Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 33, 15 – 21.08.2024 г.

1800 лева за студент в дуално обучение

От 600 на 1080 лв. скача стипендията за практика извън учебния план

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
14-08-2024
в Брой 33, 15 – 21.08.2024 г.
A A
Снимка – Пресцентър на МОН

Стипендията на студент, който се включи в апробирането на дуална форма на обучение в държавно или частно висше училище, да бъде 1800 лв. за 400 часа „обучение чрез работа“.

Това е заложено в проекта за изменението на Постановлението на Министерския съвет за условията и реда за предоставяне на стипендии на студентите, докторантите и специализантите от държавните висши училища и научни организации.

С промените се дава възможност за апробирането на дуалното обучение и във висшите училища по успешния модел на реализацията му в средното образование. Една от стъпките за това е

възможността за изплащане на стипендия на студенти, които ще се включат в апробиране на обучение

чрез работа и във висшето образование.

За мотивацията на младите да придобиват практически приложими познания, е необходимо да им бъде предложено адекватно възнаграждение, което не трябва да изостава от минималната работна заплата, пише още в мотивите към проекта.

Със заложените промени се увеличават и парите, които студентите получават при участие в практическо обучение извън предвидената практика по учебен план – от 600 на 1080 лв. Продължителността на студентската практика остава непроменена – 240 часа.

Ръстът се дължи на по-високия размер, който студентите ще получават за всеки астрономически час обучение чрез работа.

Часовата ставка скача почти двойно – от 2,50 лв. на 4,50 лв.

С предвидените промени се увеличават и средствата за разход на един студент по време на учебна практика. „Актуализацията се налага с оглед на това, че размерът на стипендията и присъщите разходи не е актуализиран в последните пет години, както и предвид темповете на нарастване на минималната и на средната работна заплата в страната през този период“, пише в мотивите към проекта.

За възнаграждения на академичния наставник и ментора, за застраховка и пътни разходи вече ще бъдат отпускани 577 лв. вместо 320 лв. Така парите за академичен наставник скачат от 109,40 лв. на 196,40 лв., а за ментор – от 205,60 лв. на 369,20 лв. Часовете им на заетост по време на учебната практика остават същите, а именно 5 астрономически часа за наставника и 10 за ментора.

За покриването на разходите за един студент за апробиране на дуална форма на обучение ще се отпускат по 922 лв.

В тях са включени както възнагражденията за академичния наставник и ментора на работното място, така и разходите за транспорт и застраховка. Академичният наставник ще получава 314,24 лв. за заетост от осем часа, което означава по 39,28 лв. за един астрономически час. Предвидената сума за ментора на работното място е 590,72 лв., като неговата заетост ще бъде малко по-голяма – 16 часа. За пътни разходи и застраховка са предвидени 17,04 лв.

Средствата за осигуряване на стипендиите на студентите и присъщите

разходи при провеждане на студентските практики и апробирането на дуалното обучение ще се осигуряват с финансиране от европейските фондове за споделено управление или от бюджетите на висшите училища, или от целеви средства.

Your Image Description

Свързани статии:

Министър Галин Цоков: Дуалното обучение влиза във висшите училища Разширяват се възможностите за провеждане на дуално обучение Законът за научните изследвания и иновациите предизвика дебати в ресорната парламентарна комисия Безплатно висше от тази година

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: дуално обучениеМОНРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Образователни институции с награди за култура

Следваща статия

1471 деца получават компенсация за липса на място в детска градина

Следваща статия
1471 деца получават компенсация за липса на място в детска градина

1471 деца получават компенсация за липса на място в детска градина

2,7 млн. лв. за стипендии в училища отличници

Стипендията на докторантите става 1227 лева

България с два бронзови медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект

България с два бронзови медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект

Последни публикации

  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"