Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 24, 13-19.06.2024 г.

Как чашата с вода става невидима

Ден на физиката в Благоевград събра 350 ученици от прогимназиалния и гимназиалния етап в областта

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
16-06-2024
в Брой 24, 13-19.06.2024 г.
A A
Със средства от бита учениците от област Благоевград показват креативността си и доказват, че законите на физиката са в нас и около нас. Снимки – Регионално управление на образованието – Благоевград

Батерия от лимони, как чашата с вода може да стане невидима, експеримент с лава лампа, опитна проверка на закона на Ом, образуване на облаци и фонтан, явлението резонанс са само част от демонстрациите в рамките на Деня на физиката, който се проведе в Центъра за личностно и творческо развитие на децата на Благоевград. Форумът е по инициатива на Регионалното управление на образованието в града, съвместно с 15 училища от областта, местния Клуб по физика и астрономия и Американския университет в България.

Над 350 ученици от прогимназиалния и гимназиалния етап от училища в област Благоевград и гости на събитието с любопитство и интерес проследиха всички дейности и се убедиха, че

физиката е увлекателна, интересна и загадъчна наука,

която превръща мечтите в реалност, споделят пред „Аз-буки от РУО – Благоевград. Целта на форума е със средства от бита учениците да покажат своята креативност и да докажат, че законите на физиката са в нас и около нас.

Събитието бе открито от началника на образователния инспекторат Ивайло Златанов. Той сподели, че Денят на физиката се организира благодарение на учениците и учителите, които „със сърцатата, ежедневна, целенасочена работа напътстват в правилната посока нашите деца и резултатите не закъсняват“. Като „катализатор“ на събитието посочи Стефан Михалков и Клуба по физика, който функционира години наред.

Следвайки мисълта на бащата на съвременната физика Алберт Айнщайн „Ако не можете да обясните нещо на едно дете, то това значи, че вие самият не го разбирате“, ученици от 15 основни, средни, профилирани и професионални училища от областта демонстрират експерименти от различните раздели на физиката.

Под мотото „Погледнете дълбоко в природата и тогава ще разберете всичко по-добре“ седмокласниците от Второ ОУ „Христо Смирненски“ – Сандански, представят девет проекта от механично движение, магнетизъм, електричество и светлина.

Ентусиазираните участници от ОУ „Никола Парапунов“ – Разлог, демонстрират лава лампа, която запалва искрата на изследователския дух у наблюдаващите ги ученици. С познанията си за енергията в природата и в живота учениците от СУ „Св. св. Кирил и Методий“ – Якоруда, демонстрират пред присъстващите как една чаша може да стане невидима.

Че промяната е движещата сила във Вселената, доказват възпитаниците на СУ „Св. Климент Охридски“ – с. Слащен, посредством опитите на Оерстед и на Фарадей.

Чрез поредица от експерименти от механиката и оптиката участниците от ПМГ „Акад. Сергей Корольов“ и Седмо СУ „Кузман Шапкарев“

в Благоевград убеждават присъстващите ученици и гости на форума в красотата на физиката.

Посредством опитна проверка на закона на Ом – свързване на консуматори и светодиоди, възпитаниците на БПГ „Ичко Бойчев“ доказват, че светът е наситен с електричество. Гостите на форума наблюдават с интерес и участниците от ЕГ „Акад. Людмил Стоянов“ – Благоевград, и ПМГ „Яне Сандански“ – Гоце Делчев, които представят разнообразни и ефектни опити, сред които са явления от геометричната и вълновата оптика, явлението резонанс, законът на Паскал, електромагнитната индукция и скачените съдове.

Екипът на СУ „Св. Паисий Хилендарски“ – Кресна, е убеден, че физиката е за всички, и представя опитната постановка „Магическа кутия“. А възпитаниците на СУ „Св. св. Кирил и Методий“ – с. Гърмен, демонстрират батерия от лимони и опити със светлина.

Третият принцип на механиката е представен чрез няколко експеримента учениците на Пето СУ „Георги Измирлиев“ – Благоевград.

„Всяко постижение в науката започва с опит и свършва с него“ е мисълта на Алберт Айнщайн, която учениците от Неврокопската ПГ „Димитър Талев“ – Гоце Делчев, следват. Те представят приключенската физика със загадъчните корабокрушения, тайното послание и скритата мисъл, а хидростатично налягане демонстрират участниците от ПГИТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Петрич.

На работните си маси учениците от СУ „Св. Паисий Хилендарски“ – с. Абланица, представят серия от опити, свързани с пречупване на светлината и пълно вътрешно отражение, образуване на облаци и фонтан, както и макет на двигател с вътрешно горене.

Проф. Орлин Стойчев от Американския университет в България, съвместно с ученици от Клуба по физика на Стефан Михалков, също демонстрират серия експерименти от различни раздели на физиката: механика, електричество и магнетизъм, светлина.

„Горди от постиженията на своите ученици, директорите и педагозите от областта подкрепяха и насърчаваха възпитаниците си. Като своя мисия учителите определиха необходимостта да трансформират образованието чрез интегриране на технологиите и STEM дисциплини, като създават вдъхновяваща и приобщаваща среда, която поражда любопитството, креативността и уменията на подрастващите деца и младежи, нужни за успех в един бързо променящ се свят“, споделят още организаторите на форума от Регионалното управление на образованието – Благоевград.

Your Image Description

Свързани статии:

Двойно повече деца от уязвими групи завършват училище Подкрепа за над 75 000 деца и родители осигурява нов проект на МОН Тийнейджърите са онлайн всекидневно Споделена градина, споделена трапеза

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: БлагоевградДен на физикатаДенятдецафизика

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

С акцент върху професиите

Следваща статия

Литература в жестове

Следваща статия
Литература в жестове

Литература в жестове

Паронимия и четене

Паронимия и четене

Генетичните заболявания са много малък процент

Генетичните заболявания са много малък процент

Последни публикации

  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи
  • Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"