Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 1, 4 - 10.01.2024 г.

Формулата е: настояване и упоритост

В това са убедени педагозите от СУ „Христо Смирненски“ – Стара Загора, в което няма отпаднали ученици

Зина Соколова от Зина Соколова
04-01-2024
в Брой 1, 4 - 10.01.2024 г.
A A
Народните танци са част от многото извънкласни дейности в училището

С наградата на МОН „Константин Величков“ в категория „Постигнати резултати при обхвата и включването на деца и ученици в образователната система“ тази година са отличени Пламен Динев и Галина Сакарова. В този брой ви разказваме за Пламен Динев – педагогически съветник в СУ „Христо Смирненски“ в Стара Загора. Работата му е изключително трудна като част от екипа за обхват – в неговото училище 100 % от учениците са билингви с ниска мотивация за учене. Но в СУ „Христо Смирненски“ няма отпаднали от образователната система.
Пламен Динев от СУ „Христо Смирненски“ в Стара Загора работи в училището от 10 години като педагогически съветник. Завършил е „Психология“ във Великотърновския университет.
Винаги е искал да работи в училище
Има правоспособност и за учител по философския цикъл. Но в момента е педагогически съветник.
„Основният проблем е, че децата имат ниска мотивация за учене, нямат желание да ходят на училище – казва Пламен Динев. – Нашата работа е да ги мотивираме да идват. Да им обясним, че образованието е ценност, че е важно за тях. Без образование нищо не се случва и е много трудно да се живее. Това е мисията на нашето училище, където учат само деца, чийто майчин език не е българският. Те са билингви.“
Педагогическият съветник има кабинет в училището, чиято врата е винаги отворена. Децата го обичат, сами го търсят – след часовете или в междучасията. Споделят му всичко. А такава е и атмосферата в самото училище, където всички са като голямо семейство – няма забранени теми, които да не могат да се обсъждат.
Пламен Динев неколкократно подчертава, че наградата не е само за него, а за целия колектив. В училището силно е развита екипната работа. Той заедно с директорката Пенка Трандева са към 60-и екип по Механизма за обхват, създаден с ПМС 100 през 2018 г. Всички учители участват като помощен екип към големия, който обхожда децата. За 5 години педагозите са направили над 1000 обхода.
„Искам да допълня, че още преди да се създаде Механиз­мът, в нашето училище е имало практика да се обикалят децата, които отсъстват – каза Пламен Динев. – Сега е по-добре, защото в екипа има представители на различни институции. Много е важно да ходим на място и да разговаряме с родителите, да ги мотивираме. За нас контактът с тях е от изключително значение. До четвърти клас те горе-долу се интересуват от децата си. Особено редовни са малките –
I – II клас. От V клас нагоре става по-трудно, децата са по-големи. Ходим да ги търсим, но те стават по-самостоятелни.“
Като тръгне из квартала, Динев навсякъде е добре дошъл.
Но проблемът понякога е, че след неговото посещение децата идват за 2 – 3 дена, после пак спират. Така се налага да ги обикаля по няколко пъти, за да започнат отново да идват.
С много настояване става, убеден е педагогическият съветник.
„Някои деца посещаваме всеки ден – казва той. – Накрая идват. Настояване и упоритост, това е формулата. Има колеги, които работят и след часовете. И вечер сме ходили на обходи, тъй като през деня родителите са на работа. А и вечер, когато са си вкъщи, са по-спокойни. Като им покажеш уважение, внимание – идват.“
Лесна работа в училището няма. Но като най-трудна задача педагогическият съветник посочва мотивирането на децата да идват в училище, да участват в конкурси, в извънкласни дейности. За много от тях българският е едва трети език – след ромски и турски. И да накараш такова дете да говори и пише на български, е истинско предизвикателство за Пламен Динев и колегите му.

„Защото, ако другите започват от нулата, ние започваме от под нулата – категоричен е той. –
И като погледнем нагоре, виждаме дъното. За да се качим до нулата, откъдето започват другите деца, полагаме неимоверни усилия.“
В училището има подготвителни групи с 5 – 6-годишни. Добрата новина е, че до IV клас учителите успяват да наваксат с българския език.

Много са и извънкласните дейности. Има театрална група, правят се постановки. На представленията винаги се канят и родителите. Пламен Динев и останалите педагози много наблягат на работата с тях, защото, ако успеят да приобщят родителите, е по-лесно да приобщят и децата. Правят се родителски срещи, организират се Ден на отворените врати, спортни празници, тържества, благотворителни инициативи. Търсят се всякакви поводи родителите да бъдат канени в училище, за да виждат какво се прави за децата им, и да ги пращат редовно на училище.

Надарените деца са много. Те печелят национални награди по рисуване, литература, спорт, музика, стихотворения, музикални конкурси. Според Пламен Динев
силата на учениците им е в рисуването и затова те винаги печелят награди
в тези конкурси.

„Не е имало моменти, в които да съм искал да се откажа – категоричен е педагогическият съветник. – Нямаме изгубено дете. Борим се за всяко едно. Отпадат само тези, които заминават за чужбина с родителите си. В махалата има 4 – 5 училища и между тях съществува конкуренция. Децата в този квартал са ухажвани в това отношение, 340 учат при нас. Ние сме средно училище с профилирана паралелка „Софт­уерни и хардуерни науки“.
Резултатите от НВО не са много високи, някъде между 3 – 3,5. Но няма деца, които да не могат да четат и да пишат. Тези резултати не са блестящи, но със сигурност принадената стойност на педагогическия труд е много по-голяма, като се има предвид от каква стартова позиция тръгват тези деца. За тях се полагат двойно повече грижи: един път да бъдат доведени в училище, втори път – да бъдат научени на четмо и писмо.

Колективите в такива училища са по-сплотени, убеден е Динев. Защото имат обща кауза – да ограмотят децата. В другите училища има конкуренция между учителите – кой ще има по-големи успехи. В СУ „Христо Смирненски“ в Стара Загора нямат много високи резултати по отделните предмети, но имат силен колектив.

Your Image Description

Свързани статии:

Детска полицейска академия и в Смолян Местната власт в Пазарджик подкрепя 1200 деца творци Режем клона, на който седим Силата да си гражданин

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Признание

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Проф. Никола Владов, хирург: Медицината ме научи да бъда решителен

Следваща статия

Детска полицейска академия и в Смолян

Следваща статия
Детска полицейска академия и в Смолян

Детска полицейска академия и в Смолян

Емотиконът няма да победи словото

Емотиконът няма да победи словото

Децата на Белоградчик танцуват, пеят и творят

Децата на Белоградчик танцуват, пеят и творят

Последни публикации

  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Perspectives on Food Waste Management and the Green Food Movement
  • Дигитални ресурси за развитие на ключови компетентности при изучаване на характеристиките на химичните процеси в X клас
  • Приложение на метода на концептуалните карти при преподаване на разделите „Електромагнитни явления“ и „Светлина“ от съдържанието по физика и астрономия в Х клас за формиране на ученическите представи за природата на светлината
  • Проучване на подходите към ученето на студенти по химия и фармация
  • Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета
  • Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН
  • От главния редактор
  • Министър Красимир Вълчев разговаря с над 750 гимназисти за вредите от наркотиците
  • Признание за най-добрите
  • Уроците на Клио
  • Морски приключения от Кранево до Атия
  • Министър Красимир Вълчев: България отбелязва своя цивилизационен принос чрез писмеността и духовността
  • Ученици изследват историите на българите в Северна Америка от началото на XX век
  • МОН отличи четирима директори с наградата „Св. Иван Рилски“
  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"