Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 45, 07 – 13.11.2024 г.

В Министерския съвет: 2,5 млн.лв. за таланти и съвременни кабинети

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
06-11-2024
в Брой 45, 07 – 13.11.2024 г.
A A

Министерският съвет отпусна 2 407 973 лв. за осигуряване на дейности по три национални програми за развитие на образованието.

По Националната програма „Ученически олимпиади и състезания“ се предоставят 1 356 712 лв. на 599 общински училища. Средствата са за осигуряване на допълнителна работа и подготовка на талантливи ученици за участие в национални кръгове на ученически олимпиади и състезания, както и в международни олимпиади и балканиади.

По Националната програма „Осигуряване на съвременна, сигурна и достъпна образователна среда“ се предоставят 970 320 лв. за оборудване и обзавеждане на съвременни кабинети и кътове за занимания на открито. Предвидено е предоставянето на кариерно консултиране за учениците, както и разработването на специализирани дидактически и информационни материали – учебна литература, адаптирани учебни помагала и ресурси. Финансирането ще бъде разпределено между 48 центъра за подкрепа за личностно развитие.

По Националната програма „Изучаване и съхраняване на традициите и историята на Българската армия“ средствата са 80 941 лв. Финансиране получават 42 общински училища за разработване на училищни проекти, свързани с изследване на историческото минало на Българската армия и възпитанието на младите българи в патриотизъм и родолюбие.

***

Бонуси за 3778 директори

Допълнителни възнаграждения за постигнати образователни резултати ще получат 3778 директори на общински детски градини, училища, центрове за подкрепа за личностно развитие и за специална образователна подкрепа, реши Министерският съвет.

Средства ще получат 1681 директори на детски градини, 1963 ръководители на училища, 126 на центрове за подкрепа за личностно развитие и 8 на центрове за специална образователна подкрепа.

Бонусите ще бъдат изплатени в зависимост от получения брой точки при оценяването от комисиите в регионалните управления на образованието и общините съгласно Наредбата за нормиране и заплащане на труда.

За изплащането на допълнителните възнаграждения правителството одобри общо 6 233 618 лева, които са за сметка на намаление на утвърдени разходи по програма „Училищно образование“ по бюджета на Министерството на образованието и науката за 2024 г. Аз-буки

***

Над 22 млн. лв. за спорт и изкуства в училищата

Общо 22 889 515 лв. за спорт и изкуства в училищата по Националната програма „Заедно в изкуствата и в спорта“ на МОН отпусна Министерският съвет. Финансират се разходи за изпълнени и отчетени дейности през учебната 2023/2024 г. и авансово за учебната 2024/2025 г.

Подкрепа получават държавни и общински училища и Националният дворец на децата. Частни училища също участват чрез договор за партньорство със съответното държавно или общинско училище.

Програмата ще се изпълнява за трета поредна година, като броят на участниците расте постоянно. Над 62 000 ученици бяха включени в занимания по изкуства и/или спорт през миналата учебна година.

По модул „Изкуства“ се финансира сформирането на групи за занимания по музикално, танцово, театрално, филмово и изобразително изкуство, занимания с групите по разработени програми за направление, категория и възрастова група, творчески изяви на групите и посещения. През миналата учебна година в занимания, свързани с изкуства, се включиха 1235 училища.

По модул „Спорт“ се отпускат средства за сформиране на отбори в сферата на колективните спортове баскетбол, волейбол, хандбал и футбол; подготовка на отборите по разработени програми за вида спорт; участие на отборите във вътрешноучилищни и/или междуучилищни състезания и посещения. 1224 бяха училищата, които участваха в спортни занимания през учебната 2023/2024 г.

***

С решение на правителството Община Варна получава собствеността върху имоти – частна държавна собственост,

за изграждане на нова учебна база за Математическата гимназия „Д-р Петър Берон“.

Терените с обща площ 21 924 кв. м се намират на ул. „Андрей Сахаров“ 16 и ул. „Върба“ 24 във Варна. По правителственото решение при нереализиране на предвидения обект до пет години от придобиването на имотите Община Варна ще трябва да ги прехвърли на държавата.

***

Министерският съвет даде съгласие акционерното участие на държавата в капитала на „София Тех парк“ АД да бъде увеличено с парична вноска в размер на 3 939 900 лв. за покриване на оперативните разходи на „Суперкомпютър с производителност от порядъка на петафлопс“ за 2024 г. Увеличението на капитала ще се извърши с решение на Общото събрание на акционерите на „София Тех парк“ АД. Българският суперкомпютър Discoverer е първият по рода си суперкомпютър в Източна Европа с производителност от порядъка на петафлопс. Изграден е по проект от 2019 г. на EuroHPC JU – съвместно предприятие, структурирано от Европейския съюз, за изпълнение на инициативата за европейски високопроизводителни изчислителни технологии. Изпълнител на българския проект е Консорциум „Суперкомпютър – Петаскейл България“. Водещ партньор е „София Тех парк“ АД, а членове – Националният център за суперкомпютърни приложения и Стратегическият център за изкуствен интелект.

***

Кабинетът одобри 1 388 864 лева за

компенсации на семействата, чиито деца не са приети в държавни или общински детски градини поради липса на свободни места.

Средствата се предоставят за 1282 деца от Столична община и за 3 от община Пловдив. Компенсациите се изплащат за периода 1 юли – 14 септември и ще бъдат преведени по бюджетите на съответните общини.

Your Image Description

Свързани статии:

Нови национални програми срещу агресията на пътя и тормоза в училище Инвестиции за превенция на агресията Одобрени са 22 национални програми за развитие на образованието с общ бюджет от 231 млн.лв. Зелена светлина за изграждането на Националния и на регионалните STEM центрове

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ДенятМинистерския съветнационални програмиталантливи ученицифинансиране

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Издателство „Аз-буки“ със семинар в УНСС за публикуване на научни изследвания

Следваща статия

Директорите с програма за наставничество

Следваща статия
Директорите с програма за наставничество

Директорите с програма за наставничество

Създадоха сайт, посветен на учебния материал по БЕЛ

Създадоха сайт, посветен на учебния материал по БЕЛ

Дигитална карта на научни лаборатории

Дигитална карта на научни лаборатории

Последни публикации

  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
  • Постистината като езиков и културен феномен
  • Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project
  • Предизвикателства и предимства при внедряване на STEM/SТЕАМ проекти в училищното образование в България
  • Икономически университети организират единен приемен изпит по математика на 15 юни
  • Нелинейность новой реальности в РКИ
  • Прилагането на методи, базирани на дигитални инструменти, в чуждоезиковото обучение
  • Language Matters: Stability and/or Change of Personality Traits in Bilingual Sample
  • Нова употреба на глагола споделям
  • The Language Issue in Ukraine: Legal and Educational Challenges in the Budjak Region
  • Трупа ли се осигурителен стаж по време на неплатен отпуск
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 21/2025 г.
  • Снимка на броя: Дядо вади ряпа
  • Държавата плаща за обучението на 1988 студенти с договори с работодател
  • Тервел Замфиров, световен шампион по сноуборд за младежи, студенти и мъже: Ден, в който не науча нещо ново, е безсмислен за мен
  • Министър Красимир Вълчев: Просперират страните, заложили на висшето образование
  • Мерки за пренастройване на образователната система
  • Връчиха първите Национални награди за приобщаващо образование
  • МОН ограничава максимално задължаването за закупуване на допълнителни учебни помагала от учебната 2025/2026 г.
  • Поскъпват процедурите, извършвани от Националната агенция за оценяване и акредитация 

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"