Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 17 – 18, 25.04-08.05.2024 г.

Да съзерцаваш под цъфналите японски вишни

Празникът „Ханами“ в Южния парк в София събра над 400 души и предложи богата програма с изпълнения на ученици и студенти

Петя Николова от Петя Николова
26-04-2024
в Брой 17 – 18, 25.04-08.05.2024 г.
A A
Учителката по японски Пламена Илчева заедно със своите ученици. Снимка – 18. СУ „Уилям Гладстон“

„Както забеляза голямата българска журналистка Даниела Кънева – припомня Боян Жеков, председател на клуб „Приятели на Япония в България – Нихон томоно кай“, – от това място в Южния парк и по това време на годината, ако е ясно и вдигнеш поглед, ще видиш заснежения връх на Витоша планина, който изключително много наподобява на вулкана Фуджи в Япония.

Така че неслучайно отбелязваме точно тук Празника на цъфналите японски вишни. „Ханами“ е вече традиция. Първите вишневи дръвчета са посадени в Южния парк още през 1975 година, а празникът се организира тук по инициатива на нашия клуб и на бившия посланик на България в Япония Петър Башикаров.“

От 2014 година до днес всеки път в Южния парк сакурите стават все повече.

От няколко години към тях се добавят и кленове.

„Сега също засадихме и сакури, и кленове“, уточнява Жеков и споделя пред „Аз-буки“ възторга си от осъщественото събитие.

„Сред наситения цвят на сакурите усещаме по-силно връзката с природата и любовта си към нея“, казва Жеков. Ръководеният от когото клуб „Приятели на Япония в България – Нихон томоно кай“ е сред най-важните организатори на празника „Ханами“ в София.

Според информация на Японското посолство у нас на 13 април в Южния парк в София цъфтежа на японските вишни празнуват почти 400 души. Гостите са уважени и приветствани от японския посланик в България Н.Пр. Хисаши Мичигами.

В официалната празнична програма се включват изучаващи японски език студенти от Софийския университет и ученици от столичните 18. СУ „Уилям Гладстон“, 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“ и 51. СУ „Елисавета Багряна“.

„Ханами“ означава „наблюдаване на цветчета“

– обяснява за „Аз-буки“ Пламена Илчева, учител по японски език в софийското 18. СУ „Уилям Гладстон“. – Среща се и като „Оханами“, където „О“ се поставя като знак на уважителност.“

Пламена Илчева присъства на празника на цъфналите японски вишни в Южния парк заедно с учениците, които участват в програмата.

„Цъфналите вишни създаваха уникална атмосфера в парка – казва Пламена. – Организаторите предложиха разнообразна програма, в която освен с песни на нашите третокласници се включихме и със солови изпълнения. Пяха ученичката от VII клас Мая Шишенкова и десетокласничката Светлана Атанасова.

Оханами е японският празник на цъфтежа на сакурата,

който символизира красотата и преходната природа на живота. През годините събитието се е превърнало в истинско празненство за почитателите на японската култура и естетика.“

Със солово изпълнение на песен се представя и софийското 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“, а 51. СУ „Елисавета Багряна“ впечатлява публиката с изпълнение на японския танц йосакой. В края на миналата година учениците се запознават с японския танц и започват да го изучават под ръководството на японския инструктор и посланик на танца по света Емико Танака и с помощта на учителката си по ФВС Венера Миладинова.

Студентите от специалност „Японистика“ към Софийския университет демонстрират традиционния танц бон одори, а публиката се наслаждава и на демонстрации на бойни изкуства от джу джицу клуб „Хикари“ и Българската асоциация по айкидо.

Като част от церемонията Българският хайку съюз връчва наградите на победителите в проведения конкурс за хайку.

Празникът завършва с пикник на посетителите, който превръща Южния парк в център на културен обмен и специално отношение към японската естетика. Защото, като една от най-ярките метафори за преходността на живота, цъфналата сакура ни предлага да се потопим в съзерцанието и да усетим с всичките си сетива не само великолепието на живота, но и неговата ефимерност.

Your Image Description

Свързани статии:

Йосакой – японският танц, който завладя учениците от 51. СУ Какви звуци издават мравките Ученици от Русе и Елин Пелин са победители в състезанието „Най-добър млад керамик“ Обновена секция за приобщаващо образование на сайта на МОН

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: 18. СУ „Уилям Гладстон“Делници и празнициДенятПразника на цъфналите японски вишниХанамиЮжен парк – София

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Ученици от Варна с най-много награди на националните състезания по професии в туризма

Следваща статия

Според доклада на ОИСР: Българските ученици по-удовлетворени от живота, но с по-ниска ангажираност в учебния процес

Следваща статия
Според доклада на ОИСР: Българските ученици по-удовлетворени от живота, но с по-ниска ангажираност в учебния процес

Според доклада на ОИСР: Българските ученици по-удовлетворени от живота, но с по-ниска ангажираност в учебния процес

Да съхраниш наследството

Да съхраниш наследството

Ученици от Русе и Елин Пелин са победители в състезанието „Най-добър млад керамик“

Ученици от Русе и Елин Пелин са победители в състезанието „Най-добър млад керамик“

Последни публикации

  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2025, година LXVIII
  • Формообразуване на прилагателните с наставка -ен: морфофонологичен и методически анализ
  • The Ontological Status of the Curse and the War in Ukraine
  • Професионалният лекарски език
  • Семиотичната същност на жестовия език
  • Съвременната българска езикова политика – между кризите в обществото и динамиката на езиковите процеси (исторически и съвременни аспекти)
  • Пътища към света на другите. Преводните книги на издателство „Христо Г. Данов“ в първото му десетилетие (1960 – 1970 г.)
  • Езикът на края и езикът на света. Апокалиптичното писане на Блага Димитрова
  • Роли и езици в съвременното българско изкуствознание
  • Teaching Mathematics under Extreme Conditions: Ukrainian Realities and Experience
  • Interdisciplinary Connection between Mathematics and Physics in a Grammar School for Gifted Mathematics Students
  • Споделянето е пътят към успеха
  • Enchancing Visual Reasoning in Calculus: introducing a New Typology of Graphical Tasks
  • Една кратка формула за лице на четириъгълник с две равни срещуположни страни и приложението ѝ
  • Форум за киберсигурността събра експерти
  • Приложение на системи линейни уравнения в изравняване на химични уравнения
  • За целувката и изцелението
  • Artificial Intelligence – Assisted Learning in Moodle
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 24/2025 г.
  • Три стипендии за деца с дарби от Фотоконкурса на „Аз-буки“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"