, като

страната ни е инициатор за първата международна олимпиада по изкуствен интелект, организирана и проведена у нас. Тя събра в Бургас 41 отбора от 32 държави от 6 континента.

„Това за мен е огромен успех, който издига авторитета на страната ни и силно се надявам, че той ще има и бъдеща институционална подкрепа“, изрази увереност държавният глава.

Президентът Румен Радев се обърна с огромна благодарност не само към учениците олимпийци, но също към техните ръководители и учители. Тези хора, които скромно, но с посветеност и с всеотдайност всяка година, поколения след поколения работят така, че България да има светло бъдеще в най-престижната част на науката. И благодарение на тях българската школа непрекъснато затвърждава своите позиции.

Възпитаникът на Софийската математическа гимназия Виктор Лилов стана през 2024 г. единственият в света със златни медали от две международни олимпиади – по химия и биология
Снимка БТА

Държавният глава връчи грамота на президента за върхови постижения в образованието, принос в развитието на националните отбори по природни науки и издигане на международния престиж на България на Виктор Лилов. Отличени с грамоти от държавния глава бяха и Веселин Маркович и Лора Лукманова.

Лора Лукманова завоюва сребърен медал от Международната олимпиада по астрофизика за втора поредна година.
Снимка БТА

Веселин спечели медали от две олимпиади – сребърен по информатика и бронзов по математика, а Лора завоюва сребърен медал от Международната олимпиада по астрофизика за втора поредна година. С медали по две различни дисциплини през 2024 г. се отличи и Баян Гечев, който спечели сребърни отличния на Международните олимпиади по физика и по астрономия и астрофизика.

Годината беше белязана и от впечатляващи отборни успехи на българските олимпийци. Отборът по химия

Веселин Маркович спечели медали от две олимпиади – сребърен по информатика и бронзов по математика
Снимка Никола Узунов/БТА

с ръководител доц. д-р Донка Ташева и проф. д-р Пенка Василева спечели един златен (второ място в света за Виктор Лилов), два сребърни и един бронзов медал на Международната олимпиада в Саудитска Арабия, което нареди България на седмо място в света. Пълен комплект медали – златен, сребърен, бронзов и почетна грамота спечели и отборът ни по биология с ръководители проф. д-р Албена Йорданова, гл. ас. д-р Радослав Александров и Теодор Трифонов на Международната олимпиада в Казахстан. Отборът по информатика с ръководители Илиян Йорданов и Емил Инджев спечели 4 сребърни медала на Международната олимпиада в Египет.

На церемонията присъстваха народни представители, служебният заместник-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова и на външните работи Мария Ангелиева, началникът на кабинета на министъра на образованието и науката Наталия Михалевска, ректорът на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ проф. д-р Георги Вълчев, директорът на НАИМ-БАН доц. д-р Христо Попов, генералният директор на Българската телеграфна агенция Кирил Вълчев, изпълнителният директор на Сдружението на олимпийските отбори по природни науки Вълкан Горанов, зам.-председателят на УС на СООПН Елена Маринова, ръководители и състезатели от олимпийските отбори, ученици, учители и близки на българските олимпийци.

Снимка Пресцентър на МОН
Your Image Description

Свързани статии:

Пълен комплект медали за българските ученици от Международната Менделеева олимпиада Пет медала от Международната олимпиада по физика Носителят на два златни медала от олимпиадите по биология и химия Виктор Лилов: Няма нерешими задачи Най-добрите ни ученици по информатика до 15,5 години спечелиха 1 сребърен и 3 бронзови отличия от осмото издание на Европейската младежка олимпиада по информатикаЧетири медала от Европейската младежка олимпиада по информатика

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Виктор ЛиловмедалиолимпиадиПрезидентът Румен РадевСдружение на олимпийските отбори по природни наукисъстезанияученици

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Столични ученици пресъздадоха коледуване в МОН

Следваща статия

test_16_12_14

Следваща статия

test_16_12_14

Урок по доброта в СУ „Димчо Дебелянов“ – Белене

Урок по доброта в СУ „Димчо Дебелянов“ – Белене

Над 40 000 студенти на практика в реална работна среда по проект на МОН

Над 40 000 студенти на практика в реална работна среда по проект на МОН

Последни публикации

  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"