Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 37, 12 – 18.09.2024 г.

Първокласници ще започват деня с „Утринна среща“

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
11-09-2024
в Брой 37, 12 – 18.09.2024 г.
A A
Снимка – БТА

Близо 60 директори, заместник-директори и начални учители от 15 училища в пет области в страната – Велико Търново, Пазарджик, Плевен, Сливен и София-град, се включват в обучение за прилагане на педагогическа практика „Утринна среща“ в първи клас. То се провежда във Велико Търново, съобщават от пресцентъра на МОН.

„Тази практика е полезна за по-бърза и по-добра адаптация на децата от предучилищните групи в първи клас“, посочва служебният зам.-министър Емилия Лазарова в началото на обучението.

По думите ѝ по този начин децата развиват и умения за общуване – да си разказват. Така се развива речникът им, учат се да споделят и да разбират другите.

„Изгражда се по-добра връзка между децата и родителите. Като цяло, този подход влияе върху личностното развитие на децата“, обобщи зам.-министърът.

Екипът за изработването на практиката включва двама научни ръководители (проф. Даниела Тасевска и доц. Емил Бузов – ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“).

Всяка сутрин учебният ден ще започва със споделяне между учители и ученици, което ще стимулира въображението им и ще им помогне да се социализират в новата среда. Дейността ще подкрепи изграждането на учеща общност в класната стая.

„Утринна среща“ ще съдържа три задължителни компонента: тематично приветствие, тематично споделяне и тематични новини от класа.

Педагогическата практика ще допринесе за индивидуализацията на образователно-възпитателния процес, за съчетаване и пренос на знания, умения и отношения по различните учебни предмети и за прилагането им в разнообразни дейности. Целта е мотивиране на първокласниците за участие в часовете от учебния ден и след това.

Инициативата за обучението надгражда успешно приложената в над 50 детски градини в страната практика „Утринна приказка“, която е оценена като много ефективна както от педагози, така и от включените родители.

Ежедневното четене на приказки обогати речника на децата (което е особено важно и за тези, за които българският език не е майчин), разви въображението и мисленето и допринесе за емоционалното им развитие. Това даде основание за решението на Министерството на образованието и науката да награди този успешен модел и в началния етап на основното образование.

Your Image Description

Свързани статии:

Стимулират ученето с нови класни стаи в 426 училища Двойно повече деца от уязвими групи завършват училище Нови национални програми срещу агресията на пътя и тормоза в училище В подкрепа на българистиката

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: зам.-министър Емилия ЛазароваМОНпрактикапървокласнициРепоретр„Утринна среща“

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Подкрепят 100 иновативни проекта

Следваща статия

Над 1000 полицейски екипа пазят първия учебен ден

Следваща статия
Над 1000 полицейски екипа пазят първия учебен ден

Над 1000 полицейски екипа пазят първия учебен ден

Нови зам.-министри в МОН

139 млн. лв. за обучение на над 140 000 студенти и докторанти

Националното външно оценяване в X клас остава на 10 юни

МОН иска повече средства за образование в бюджет 2025

Последни публикации

  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"