Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 28, 11– 17.07.2024 г.

За да бъдат учениците знаещи и можещи

В ОбУ „Христо Ботев“ в с. Долно Дряново развиват интересите на децата

Зина Соколова от Зина Соколова
16-07-2024
в Брой 28, 11– 17.07.2024 г.
A A
Материалната база в училището непрекъснато се осъвременява. Снимкаи – ОбУ „Христо Ботев“ – Долно Дряново

Разговаряме с директорката на Обединено училище „Христо Ботев“ в с. Долно Дряново – община Гърмен, обл. Благоевград, Гюлка Арнаудова дни след откриването на новата спортна зала. Учениците и младежите в населеното място вече ще има къде да спортуват – многофункционалната спортна зала е с площ 450 кв. м и е с модерно оборудване за волейбол, баскетбол, тенис на маса, бокс, борба и други.

Гюлка Арнаудова, директор

„Това беше дългоочаквано събитие за нас – не скрива вълнението си директорката на ОбУ „Христо Ботев“ в с. Долно Дряново Гюлка Арнаудова. – Не сме вярвали, че ще получим такова съоръжение, такава спортна зала, която е повече от бижу за нас. Това е една сбъдната мечта!

Никой не вярваше, че могат да се отпуснат средства, имайки предвид, че сме малко населено място.

Но нещата се случиха за наша радост.“

Проектът за самата сграда е изготвен през 2017 г. от архитект Джемал Башов, който е бивш възпитаник на училището. Няколко години минават в търсене на варианти за неговото финансиране. Накрая, през 2021 г. с решение на Министерския съвет средствата са отпуснати.

Но тук възниква друг проблем. Проектът е от 2017 г ., а трябва да се реализира години по-късно при съвсем други цени. Няма време да се променят количествените стойности, заложени в него. При обявяването на обществената поръчка само една фирма участва. Същата реализира проекта.

От учебната 2017/2018 година училището е със статут на обединено.

В него учат 162 ученици от I до X клас. Последните 5 години при държавния план-прием в VIII се предлагат и професии.

Обучението в първи гимназиалния етап се осъществява по специалност „Текстообработване“, по която след успешно положен изпит за професия учениците получават първа степен професионална квалификация по професия „Оператор на компютър“ (направление „Приложна информатика“). Паралелката е с разширено изучаване на английски език.

След завършването на Х клас 100% от учениците продължават образованието си,

като по-голямата част – около 90%, отиват в Неврокопската професионална гимназия „Димитър Талев“ в Гоце Делчев. Там продължават обучението си в същото професионално направление („Приложна информатика“) в специалност „Икономическа информатика“ с разширено изучаване на английски език и могат да придобият професия „Икономист информатик“.

През последните три години обединеното училище предлага и специалност „Програмно осигуряване“ от професионално направление „Компютърни науки“. Тя е с разширено изучаване на английски език и по нея гимназистите могат да придобият втора степен на професионална квалификация по професия „Програмист“.

„По този начин

даваме възможност на учениците да завършат с две професии

и да се реализират по-лесно на трудовия пазар – казва Гюлка Арнаудова. – След завършване на Х клас те не полагат изпит за професионална квалификация, а продължават да изучават същата професия в НПГ „Димитър Талев“ още две години. Имаме подписани споразумения с професионалната гимназия, което дава сигурност и спокойствие на учениците. Има ученици, които след Х клас продължават обучението си и в други училища по други специалности или профили.“

Директорката е категорична, че проблем с кадрите няма:

„Когато започнахме да предлагаме професионално обучение, имахме притеснение за кадровата обезпеченост по професионална подготовка, но който търси, намира. Срещаме разбиране и разчитаме на колегите от Неврокопската професионална гимназия. Добри партньори сме с тях.“

Арнаудова споделя, че много ученици на ОбУ „Христо Ботев“, завършили педагогика, се връщат в Долно Дряново да преподават.

„Вече по-голямата част от педагогическия екип е от бивши възпитаници“,

хвали се директорката.

Учителят, който води клуба „Роботика за начинаещи“, е от същата гимназия. Той е много доволен от интереса на учениците, а те са още по-доволни от това, което научават и правят.

„Всичко се случва с желание и интерес и води след себе си добри резултати на състезанията – казва директорката. – Миналата и тази година наши ученици участват в състезания по роботика, организирани от Техническия университет. Спечелиха първо място по следене на линия. Това за нас беше голямо постижение.“

Правят подготовка и за състезанието по роботика в Нова Загора, което ще бъде през месец октомври.

Други състезания и олимпиади, в които участват ученици от училището, са: Националното състезание по БДП, областен кръг – спечелено 2-ро място; олимпиади по математика и български език и литература – класирани за областен кръг; олимпиада „Кингс“ – спечелени златни и сребърни медали. А това са добри постижение за едно малко училище, подчертава директорката.

За втора поредна година ученици участват в най-старите артсъбития „Мал Битолски Монмартр“ и детски художествен конкурс и изложба „Битоля“. На тези събития те имат възможност да се срещнат със свои връстници от над 20 страни не само от Европа. Учениците се включват и в много проекти към фондация „Българска памет“, в сдружение „Неврокоп“.

Материалната база в училището е добра и непрекъснато се осъвременява,

за да може гимназистите да ползват модерните технологии, които навлизат в образованието. Във всяка стая има мултимедия. Има 4 тъч дисплея, които са по проект „Равен достъп до училищното образование в условия на криза“, по националните програми „ИКТ – кандидатстване за хардуерно оборудване“ и „Изграждане на училищна STEM среда“. Екипът работи и по различни проекти и национални програми, като „Образование за утрешния ден“, „България – образователни маршрути“, „Заедно в изкуствата и в спорта“.

По последната в училището са сформирани два клуба народни танци (по модул „Изкуства“) и отбори по волейбол и баскетбол (по модул „Спорт“). Заниманията с учениците се водят от професионален хореограф и учител по физическо възпитание и спорт. Трета година екипът работи по тази национална програма и гимназистите са много доволни и щастливи,

запълват свободното си време със спорт и танци.

С новата зала ще се засили и интересът към спортните игри – баскетбол, футбол.

Училището освен обединено е и средищно – в него учат деца от няколко населени места. В едно от тях има дори основно училище, но родителите предпочитат да записват децата си в ОбУ „Христо Ботев“, където няма слети паралелки и образованието е по-качествено.

„С голяма гордост мога да заявя, че връзката с родителите при нас е доста силна – казва Арнаудова. – Това ни помага нещата да се случват и децата да бъдат 100% в училище. Нямаме ученици, които да отсъстват по неуважителни причини и да бягат от часовете. Най-голямото предизвикателство за нас е държавният план-прием, защото сме малко училище на село и трябва да се доказваме постоянно с професионализъм и компетенции наред с големите гимназии от градовете. Често се шегуваме, че сме като футболния отбор „Славия“ – борим се с големите отбори като „Левски“ и ЦСКА. Приоритет ни е качественото обучение и

на преден план са учениците – те трябва да са искащи, знаещи и можещи.

Затова всеки път, изправяйки се пред тях, ги насърчавам да предявяват своите искания, да изискват максимума, за да постигат целите си и да  вървят напред. Да живеят с кауза.“

„Работим и по Програма „Еразъм+“ – уточнява Арнаудова. – Тази година получихме „Еразъм“ акредитация в сектор „Професионално образование и обучение“, ключова дейност „Образователна мобилност за граждани“, с която искаме да осигурим възможност на учители и ученици да развиват дигиталните си умения и способности за използване на съвременните дигитални ресурси, които се предлагат. Искаме да възпитаме у екипа – учители и ученици, естествен стремеж за учене през целия живот. Знанията им да бъдат задълбочени, да развият умения за творческо и критично мислене. На учениците да се предостави възможност за успешен преход от класната стая към пазара на труда, за подобряване връзката между образованието и бизнеса, професионалното обучение и образованието, тъй като самият проект представлява структуриран модел за придобиване на знания в работна среда.“

Първата мобилна група ще посети Бурса, Турция, през септември и в реална среда ще има възможност да практикуват програмиране, което в момента изучават.

Your Image Description

Свързани статии:

Обединено училище „Христо Ботев“ в с. Долно Дряново с нова спортна зала Малката крачка към големия успех 130 години любознание Звездни спектакли привличат ученици в Планетариума в Смолян

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Гюлка АрнаудоваОбУ "Христо Ботев"Регионис. Долно Дряново

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Министър Галин Цоков: По-добрите резултати на изпитите ни задължават да продължим с реформите

Следваща статия

Допълнителна подкрепа за деца от 700 градини и училища

Следваща статия
Допълнителна подкрепа за деца от 700 градини и училища

Допълнителна подкрепа за деца от 700 градини и училища

Духът на учителя никога не остарява

Духът на учителя никога не остарява

Обучение по волейбол и в дигитална среда

Обучение по волейбол и в дигитална среда

Последни публикации

  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education
  • Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси
  • Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"