Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 15, 11-17.04.2024 г.

Служебният министър проф. Галин Цоков пред „Аз-буки“: Продължаваме започнатите реформи

Акцент в оперативен план са държавните зрелостни изпити и националните външни оценявания

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
10-04-2024
в Брой 15, 11-17.04.2024 г.
A A
Снимка – БТА

„Образованието е система, която се развива дългосрочно. От първия ден съм се стремял да има максимална приемственост, но същевременно да ускорим в пъти промените, които са били отлагани с години. В този смисъл приоритетите и в училищното и предучилищното образование, и във висшето обучение и науката остават непроменени.“ Това заяви за „Аз-буки“ служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков.

През изминалите 9 – 10 месеца в редовния кабинет екипът му започна работа по много инициативи. По думите на министър Цоков, сред най-важните от тях е

промяна на учебните програми,

така че те да станат много по-компетентностно ориентирани и децата да не наизустяват сухи факти, а да се учат да ги разбират и прилагат.

„Заедно с това продължаваме да подобряваме материалните условия в образователните институции, да подобряваме професионалното обучение, да подкрепяме университетите, да се стремим да повишаваме достъпа до финансиране за българската наука“, допълни той.

Има увеличение на възнаграждението на учителите.

След двугодишно забавяне заради спряната от съда наредба за провеждане на директорски конкурси и нейната промяна 200 училища вече имат новоизбрани ръководители.

Благодарение на инвестициите в материалната база са обновени 577 класни стаи в областта на хуманитарните науки, създадени са 177 нови кабинета за работа по интереси, а училищата с нови училищни библиотеки или кътове за четене са 331. Започна и процесът по обновлението на спортните площадки и физкултурните салони в над 500 български училища, а осигуреното финансиране е близо четвърт милиард лева.

Разработена е Визия за Стандарт за управление на качеството в училищното и предучилищното образование и е в ход цялостна промяна на учебните програми.

Приети са 22 национални програми в образованието,

две от които нови – „Безопасност на движението по пътищата“ и „Без агресия за сигурна образователна среда“.

За първата се предвижда бюджет от над 4 000 000 лв., като целта е децата и учениците да формират и развитият умения за отговорно поведение на пътя. Новата Национална програма за превенция на агресията и тормоза е на стойност 500 000 лв. и е продължение на дейностите, изпълнявани миналата година по модула „Училище без агресия за сигурна училищна среда“ на Националната програма „Подкрепа за личностно развитие на децата и учениците“. Чрез нея мерките, насочени към създаването на образователна среда без агресия, ще обхванат по-голям брой училища и ще включват и детските градини.

Просветният министър подчертава, че и през следващите месеци екипът на Министерството на образованието и науката ще търси диалог и подкрепа от социалните партньори, учителите, университетските преподаватели, родителите и гражданското общество.

„Тази политика ще бъде следвана и през следващите месеци, защото резултатите, които постигнахме, са плод на съвместните ни усилия“, категоричен е проф. Цоков.

„По всички тези наши приоритети работата продължава. Разбира се, знаем, че хоризонтът на служебното правителство е ограничен, но се надявам принципът на приемственост, който аз и моят екип спазваме в работата си, да бъде следван и занапред, защото и най-трудните реформи са възможни, когато зад тях заставаме всички“, подчертава министърът.

Сред най-важните задачи с по-оперативен характер, по които екипът на МОН вече работи, е

организирането и провеждането на държавните зрелостни изпити и националното външно оценяване.

Първата матура по български език и литература е след малко повече от месец – на 17 май. Тя ще се проведе в над 750 училища в страната, като организацията на дейностите за този държавен зрелостен изпит, както и за останалите върви съгласно приетия график. В над 420 училища ще се проведе матура по профилиращ предмет, а в над 220 училища – държавен зрелостен изпит по желание.

Министърът припомня, че благодарение на инициирани от екипа му промени

тази година ученици, които по здравословни причини пропуснат националното външно оценяване, ще имат шанс да се явят на друга дата на този изпит.

„Това е нещо, което за първи път ще се състои в нашата образователна система и за което също трябва да направим максимално добра организация“, отбелязва министър Галин Цоков.

Това се отнася за учениците от IV, VII и X клас, а датата за съответния изпит ще се определя на база данните за подадените заявления за явяване на изпит на допълнителна дата.

По отношение на изпитите след VII клас има още една важна промяна, която по думите на министъра също е от полза за децата.

„Те ще имат

15 минути повече за тестовата част от изпита към НВО

и вместо 1 час, както досега, през юни те ще мислят по предварително зададените им въпроси и задачи 75 минути. Надявам се, че това ще им осигури повече спокойствие. Пожелавам успех на всички ученици на предстоящите изпити“, казва той.

Изборите също създават някои допълнителни предизвикателства, защото бе предвидено провеждане на Национално външно оценяване по български език и литература в X клас в деня след изборите – на 10 юни.

„Вече сме провели разговор с всички регионални управления и ще създадем нужната организация, така че да не се наложи промяна на обявената дата, а само в часа на изпита. Както и досега, за всички други ученици денят ще бъде неучебен. Разбира се, ако в тяхното училище е имало избирателни секции“, уверява министър Цоков.

Your Image Description

Свързани статии:

МОН се превърна в учебно предприятие Над 1000 преподаватели подготвят бъдещи учители чрез иновативни технологии МОН обмисля нова национална програма за директори наставници Наесен първият звънец ще удари в 396 неделни школа

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: МОНпроф. Галин ЦоковРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Зам.-министър Емилия Лазарова: Близо 2 млн.лв. повече са предвидени за Националната програма „Иновации в действие“

Следваща статия

Започна кандидатстването за ясла и градина в София

Следваща статия
Започна кандидатстването за ясла и градина в София

Започна кандидатстването за ясла и градина в София

Вестник „Аз-буки“ – брой 15/2024 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 15/2024 г.

Откриха музей на медицината в Бургас

Откриха музей на медицината в Бургас

Последни публикации

  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Дигитализират модули от външните оценявания и матурите
  • Важни са научните доказателства, а не научните награди
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"