Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книги
      • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
      • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
      • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
      • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • Сборници
      • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
      • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
      • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
      • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
      • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
      • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
      • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
      • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
      • Gender World In Different Cultural Models
      • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
      • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Помагала
      • Помагало по български език „Приятели“ B1
      • Помагало по български език „Приятели“ A2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
      • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Монографии
      • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
      • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
      • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
      • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
      • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
      • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
      • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книги
      • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
      • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
      • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
      • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • Сборници
      • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
      • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
      • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
      • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
      • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
      • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
      • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
      • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
      • Gender World In Different Cultural Models
      • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
      • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Помагала
      • Помагало по български език „Приятели“ B1
      • Помагало по български език „Приятели“ A2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
      • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Монографии
      • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
      • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
      • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
      • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
      • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
      • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
      • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 33, 15 – 21.08.2024 г.

Игри на криеница и разходка с панорамен автобус на летния лагер в Равда на учениците от СУ „Максим Райкович“

Стела Маринова от Стела Маринова
19-08-2024
в Брой 33, 15 – 21.08.2024 г.
A A
На фона на залеза по време на разходката в Несебър. Снимки – СУ „Максим Райкович“ – Лясковец

Игри на криеница, футбол или в морската вода, разходка до Несебър с панорамен автобус, забавления на атракциите в лунапарк са само част от приключенията на учениците от СУ „Максим Райкович“ – Лясковец, по време на летния им лагер в ПБ „НДК – Равда“ в село Равда. 60 деца от II до VI клас и две осмокласнички са на десетдневен отдих, придружени от четирима ръководители.

Без изненада учениците споделят, че им харесва да бъдат на лагер със своите приятели. „Всичко е прекрасно“, възкликват те. Децата и придружаващите ги учители са доволни от условията, които ги посрещат в стаите – удобни легла, самостоятелна баня, телевизор и хладилник, а пред тях – масички и столчета, на които вечерите децата сядат и слушат музика.

„След пандемията започнахме отново да организираме летния отдих на учениците. Има много желаещи, защото условията са много добри.

Финансово е много добре организирано

– разходите за храна и нощувка са 200 лева на дете за целия престой. Отделно плащаме за транспорт и застраховка 70 лв. – споделя Мариана Жилиева, учител по математика и информатика. – Местата за тази база се запълват много бързо и трябваше да направим резервации още през октомври миналата година.“

Всеки ръководител отговаря за един отряд от 15 деца.

Всяка група има дежурство за сервирането на храната в стола за закуска, обяд и вечеря.

„Един отряд отговаря за подготовката на масите преди закуската и обяда, а за вечерята са отговорни различни дечица“, обяснява Нели Гургева – старши учител в СУ „Максим Райкович“. Децата обаче са категорични, че тази отговорност не ги затруднява. „Не е трудно. Много е лесно!“, казва едно от момчетата.

След закуска всички отиват на плажа. Там учителите измислят различни игри за децата. Между 14 и 16 часа е време за почивка. Някои използват времето да поспят, други четат, а трети играят тихи игри като шах и карти. След почивката отново е време за плаж и водни игри преди вечерята.

Преди да стане време за сън, деца и учители излизат на разходка в селото, посещават Луна парка или остават в базата за още игри.

Дворното пространство дава възможност и за игра на волейбол

Дворното пространство е голямо и дава възможност за игри на футбол, криеница, гоненица. „Първите вечери децата дори не искаха да се разхождат в селото, за да имат повече време да бяга в базата. Всички играят заедно, независимо от кой клас са“, споделя с усмивка Жилиева. Гургева допълва, че играта на криеница изморява децата и на ръководителите дори не им се е налагало да подканват учениците да си лягат. Играта на криеница не минава и без забавни ситуации. Две от момчетата се крият в банята в една от стаите. И докато се опитват да избягат, едно от тях, без да иска, пуска душа и си намокря дрехите.

Посещението в Луна парка също е изключително забавно за децата. На батута влизат да скачат само възпитаници на училището в Лясковец. „Всички се забавляваха много. Различно е, ако отиде само едно от децата и не познава останалите на батута“, казва учителката по математика и информатика.

Една от вечерите учениците имат още по-голямо приключение по време на летния си лагер – отиват на

разходка до Несебър с панорамен автобус.

„Децата се возиха за първи път на панорамен автобус. Бяха много впечатлени, все още разказват за разходката. Ако кажа само че им хареса, ще бъде недостатъчно. Беше невероятно преживяване“, споделя Нели Гургева за впечатленията на децата.

В почивната база „Национален детски комплекс – Равда“ към „Ученически отдих и спорт“ при Министерството на образованието и науката постоянно посрещат и изпращат гости от началото на юни до първите дни на септември, съобразявайки се с края и началото на учебната година. „При нас има много желаещи, летуват много деца“, споделя Милен Христов – управител на почивната база.

Условията, които мястото предлага, често привличат обратно лагерниците и техните ръководители и те се завръщат обратно на следващото лято. „Имаме групи, които са тук няколко поредни години.. От някои училища има повече желаещи и ръководилите организират по няколко групи през лятото – обяснява Христов. – Децата също са изключително доволни. Някои от тях споделят, че са започнали да идват в нашата база, когато са били II клас, а вече са VI – VII. Лагерът им е познат и им харесва.“

По думите му, първото нещо, което прави впечатление на децата, е стаята и това, което виждат – реновирани стаи с 32-инчов телевизор, хладилник, бюро, шкафчета, оборудвани бани, затъмняващи завеси. А след това лагерните емоции завладяват учениците.

Управителят на почивната база в Равда Милен Христов с лагерници

В първите няколко дни децата обръщат повече внимание на морето, опознават базата и си намират различни занимания. Децата играят необезпокоявано, тъй като дворното пространство е заградено и лагерът е със специален достъп. А това дава и допълнително спокойствие на техните ръководители.

„Територията тук е голяма. Предоставяме възможност за много забавления, които няма как да се случат на тясна уличка пред блока, тъй като голяма част от площите вече са застроени. Ние им предоставяме огромни свободни площи. На децата бързо им омръзва излизането извън лагера и играят футбол, криеница, волейбол, народна топка, шах, карти – сами си измислят различни занимания“, посочва управителят на почивната база в Равда.

Разказва как групи от два различни града в страната си организират футболен турнир, а техните учители влизат в ролята на съдии. Ученици, които изучават танци, пък се събират на стадиона и стават атракция на всички летуващи в базата. Неслучайно и те се включват в заниманията им.

„Когато учениците дойдат тук, от тях излиза детското. Тичат, играят си, не са постоянно на телефона или пред компютрите. Те са на тревата, играят и ритат заедно. Децата се забавляват едно с друго и това им е достатъчно“, споделя наблюденията си Христов.

По думите му, лагерът не носи само забавления на децата. Те

изграждат лагерна култура и умения да се справят с живота,

дисциплина, помагат си едно на друго. „Учениците се редуват да сервират на останалите, и по този начин стават по-отговорни един към друг, а това е много важно. Тук има екипност, помагат си, заедно са и в игрите, в ежедневниците си заниманията, на плажа. Те са заедно с ръководителя до магазина, винаги питат за позволение – смята Христов. – Децата се грижат добре както сами за себе си, така и едно за друго. Такива навици трудно могат да се изградят на почивка със семейството. Това може да стане на мероприятия, които се организират от училище.“

Your Image Description

Свързани статии:

Tворчество: Есета от национален конкурс „Физиката в моя свят“ Образователни институции с награди за култура Стипендията на докторантите става 1227 лева Носителят на два златни медала от олимпиадите по биология и химия Виктор Лилов: Няма нерешими задачи

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Извън часоветелетен лагерЛясковецРавдаСУ „Максим Райкович“

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

С какъв бюлетин да гласуваме?

Следваща статия

Законно ли е видеонаблюдението по време на работа

Следваща статия

Законно ли е видеонаблюдението по време на работа

Янка Минева от СУ „Васил Левски“ – Карлово: Опитвам се да не бъда учител в рамка

Янка Минева от СУ „Васил Левски“ – Карлово: Опитвам се да не бъда учител в рамка

Експерти от цял свят обсъждаха в София рисковете пред климата

Експерти от цял свят обсъждаха в София рисковете пред климата

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 2s/2025, година XXXIV
  • DUALISTIC AND TRADITIONAL RELIGIOUS VIEWS AND THEIR EFFECT ON THE SOCIAL FABRIC IN BULGARIA
  • МYTHOLOGIZING OF BOGOMILISM IN THE WORK OF BULGARIAN WRITER IVAN GROZEV
  • THE NEW BOGOMILISM AND THE CONCEPT OF ORIGINAL SIN – AN APPROACH TOWARDS A CONTEMPORARY DUALISM?
  • THE OCCULT-ESOTERIC NATURE OF SOME BRANCHES OF CONTEMPORARY BOGOMIL DOCTRINE
  • THE ROLE OF BOGOMILISM IN THE THEOLOGICAL DEBATE BETWEEN PIETISTS AND ORTHODOX LUTHERANS
  • DISCOURSES ON BOGOMILISM IN EARLY MODERN WESTERN CHRISTIANITY
  • ICONOCLASM IN DUALISTIC HERESIES ACCORDING TO ANTI-HERETICAL WRITINGS IN EASTERN THEOLOGY FROM 10TH TO THE BEGINNING OF 13TH CENTURY
  • THE FIGURATIVE REPRESENTATIONS IN THE DUALISTIC TEACHING OF THE BOGOMILS
  • BOGOMIL’S DEPICTIONS AND GRAVE SYMBOLISM IN BULGARIA PRELIMINARY COMMENTS
  • THE BOGOMIL RITUAL BEFORE THE CROSS AND ITS DOCTRINAL FOUNDATIONS
  • DUALISTIC PRINCIPLES AND FORMULATIONS IN THE TEACHING OF THE PAULICIANS AND BOGOMILS THROUGH THE EYES OF PRESBYTER COSMAS AND EUTHYMIUS ZIGABENUS
  • CATHOLICOS JOHN OF ŌDZUN’S POLEMIC AGAINST PAULICIANS AND THE ARMENIAN-SYRIAN COUNCIL OF MANTZIKERT, 726
  • TOWARDS THE QUESTION OF ARMENIAN ANTI-DUALISM OF THE 5TH – 6TH CENTURIES AND ITS PHILOSOPHIC AND THEOLOGICAL PREMISES
  • България стана пълноправен член на Eвропейската конференция по молекулярна биология
  • България приема най-голямата международна студентска математическа олимпиада
  • Как се засажда босилек
  • България спечели четири медала от Международната олимпиада по физика в Париж
  • Не е просто учител, а опора и вдъхновение
  • Обявиха конкурси за началници на четири Регионални управления на образованието
  • Нови възможности за магистри
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2025, година XLXII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книги
      • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
      • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
      • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
      • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • Сборници
      • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
      • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
      • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
      • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
      • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
      • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
      • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
      • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
      • Gender World In Different Cultural Models
      • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
      • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Помагала
      • Помагало по български език „Приятели“ B1
      • Помагало по български език „Приятели“ A2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
      • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Монографии
      • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
      • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
      • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
      • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
      • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
      • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
      • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"