Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 5, 1-7.02.2024 г.

Празниците обединяват

Диляна Кочева от Диляна Кочева
31-01-2024
в Брой 5, 1-7.02.2024 г.
A A

Българското народно училище към Българската културна асоциация в Брюксел отворя врати на
9 септември 2023 г. с 22 ученици

Българското народно училище към Българската културна асоциация в Брюксел отворя врати на 9 септември 2023 г. с 22 ученици. Обучението е изцяло в присъствена форма, а учениците са разпределени в три групи – подготвителна, I и II клас.

„Искаме да създадем наши ученици, които да израстват с времето в училището. Това е основната причина да не приемаме деца в по-горни класове“, разказва за в. „Аз-буки“ директорката Валентина Найденова. 90% от възпитаниците им са родени в Брюксел, като повечето от тях са от смесени бракове.

Педагогическият екип на Найденова се състои от трима учители, като всички те работят на доброволен принцип. „Не беше трудно да се намерят учители професионалисти в своята област и ентусиасти за работа“, допълва с усмивка моята събеседничка. Истината е, че всички те са обединени от общата кауза да запазят българския дух и идентичност. „Искаме да дадем алтернатива в обучението по роден език, култура и литература на родителите и на техните деца“, казва още директорката.

Занятията в училището се провеждат изцяло по програмата на Министерството на образованието и науката в България. Разбираемо, според нуждите на децата са обособили две направления за изучаване на български език и литература, които съответно са спрямо степента на владеене на езика от учениците – БЕЛ по роден език и БЕЛ за чужденци. За целите на обучението използват и допълнителни учебни ресурси.
„Нивото на учениците в една паралелка е различно, което налага и индивидуален подход“, уточнява Найденова. Щастлива е от обратната връзка, която получава от родителите. Те са единодушни, че забелязват голям напредък.

А тази новина може само да радва учителите и да ги окуражава смело да вървят напред, защото едно е ясно – посоката е вярна.

В училището имат и различни извънкласни дейности – народно пеене, народни танци, български народни приказки, математика за II, III и IV клас и онлайн курс по френски език. Наричат ги „ателиета“ и в тях могат да се включат всички деца от българската общност в Брюксел, независимо дали са възпитаници на школото, или не. И така общият брой на учениците им заедно с посещаващите ателиетата става над 40.
„Свободният достъп позволява ученици с определен дефицит в говора или с дислексия да посещават заниманията и да се чувстват добре. Огромно предимство е, че приемаме и такива деца, и е съществена разлика от другите две български училища в Брюксел“, казва тя.

Родителите участват активно в живота на училището, като подкрепят и помагат на учителите. Често се случва те да сканират или копират учебни материали. Активно и с огромно желание се включват и в организацията на тържества и празници. А такива имат достатъчно. В момента се подготвят за отбелязването на 151 години от смъртта на Васил Левски.

„Отправили сме покана към колегите от другите две български училища в Брюксел – Българското неделно училище „Пейо Яворов“ и Българската секция на Европейското училище, за съвместна изява на учениците ни. Празниците обединяват“, категорична е Найденова. По традиция церемонията ще бъде под ръководството на Българското посолство в Брюксел и на посланика ни там Пламен Бончев.

„В училище вече започнахме работа. С децата разучаваме песничката за Апостола, която е написана и изпълнена от вокалната група „Карловойс“ от родното място на Апостола – Карлово“, казва Найденова.
Програмата за празника също вече е известна. На 10 февруари в училището ще има образователна беседа за живота и делото на Васил Левски. Междувременно ще се подготвят и за състезанието „Лъвски скок“, което ще се проведе на 17 февруари. Надпреварата ще бъде в две групи – подготвителна група и II клас срещу подготвителна група и I клас. Всички участници имат поставена задача за домашна работа – да нарисуват, прекопират или апликират рисунката на връх Шипка, която предварително е изпратена до децата.

Освен това всички ученици в училището в Брюксел работят по още един проект на тема „Апостолът на свободата“. Трябва да съберат снимки и информация за паметника или барелефа на Васил Левски в своя роден град. След това със събраните материали ще направят общо табло, посветено на великия български герой, което ще краси класната им стаята.

На 18 февруари предстои отбелязването на Празника на мартеницата, чийто домакин тази година е България. В него участие ще вземат културни и учебни организации от България, Румъния, Молдова и Македония. Събитието ще бъде представено и координирано от Българската културна асоциация в Брюксел и Българското народно училище. На празника отново са поканени както другите две български училища в Брюксел, така и Българското училище в Гент и колегите им от съботното ателие „Знайко“ от Антверпен. Кампанията, която подкрепят през 2024 г., е на фондация „Карин дом“ и средствата от нея ще отидат в полза на над 350 семейства в нужда.

Your Image Description

Свързани статии:

„Заедно“ – за първи път в Атина Снимка БУ „Райна Княгиня“ – РичонеДа знам и да помня Българчета на Острова месят хляб и правят туршия в час Мартеници пътуват от Италия до България

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Брюкселбългарски училища зад границаВалентина НайденоваНие по света

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Да пиеш вода от стомната

Следваща статия

„Заедно“ – за първи път в Атина

Следваща статия
„Заедно“ – за първи път в Атина

„Заедно“ – за първи път в Атина

Снимка БУ „Райна Княгиня“ – Ричоне

Да знам и да помня

Снимка Университетска библиотека „Св. Климент Охридски“

10 млн. лева за университетски библиотеки

Последни публикации

  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Дигитализират модули от външните оценявания и матурите
  • Важни са научните доказателства, а не научните награди
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"