Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 14, 4-10.04.2024 г.

Училището в село Страцин ще посрещне новата учебна година със STEM център

Диляна Кочева от Диляна Кочева
08-04-2024
в Брой 14, 4-10.04.2024 г.
A A
Снимка – ОУ „Отец Паисий“ – с. Страцин

„Новият ни STEM център ще бъде в направление „Природни науки“. Ремонтът ще започне през април и имаме уверението на строителите, че ще можем да посрещнем новата учебна 2024/2025 г. с напълно оборудван кабинет“, разказва за в. „Аз-буки“ директорът на ОУ „Отец Паисий“ в село Страцин, община Поморие, Айдън Хасан.

Ръководеното от него школо е

сред първите 15, чиито проекти за изграждане на училищна STEM среда са вече одобрени за финансиране.

Идеята на педагогическия екип на ОУ „Отец Паисий“ е да бъдат изградени лабораторни кътове по физика, химия и биология. Така ще бъде осигурено място за практическо обучение на учениците. С отпуснатите средства за изграждане на нова училищна среда са решили да закупят и необходимото оборудване за провеждането на ефективно обучение, в това число и 10 комплекта очила за виртуална реалност, 3D принтер и скенер.

„Имаме пълна готовност да се адаптираме към промените, които настъпват“,

обяснява моят събеседник. Информационните технологии отдавна активно присъстват в часовете им. В клас учителите редовно провеждат интерактивни уроци, презентации, беседи, дискусии, дидактически и ролеви игри.

В прогимназиален етап учениците  често работят и по проекти с различни междупредметни връзки, редовно се провеждат и вътрешни състезания по предмети. Така децата показват какво са научили, и си сверяват часовника със своите съученици.

„Става въпрос както за вътрешни, така и за състезания между училищата в областта“, уточнява Айдън Хасан. На мнение е, че тази практика се отразява положително на децата, защото с всяко следващо състезание те стават все по-уверени и все по-подготвени.

Възпитаниците им с голямо желание се включват и в конкурси и олимпиади както на местно, така и на регионално и национално ниво.

Редовно получават грамоти и отличия.

„Много е важно да се пречупят и да се преборят с притеснението си. Ако успеят да се справят с това още в ученическите си години, след това в живота им ще им бъде по-лесно“, разказва още той.

Училището в село Страцин е с богата история. То е създадено преди 143 години и до днес продължава да пази традициите си, осигурявайки достъп до качествено образование за всяко дете. То все още се намира на мястото, на което е било и тогава. Разбира се, през годините са правени различни ремонти.

„Понастоящем материалната база, с която разполагаме, също е добра – класните ни стаи са обширни, стараем се да отделяме средства за текущи ремонти, разполагаме с компютърен кабинет“, разказва директорът. В училищния двор с общински средства е изградено игрище с изкуствена трева.

„Надяваме се скоро с помощта и съдействието на Община Поморие сградата на училището да бъде санирана“, обяснява той. В момента кандидатстват по различни проекти с цел осигуряване на средства за целта.

През настоящата 2023/2024 г. учениците в училището в село Страцин са 110. Школото е средищно – имат 15 деца, които пътуват от съседното село Косовец. За придвижването им е осигурен училищен автобус от Министерството на образованието и науката.

„След завършване на основното си образование всички наши ученици продължават обучението си“, казва директорът. Повечето от тях избират Бургас, има и такива, които отиват да учат в Поморие. Айдън Хасан се гордее с всеки от завършилите ученици, които никога не прекъсват връзката с бившите си учители.

Основното училище предлага четири групи по занимания по интереси – „По математика мога повече“, „Ние, гражданите на Европа“, „Пъстър хоровод“ и „Сръчни ръце“.

С децата работят 15 учители, заедно с директора са общо 16. Трима от тях са под 35-годишна възраст. В работата си постоянно се стремят да повишават професионалните си уменията и да дават най-доброто от себе си. Участват по Националната програма на МОН „Квалификация на педагогическите специалисти“ и редовно се включват в различни обучения. Другите програми, по които работят, са „Информационни и комуникационни технологии“ и „Заедно в изкуствата и спорта“.

В екипа на Айдън Хасан има четирима педагози, които са бивши възпитаници на школото. Директорът също е учил в училището, което днес ръководи.

„Крайно време е обществото да погледне на учителската професия по друг начин.

Учителят трябва да бъде авторитет, а професията – престижна.

За съжаление, в последно време ставаме свидетели на необичайно явление – каквото и да се случи в училище, накрая все учителят е виновен. За да се промени това, са нужни редовна и ефективна комуникация и сътрудничество между учители и родители. Партньорството има основна роля за осигуряване успеха на учениците, само така можем да укрепим и върнем доверието в  образователната система. Ние, като педагози, сме задължени да направим всичко по силите си да осигурим добра материална база и качествено образование за всяко дете. Бъдещето на страната ни е в децата и в младото поколение“, категоричен е моят събеседник.

Относно навлизането на изкуствения интелект в образованието, директорът е на мнение, че това ще бъде една от ключовите технологии в бъдеще, която изцяло ще промени и дигитализира обществото ни. Благоприятно ще се отрази и на мотивацията на децата и желанието им за учене.

„Но преди изкуственият интелект да влезе в час, е необходимо да се помисли в посока на това как всички учители в България да преминат през базово обучение за работа с него. В договорните условия за изграждането на STEM кабинета е включено и обучение на всички членове на колектива за работа с новото оборудване. Само така ще могат да извлекат всички ползи от новите технологии“, завършва той.

Your Image Description

Свързани статии:

Подготвени за технологичния свят: ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в село Севар е едно от първите с финансиране за STEM Дисциплината гарантира сигурност STEM дни в иновативна образователна среда Лекарство срещу дезинформацията: В 15. СУ „Адам Мицкевич“ в София развиват умения за отсяване на информацията в интернет и рефлекс за проверка на нейната достоверност

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: STEM центърАйдън ХасанОУ „Отец Паисий“РегиониСтрацин

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Предимствата и рисковете при назначаване с изпитателен срок

Следваща статия

Родителите ще извиняват до 15 дни и в детската градина

Следваща статия
Родителите ще извиняват до 15 дни и в детската градина

Родителите ще извиняват до 15 дни и в детската градина

Отборът на ПГСС „Марко Марков“ – Георги Дамяново, спечели „Млад фермер“

Отборът на ПГСС „Марко Марков“ – Георги Дамяново, спечели „Млад фермер“

Предприемачеството е запазена марка за 108. СУ „Никола Беловеждов“

Предприемачеството е запазена марка за 108. СУ „Никола Беловеждов“

Последни публикации

  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи
  • Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"