Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 36, 05 – 11.09.2024 г.

„Готови за училище“ в Хисаря

ОУ „Васил Левски“ организира есенни занимания преди първия звънец

Симона Николова от Симона Николова
05-09-2024
в Брой 36, 05 – 11.09.2024 г.
A A
Програмата на инициативата „Готови за училище“ предвижда всеки ден занимания по различен предмет, а децата могат да избират в кои от тях да се включат. Снимки – ОУ „Васил Левски“ – Хисаря

С настъпването на септември усещаме свежестта на новото начало, но и лека носталгия по оттеглящото се лято. С неговия край приключват и безгрижните дни по време на ваканцията за учениците. Те вече подготвят своите раници и тетрадки, трепетно очаквайки да се впуснат в приключението на знанието.

За да направят този преход по-плавен, забавен и полезен, в ОУ „Васил Левски“ в Хисаря

организират есенни занимания под наслов „Готови за училище“.

Идеята е децата да си припомнят най-важните неща по основните предмети и под формата на игри и интересни задачи да встъпят в новата учебна година.

Подготовката продължава в рамките на шест дни от 9 до 12 часа, като всеки от тях е посветен на конкретен учебен предмет. Дейностите вече започнаха и ще продължат до 11 септември, без почивните дни.

Заниманията са насочени към деца от I до VII клас. На тях могат да присъстват както ученици от различни училища в Хисаря, така и гости на града.

„Не се ограничаваме само до нашето училище, идеята е да бъде градско събитие. Поканили сме ученици от трите училища в града. Има лимонади и лакомства за децата и смятам, че сме се погрижили да бъде не само интересно и забавно, но и образователно“, казва за „Аз-буки“ директорката на ОУ „Васил Левски“ Ирина Колева.

За да бъде максимално улеснен достъпът до събитията, във фейсбук групата на училището е публикуван кратък формуляр за записване, в който родителите трябва да попълнят име на детето, възраст и телефон за връзка с тях.

„Всяко дете може да дойде в деня, който си е избрало. Формулярът е за наше улеснение, да знаем колко деца да очакваме.

Събитието е напълно отворено, родителите също могат да присъстват.

Хисаря е малък град и се познаваме, няма да спрем никого. Гостите на града също са добре дошли“, отправя покана директорката.

Колева допълва, че децата са развълнувани, а тя е удовлетворена, че са успели да осъществят подобна инициатива, чрез която учениците да се завърнат в клас, заредени с положителни емоции и припомнили знанията си.

Школото се заема с организацията на подобна инициатива в града за първи път.

„Досега сме имали летни академии или занимания след часовете, но за първи път правим събитие в началото на септември. Идеята е да подготвим децата психически и емоционално за първия учебен ден. Водещата ни тема е как да се подготвим за училище по весел и забавен начин“, споделя още директорката.

Екипът на училището посреща с радост ученици от всички училища в града и гости на Хисаря

В рамките на „Готови за училище“ учителите от ОУ „Васил Левски“ ще се спрат на основните учебни предмети – български език и литература, математика, английски език, човекът и природата, човекът и обществото.

Предвидени са и дейности, свързани с безопасност на движението по пътищата. „Смятам, че е много важно да го направим именно преди 15 септември, за да изострим бдителността на децата да се движат и да пресичат внимателно“, казва още Колева.

Заниманията са разделени на две възрастови групи – за начален и за прогимназиален етап.

За всяка от тях отговаря по един учител в съответната учебна област. Ако се съберат повече ученици, има готовност да се включат и още преподаватели. „Всички вече сме на работа, но за конкретното събитие отговарят двама-трима колеги. При по-голям наплив от деца ще се включим всички, като предварително сме се запознали със заниманията, които са предвидени за всеки един ден“, обяснява директорката.

В първия ден програмата е посветена на българския език и литература и е озаглавена „Пътешествие в родното творчество“. По време на заниманията децата си припомнят правописните правила, българско творчество, народни приказки и поуки от тях по забавен начин.

Вторият ден – „Математиката – лесна и интересна“, е посветен на актуализирането на знанията по предмета. Дейностите са изцяло практически, учениците имат за задача да измерят площта и да намерят лицето и обиколката на новата спортна площадка.

По време на третия ден, озаглавен „В света на английския език“, децата си припомнят основни думички, изрази и фрази под формата на разнообразни игри.

Следват занимания, посветени на човекът и обществото за по-млаките и история и цивилизации – за по-големите. Програмата „Пътуване с машина на времето“ включва изработване на картонени модели на щитове и мечове на известни владетели и възстановка на техни битки. Идеята е по този начин учениците да си припомнят владетелите и конфликта, както и причините за него, успехите и неуспехите на владетелите с препратка към наши дни и как децата да не допускат грешки и да бъдат успешни.

Темата „Чудесата на природата“ застъпва предметите човекът и природата и физика и астрономия. В рамките на заниманията учителите подготвят опити, чрез които децата да наблюдават реакции на вещества от ежедневието. Засягат и силите във физиката – при подходящо време учениците ще пускат хвърчила, които сами са изработили.

Последния ден от заниманията е озаглавен „Олимпийци в знанията, олимпийци в спорта“. Той е посветен най-вече на безопасността на движението по пътищата. Идеята е

да се отдели специално време за разговори с децата и напомняне на най-важните правила

– как безопасно да се придвижват с велосипеди, как да се оглеждат, когато пресичат, и да спазват знаците за движение. За да е забавно, има и различни щафетни игри и състезания.

От двата кулинарни клуба приготвят лимонади за участниците в заниманията

ОУ „Васил Левски“ е и сред одобрените 426 училища за финансиране на нови класни стаи, осигурено от МОН по Националната програма „Осигуряване на съвременна, сигурна и достъпна образователна среда“. Програмата е насочена към създаване на равни условия за достъп до предучилищно и училищно образование, както и към повишаване качеството на учебния процес, включително развитието на уменията и компетентностите на децата и учениците.

Училището в Хисаря ще използва средствата, за да преобрази кабинета по технологии и предприемачество.

„Идеята ни е кабинетът да бъде реновиран, тъй като не е ремонтиран от 30 – 40 години. В момента не е в добро състояние, затова искаме да направим цялостен ремонт. Със средствата ще закупим нови чинове, маси и инструменти, за да могат учениците да обработват материали, които също ще осигурим. Искаме кабинетът да придобие съвременен облик и децата с желание да влизат и да експериментират, да се учат на полезни неща за живота и ежедневието си“, споделя директорката.

По думите ѝ, училището всяка година печели проект по Програмата. Миналата учебна година средствата са използвани за оборудване на кухня за децата, тъй като има два готварски клуба – „Млад кулинар“ и „Шеф готвач“, за деца от начален етап.

„Учим ги как да си приготвят сандвичи, бърза закуска, бърз обяд, лесни кексчета и сладки – все неща, които не отнемат много време и са лесни. Купихме престилки, печка, хладилник, различни домакински уреди. Децата много се забавляват. Този час е сред най-желаните и очаквани“, споделя Колева.

Преди това успяват да реновират и библиотеката си. Всички книги в нея са нови, разполагат с множество учебна литература и енциклопедии. Освен това в библиотеката е налична и мултимедия, която учителите могат да използват при преподаване на уроците чрез показване на информация от книгите и превръщането на заниманията в по-различни и вълнуващи за учениците. Поставена е карта на света с размерите на цялата стена. Тя улеснява децата да запаметяват по-лесно, и спомага за нагледно представяне на учебния материал.

В училището предстои и откриване на STEM център,

който ще бъде насочен към природните науки – химия и биология и математика и информатика. Стаите са наполовина готови, ремонтирани и боядисани. В очакване са на мебелите и техниката. „Надяваме се, ако всичко върви по график, пролетта да открием STEM центъра“, казва директорката.

Your Image Description

Свързани статии:

Реновират за милиони училища в Търновско В Белене имат отговор на въпроса що е то иновация Проектните дейности като инструмент за нови партньорства* Където всеки учи да може всичко по свой начин

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: есенни заниманияИрина КолеваОУ „Васил Левски“РегиониХисаря

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Снимка на броя: Минипленер „С Хасково в сърцето“

Следваща статия

В Китай учат децата от 5-годишни как да чистят и да готвят основни ястия

Следваща статия
В Китай учат децата от 5-годишни как да чистят и да готвят основни ястия

В Китай учат децата от 5-годишни как да чистят и да готвят основни ястия

Вестник „Аз-буки“ – брой 36/2024 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 36/2024 г.

С проект за културно многообразие започва учебната година в село Тишевица

С проект за културно многообразие започва учебната година в село Тишевица

Последни публикации

  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education
  • Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси
  • Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика
  • Quality of Higher Education in Bulgaria: Communication and Computer Technology Training
  • Референции към системата на професионално образование и обучение в сектор туризъм

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"