Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 26, 27.06.– 03.07.2024 г.

Научните списания на „Аз-буки“ продължават възходящото си развитие в Web of Science

Това показва актуалният доклад на Journal Citation Reports (JCR) за 2023 г.

Савина Кирилова от Савина Кирилова
26-06-2024
в Брой 26, 27.06.– 03.07.2024 г.
A A

Данните, публикувани в актуалния годишен доклад на Journal Citation Reports (JCR) на Clarivate Analytics, показват, че продължава възходящото развитие на научните списания на Националното издателство за образование и наука „Аз-буки“ в световноизвестната база данни с научна информация Web of Science за 2023 г.

В платформата са индексирани седем от общо деветте научни списания на Издателството.

Докладът проследява резултатите на 44 български списания в една от най-големите бази данни с наукометрични показатели.

През последните няколко години Clarivate Analytics въвежда поредица от промени, насочени към уеднаквяване на покритието на Web of Science Core Collection (WoS CC) и JCR. Това осигурява повече прозрачност на данните, въз основа на които се изчисляват показателите на JCR, и улеснява цялостния анализ на влиянието на научните списания.

След разширяването на Journal Impact Factor (JIF) до всички списания в JCR в актуалния доклад за 2023 г.

за пръв път се въвеждат унифицирани класации по предметни категории,

които се прилагат за цялото съдържание на JCR. В допълнение на това са приложени унифицирани JIF класации за 229 от предметните категории,

което позволява оценка на ефективността на дадено списание в контекста на всички списания в неговата категория без значение в кой от индексите на WoS CC е включено.

Списанията, които попадат в някоя от останалите 25 категории, специфични за областите изкуства и хуманитарни науки, не получават квартили въз основа на техния импакт-фактор. В тази връзка,

на четири от списанията на издателство „Аз-буки“ са присвоени квартили (JIF Quartile) за 2023 г.,

съответстващи на придобитите процентили на списанията в съответната предметна категория, изчислени на база импакт-фактор.

Останалите три списания, които попадат в някоя от категориите за изкуства и хуманитарни науки, получават рангове, квартили и процентили въз основа на техния Journal Citation Indicator (JCI).

Название на списанието JIF JIF Quartile JIF Percentile JCI JCI Quartile JCI Percentile
Стратегии на образовател‑ната и научната политика 0.4 Q4 19.9 0.21 Q4 19.38
Педагогика 0.4 Q4 19.9 0.11 Q4 11.44
Математика и информатика 0.2 Q4 12.6 0.12 Q4 12.37
История 0.1 Q3 37.0 0.46 Q3 48.65
Български език и литература 0.1 N/A N/A 0.06 Q4 11.07
Философия 0.1 N/A N/A 0.21 Q3 32.77
Чуждоезиково обучение 0.1 N/A N/A 0.06 Q4 11.07

В таблицата са представени резултати от изчисляването за 2023 г. на наукометричните показатели в Web of Science въз основа на данни от JCR

През 2023 г.

при списанията „Педагогика“ и „Стратегии на образователната и научната политика“ се наблюдава почти двойно нарастване на стойностите на импакт-фактор

вследствие на увеличения брой цитирания на публикуваните в тях статии.

При останалите издания се запазват непроменени стойностите от 2022 г., което е показател за устойчив интерес към списанията на Издателството.

В същото време, за период от една година са верифицирани над 250 рецензии в Web of Science, а общият им брой надвишава 1200.

Научните списания на НИОН „Аз-буки“ стриктно следват изискванията на международните бази данни, като част от държавната политика в областта на науката и образованието.

Присвояването на DOI идентификатор на научните статии улеснява тяхната откриваемост и увеличава цитируемостта на изданията, а прилагането на двойно сляпо рецензиране гарантира качеството на научните текстове.

Всички представени за публикуване ръкописи се проверяват с помощта на специфични инструменти

(като StrikePlagiarism) за откриване на сходства на представените материали с други публикации.

Издателската етика и правилата за избягване на злоупотреби изцяло се основават на насоките на  Комитета за публикационна етика (Committee on Publication Ethics, COPE) и имат за цел поддържането на добри практики и стандарти за етично поведение на всички участници в процеса на публикуване.

Списанията на Националното издателство „Аз-буки“ са включени също така в European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS) и се индексират в Central and Eastern European Online Library (CEEOL) и EBSCO. Статиите от тези списания се реферират в Google Scholar, Primo (Ex Libris) и Summon (ProQuest).

Планира се и индексиране на изданията в SCOPUS

и включване на списанията „Обучение по природни науки и върхови технологии“ и „Професионално образование“ в Web of Science.

Издателството предвижда в бъдеще да отвори архивите на част от списанията си, като продължи да спазва политиката си да публикува текстове без заплащане от страна на авторите.

Your Image Description

Свързани статии:

Удължава се срокът за участие в конкурса на „Аз-буки“ за научна статия „Природни науки и иновации в образованието“ Научните списания на „Аз-буки“ с нов облик Вселена от идеи Биопечатат човешка кожа за козметични цели

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: JCRWeb of ScienceАз-букиНауканаучни списания

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Проект „Мисия Земя“ премина с успех в с. Алдомировци

Следваща статия

Проф. Васил Киров оглави Общото събрание на БАН

Следваща статия
Проф. Васил Киров оглави Общото събрание на БАН

Проф. Васил Киров оглави Общото събрание на БАН

2,7 млн. лв. за стипендии в училища отличници

В Министерския съвет

Новият тип задачи не спъна десетокласниците

Новият тип задачи не спъна десетокласниците

Последни публикации

  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"