Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 37, 12 – 18.09.2024 г.

31. СУЧЕМ „Иван Вазов“ в София чества 70-а годишнина

С алманах, голям концерт и редица инициативи през цялата учебна година училището ще отбележи своя празник

Диляна Кочева от Диляна Кочева
16-09-2024
в Брой 37, 12 – 18.09.2024 г.
A A
Практическите занимания често присъстват в обучението. Снимки – 31. СУЧЕМ „Иван Вазов“ – София

„Учебната ни година ще започне по-тържествено, по-мащабно и по-емоционално от всяка друга. Надявам се освен родителите на нашите деца да присъстват и наши бивши ученици. В много от случаите те са родителите на родителите на тези деца. Искаме всички заедно да отбележим 70-ата годишнина на любимото си училище“, казва за „Аз-буки“ директорката на 31. средно училище за чужди езици и математика „Иван Вазов“ в София Велина Георгиева.

При тях има приемственост, доказана във времето. То се е превърнало в място, където са се обучавали и възпитавали поколения българи. Затова и първият учебен ден всеки път е истински празник, а училищният двор се изпълва със стотица настоящи и бивши възпитаници на училището, познато на софиянци като „Бастилията“. Прозвище, получено не заради мракобесни порядки в него, а заради първоначалния цвят на сградата и високите изисквания към учениците.

По случай своята годишнина са решили да издадат алманах със снимки и истории.

По един или друг начин времето в училище със сигурност е повлияло на живота на всеки техен възпитаник, независимо кога е учил там. Затова екипът на училището отправя покана в социалните мрежи всеки да сподели своята история, да покаже снимките, които пази, и да сподели спомени.

„Искаме алманахът да се превърне в емоционален център на всички инициативи, които сме предвидили през цялата учебна година по случай празника. Училището е преди всичко емоция, преживяване и спомен, който остава за цял живот“, уточнява моята събеседничка.

В момента са в процес на събиране на снимки, а идеята е до края на учебната година вече алманахът да бъде готов. „Замислен е като албум, който ще пази между кориците си ценните спомени и преживявания на нашите възпитаници и учители“, казва тя.

Освен издаването на алманах ръководството на училището е решило да направи и тематичен Ден на отворените врати, в който всеки ще може да прекрачи прага на школото.

„Искаме учениците от предишните випуски да се завърнат в училищната сграда. И макар да е доста по-променена отпреди 70 години, тя все още пази между стените си спомена за техните успехи и разочарования, първите им любовни трепети“, обяснява моята събеседничка.

Разбираемо, цялата учебна година ще бъде изпъстрена с различни конкурси и инициативи. „Но със сигурност годината ще бъде най-емоционална за нашите дванайсетокласници, защото тя ще бъде последната за тях в училище“, допълва още Георгиева.

Планират и голям концерт през пролетта в зала 1 на НДК. Под надслов „Минало, настояще и бъдеще“ ще проследят историята на училището. Специални гости на празника ще бъдат бивши директори и учители.

„Миналото, настоящето и бъдещето ще бъдат пречупени и през вечните произведения на нашия патрон Иван Вазов. С тях символично ще бъде свързана и датата, на която ще се проведе концертът“, обяснява тя.

Учениците в училището са над 1380. Местата в паралелките бързо се запълват, като профилите, които се предлагат, са традиционни за училището. В гимназиален етап това са чуждите езици и математиката. Нетрадиционното, което се случва в училище, са разнообразните извънкласни занимания.

„Разчитаме на това, в което сме най-добри и което кореспондира с нуждите на учениците и силните страни на педагозите. Заниманията ни са по-различни и интересни, защото всеки учител влага в тях частица от себе си и показва това, в което е най-добър. Това е причината всички те да придават специфичен облик на училището“, уточнява моята събеседничка.

През миналата учебна година групите за занимания по интереси са общо 23 на брой и обхващат всички сфери – математика, природни науки, изобразително изкуство, вокално творчество, фолклор и много други. С избора им са се опитали да покрият целия спектър на интереси, които могат да развият възпитаниците им.

В училището широко са застъпени и спортните дейности. Целият партер и първият етаж на школото са изпълнени с отличия, грамоти, медали и купи на техни възпитаници.

По нетрадиционен и запомнящ се начин учениците отбелязват Световния ден на числото Пи

„Опитваме се да дадем на своите ученици всичко, от което имат нужда“, обяснява директорката.

Спортовете, които предлагат, са разнообразни – традиционните волейбол, баскетбол и футбол, но имат изявени състезатели по тенис на маса и гросмайстори в шаха, а групата им по бадминтон се радва на голям интерес.

Освен на спортното поле учениците им показват отлични резултати и на НВО и ДЗИ.

„Години наред сме в челната тройка на резултати на НВО в IV клас. Сред първите 15 училища в столицата сме по резултати на НВО в X и на ДЗИ в XII клас. Смело мога да кажа, че резултатите на учениците ни са не просто високи, а отлични. И всяка година се подобряват. Истината е много простичка – децата ни са изключително мотивирани. Те постоянно изпробват възможностите си и са готови да покажат какво могат и знаят“, посочва Георгиева.

Възпитаниците им участват в почти всички състезания и конкурси от Националния календар на МОН. Отлично се представят в математически състезания, в това число и на Националната олимпиада по математика. „Ние сме изключително дейни. Опитваме се да предоставим на децата различни полета на изяви, в които да премерят сили със свои връстници от цялата страна и да проверят възможностите си“, обяснява Георгиева.

Над 90% от зрелостниците им след средното си образование продължават да учат в университет. Около половината от тях избират да отидат в чужбина, а другите остават у нас. Директорката посочва, че подготовката за кандидатстването след XII клас обикновено започва доста отрано. Повечето от учениците им добре знаят по какъв професионален път искат да продължи животът им, и затова наблягат на профилираните предмети още от X клас.

Към училището има и изключително деен и активен Ученически съвет.

„След като децата се завърнаха от изолацията, свързана с пандемията, като че ли бяха още по-мотивирани да изживеят пълноценно дните си в училище“, обяснява директорката.

И така, заредени с много нови сили и неизчерпаема енергия, те стават инициатори на интересни проекти. Превръщат се в основния двигател на всичко, което се случва на територията на 31. СУЧЕМ.

Моята събеседничка разказва, че последните три випуска ученически съвети участват толкова активно в извънкласния живот – спортни турнири, дарителски акции, благотворителни кампании, че педагогическият екип изцяло разчита на тях за организацията им.

Сред инициативите, които организират, е и Коледният спортен турнир между випуските, превърнал се вече в традиция. С различни активности са изпъстрени и дните преди великденската ваканция.

По инициатива на Ученическия съвет се провежда и прекрасен и красив ритуал – тържественото издигане на националния трибагреник преди 3 март. „Една идея, която се изпълни с много смисъл и вълнение и бе радушно приета от цялото училище“, обяснява директорката.

Учениците им са изключително активни и в кампанията „Капачки за бъдеще“. По тяхна инициатива до входа на училището е монтирано голямо сърце, в което събират капачки, с които да помогнат за закупуване на кувьози за недоносени бебета. По тяхна инициатива и училищната среда поетапно се променя и с всеки ден става все по-хубава.

 Ученици и учители с нетърпение очакват тази година да започне реализацията на проекта за STEM пространство,

в което класните им стаи ще бъдат преоборудвани и тематично свързани една с друга. Одобреният проект е много мащабен и ще обхване преобразяването на цялата училищна сграда. „Бъдещето ще нахлуе в нашето училище, що се отнася до техника и организация на помещенията. С всичко това ще можем да посрещнем предизвикателствата поне на следващите 70 години“, с усмивка коментира Георгиева.

Планира се целият трети етаж на училището да бъде посветен на природните науки и информационните технологии. Там ще бъдат изнесени компютърните кабинети, кабинетите по математика, химия, физика и биология. Втория етаж пък ще превърнат в пространство на високотехнологични и свързани класни стаи, които също ще бъдат оборудвани с модерни дигитални технологии, но там ще оставят пространство за хуманитарните дисциплини. За възпитаниците си от начален етап ще направят STEM център на първия етаж, свързан с роботиката.

„Искаме всички наши ученици да имат достъп до високотехнологично образование. Радвам се, че ще можем да предложим по-добри възможности за обучение на нашите ученици. От малки до големи, всички имат интерес в програмирането, така че се надяваме да успеем с тези нови технологии да удовлетворим този интерес“, завършва Георгиева.

Велина Георгиева, директор:

Изкуственият интелект трябва да подкрепя естествения

„Изкуственият интелект влезе в образованието. Това е факт, който не можем да пренебрегнем. За добро или за лошо – само времето ще покаже. Трябва да се научим да го използваме така, че да бъде винаги в полза на нашата работата.

При нас изкуственият интелект не се използва само в сферата на информационните технологии. Младите ми колеги по хуманитарни науки като история и български език и литература вече правят първи опити да включат изкуствения интелект в уроците. И тъй като това е много интересно не само за тях, но и за учениците, заниманията им придобиват доста  по-интересен вид от един традиционен урок.

Няма как да избягаме от изкуствения интелект. Важното е да го използваме по начин, по който да бъде в полза на естествения, а не да го заменя.“
Your Image Description

Свързани статии:

ОУ „Петър Парчевич“ в Чипровци чества 400 години от създаването на първата светска образователна институция Предприемачеството е запазена марка за 108. СУ „Никола Беловеждов“ Изкуството е страст за учениците в ОУ „Петко Ю. Тодоров“ Децата имат нужда да бъдат чути

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: 31. СУЧЕМ „Иван Вазов“БастилиятаВелина ГеоргиевагодишнинаРегиониСофия

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Еврокомисията отново търси най-добрите млади преводачи

Следваща статия

Приветствие на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков за първия учебен ден

Следваща статия
МОН обмисля онлайн записване в VIII клас

Приветствие на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков за първия учебен ден

Паронимия и четене

С настоящето писмо

Българските ученици с четири награди от Европейския конкурс за млади учени

Българските ученици с четири награди от Европейския конкурс за млади учени

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев връчи наградите на „Неофит Рилски“
  • Министър Вълчев: Вложените в образование и наука средства са с най-висока обществена възвръщаемост
  • Откриха поделението на Русенския университет „Ангел Кънчев“ в молдовския град Тараклия
  • Премиера на Издателство „Аз-буки“: Книга със 101 езикови бележки ни учи на важните правила в българския език
  • Президентът Румен Радев участва в изпращането на абитуриентите от Националната гимназия в Благоевград
  • Празнично шествие в столицата по случай 24 май
  • Заместник-министър акад. Витанов призова за запазване на Рамковата програма за научни изследвания и иновации след 2027 г.
  • Министър Вълчев ще препоръча на училищата по-късно начало на учебния ден
  • Приветствие на министър Красимир Вълчев по случай 24 май
  • Зрелостници анализираха на втората матура лидерството в клас и привличането на инвестиции
  • „Написаното остава. Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера по БНР
  • Повече обучаващи се в професионални програми
  • Полетът на фантазията
  • МОН публикува за обществено обсъждане промени в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Българската наука излиза на световната сцена в роботиката
  • Първото училище в Кюстендил празнува с приятели
  • Димитър Маринов ще представи книгите си в София
  • Жените, които променят света
  • Българското неделно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ в Египет възстановява работа
  • Премиерът Росен Желязков: 24 май е празник, върху чиито основи да градим нашето общо европейско бъдеще
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Mathematical Modelling of the Transmission Dynamics of Pneumonia and Meningitis Coinfection with Vaccination

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"