Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 51-52, 19.12.2024 г.

Над 620 000 лв. за стипендии на млади български учени

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
18-12-2024
в Брой 51-52, 19.12.2024 г.
A A
Н.Пр. Раймунд Фурер и министър Галин Цоков. Снимки Олег Попов

Над 620 000 лева ще бъдат осигурени за стипендии на млади български учени от страната и изследователи от българската научна диаспора. За периода на финансовата подкрепа те следва да развиват научна дейност в българско висше училище или научна организация. Това създава предпоставка и за изследователите от българската диаспора да продължат с научната си кариера в България.

Стипендиите са заложени в подписания Меморандум за сътрудничество между МОН и Държавния секретариат за образование, научни изследвания и иновации на Конфедерация Швейцария,

съобщава Пресцентърът на МОН. Подписи под документа положиха служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков и Н.Пр. Раймунд Фурер – посланик на Конфедерация Швейцария в България.

Договорът е продължение на съществуващия Меморандум от 2018 г. и се преподписва за нов период от 2025 до 2028 г. Одобрените средства по споразумението са в размер на 622 110 лева, като отпусканата сума за всяка година възлиза на над 155 000 лева.

„С финансирането всяка година ще се осигуряват до 5 деветмесечни стипендии за млади учени и 2 тримесечни  за изследователи от българската научна диаспора“, отбеляза министър Галин Цоков.

Меморандумът е част от Програмата за стипендии и обмен на млади учени в областта на хуманитарните и социалните науки. От нейното създаване през 2018 г. до момента са подадени над 166 научни проекта.

„От тях 40 са преминали успешно международен подбор и са получили финансиране. 28 от тях са на млади учени, а останалите 12 – на изследователи от българската научна диаспора“, подчерта проф. Цоков.

По думите му, Програмата има сериозно място за развитието на социалните и хуманитарните науки в България. Чрез финансирането младите учени имат възможност да правят изследвания на най-високо ниво и да повишават квалификацията си. От друга страна, стипендиите често оказват съществено влияние за избора им да останат в академичната сфера.

Министър Цоков благодари за добрите двустранни отношения с Швейцария и изрази надежда да бъде подписан още един меморандум, насочен изцяло към развитието на професионалното образование и обучение.

Н.Пр. Раймунд Фурер подчерта, че споразумението подсилва успешното сътрудничество между двете страни в областта на образованието и науката.

„Много млади хора се включват и участват в Програмата. Оптимист съм, че ще продължим да надграждаме постигнатото“, отбеляза той.

Посланик Фурер припомни, че през тази година беше подписано и програмното споразумение за Швейцарско-българската програма за научни изследвания, чрез която отново се предоставя подкрепа за многостранни научни проекти, за млади учени, докторанти и постдокторанти.

Дипломатът поздрави министъра и за успехите на Института за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии към Софийския университет и допълни, че това е един от знаковите примери за сътрудничество между двете държави в сферата на науката. Благодарение на него българският институт работи в тясна връзка с два от водещите швейцарски университета – Федералния технологичен институт в Цюрих (ETH Zurich) и Политехническия университет в Лозана (EPFL).

Посланикът използва възможността да поздрави България и за създаването на BgGPT

– първия генеративен изкуствен интелект от последно поколение, създаден от научна организация с държавно финансиране.

Проф. Цоков увери, че МОН ще продължи да подкрепя научните изследвания и работата на българските учени.

„През следващата година ще дадем повече възможност на училищата и университетите да развиват свои платформи за изкуствен интелект на базата на BgGPT“, добави министърът.



Your Image Description

Свързани статии:

Министър Галин Цоков пред над 500 училищни директори: Заедно можем отново да направим българската образователна система сред най-добрите в Европа Министър Галин Цоков откри форум за образованието на бъдещето Министър Галин Цоков присъства на възпоменателната церемония по повод геноцида в Сребреница Министър Галин Цоков откри нова сграда към 7. СУ „Кузман Шапкарев“ в Благоевград

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: МОНН.Пр. Раймунд Фурерпроф. Галин ЦоковРепортерстипендииучениШвейцария

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Коледа с кауза в Кюстендил

Следваща статия

Повече училища и градини със статут на „защитени“

Следваща статия
Повече училища и градини със статут на „защитени“

Повече училища и градини със статут на „защитени“

Победителите във фотоконкурса „В моето училище е най-хубаво“

Победителите във фотоконкурса „В моето училище е най-хубаво“

Победителите във фотоконкурса „В моето училище е най-хубаво“

Снимка на броя: Победителят във фотоконкурса „В моето училище е най-хубаво“

Последни публикации

  • Петима кандидати за началник на РУО – София-град, са допуснати до тест
  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"