Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 8, 22-28.02.2024 г.

Студенти прилагат иновативни практики в детски градини

Великотърновският университет „Св. св. Кирил и Методий“ провежда образователна работилница   

Диляна Кочева от Диляна Кочева
26-02-2024
в Брой 8, 22-28.02.2024 г.
A A

От няколко години насам Педагогическият факултет към Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий“ провежда образователна работилница „Детски университет“. Реализирани са над 15 издания. Сред тях са „Космическо приключение“, „Забавна зооакадемия“, „С България в сърцето“, „Коледа по света“ и много други.

Идеята е бъдещите педагози от трите специалности – „Предучилищна и начална училищна педагогика“, „Предучилищна педагогика и логопедия“ и „Предучилищна педагогика и чужд език“, да разработят и да приложат в реална среда иновативни образователни практики.

Студенти от Университета гостуват на детски градини в града.

По този начин те успяват не само да покажат какво са научили, но и да разгърнат творческия си потенциал. Това най-често се случва чрез интегрирането на елементи на музейната педагогика, игри с познавателно съдържание, викторини, словесни загадки, детски експерименти и опити, театрални етюди и виртуални разходки.

„Уникалното на образователния проект „Детски университет“ е неговият отворен характер, който позволява допълване на концепцията и на технологията за реализирането ѝ“, казва за в. „Аз-буки“ ръководителят на катедра „Предучилищна педагогика“ към ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“ проф. д-р Петя Караиванова. Новият компонент от есента на 2023 г. са майсторските семестриални класове, подготвени и осъществени в учебната дисциплина „Методика на обучението по околен свят в детската градина“.

„Предизвикателствата продължават и през 2024 г. Предстоят образователни работилници, в които ще апробираме разнообразни детски експерименти и опити, ще интегрираме инициативата с работата на кръжок „Четящият студент, четящото дете“, воден от проф.  Марианна Мандева, за да представим иновативни модели за работа с авторски екологични приказки за деца“, допълва тя.

Освен това студентите ще бъдат насърчени да се включат в дванадесетото издание на конкурса „Моите първи педагогически опити“ със свои методически разработки.  Негов координатор е проф. Караиванова, а компетентното жури от преподаватели от катедра „Предучилищна педагогика“ ще прецени кои участници ще публикуват своите материали в петия том на сборника „Моите първи педагогически опити. Образователни технологии. Модели. Учебни проекти. Ресурси“.

„С всички тези инициативи защитаваме своята визия за модерно висше педагогическо образование и имаме самочувствието, че успешно я реализираме в академичното си ежедневие“, допълва моята събеседничка.

Идеята за създаването на образователната работилница „Детски университет“ е на доц. д-р Деляна Чуховска, която е  с дългогодишен педагогически опит на учител в детска градина. В началото се планира първото издание на образователната работилница да бъде през май 2020 г. Но по обективни причини – ковид пандемията, инициативата не се провежда тогава, а две години по-късно – през пролетта на 2022 г.

„Това ни даде възможност да обмислим и да прецизираме първоначалната идея на този уникален за страната ни проект“, обяснява проф. Караиванова. Поради наложените противоепидемични мерки за ограничаване на социалните контакти и избягването на събирането на много хора на едно място, се налага да бъде променена концепцията за провеждането на образователната работилница. „Връщането ни в присъствена форма на обучение в началото на март 2022 г. и невъзможността децата да посетят аудиториите на Педагогическия факултет, ни провокира да адаптираме идейния замисъл“, обяснява моята събеседничка. Така се появява „Пътуващ детски университет“. Първите две издания се провеждат от гл. ас. д-р Борислава Иванова в двора на две детски градини във Велико Търново – „Райна Княгиня“ и „Иванка Ботева“.  През май се провеждат още четири „пътуващи“ варианта.

„До началото на март 2022 г. обучението на студентите в продължение на почти две години протичаше онлайн. Те не се бяха виждали помежду си. Разпознавахме се по гласовете и се радвахме на възможността да бъдем заедно в реална среда. Щастлива съм, че приеха присърце идеята и работиха усърдно по осъществяването ѝ в аудиторни и извънаудиторни активности. Убедена съм, че ще запомнят първите си педагогически опити в реална образователна среда, осъществени чрез детския университет“, разказва моята събеседничка.

Като преподавател с дългогодишен опит, проф. Караиванова отчита, че

интересът към специалността „Предучилищна педагогика“ в последните години е устойчиво висок.

Според нея причините за това са комплексни. От една страна, това е привлекателността на професията и възможността за професионално развитие. От друга пък стои осъзнатата амбиция на младите хора да допринасят за детското развитие. А колкото до това какъв трябва да бъде учителят на XXI век, то за проф. Караиванова той трябва да бъде преди всичко креативен, способен, знаещ и бързо адаптиращ се към динамично променящия се дигитален свят.

„Намирам за особено значимо качество толерантността към неопределеността, която е ценен ресурс за генериране на необходимите на образователните практики иновации. Тя предопределя критичността към педагогическата рутинност като осъзнат ангажимент на творчески работещия учител, който има респект към уникалността на детството“, завършва тя.

Your Image Description

Свързани статии:

Изкуственият интелект срещу климатичните промени Значението на думата спорт Софийският университет търси млади предприемачи в науката Сензори ще алармират за проблеми с язовирните стени

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ВТУ Св. св. Кирил и Методийдоц. д-р Деляна Чуховскаобразователна работилницаПерспективипроф. д-р Петя Караиванова

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Ако искате хепиенд, предложете го!

Следваща статия

МОН се превърна в класна стая за урок по изкуства, английски език и биология

Следваща статия
МОН се превърна в класна стая за урок по изкуства, английски език и биология

МОН се превърна в класна стая за урок по изкуства, английски език и биология

Анонимен дарител предостави 1 млн. лева за стипендии в Стопанския факултет на СУ

Анонимен дарител предостави 1 млн. лева за стипендии в Стопанския факултет на СУ

България и Словакия ще обменят студенти и опит в дуалното обучение

България и Словакия ще обменят студенти и опит в дуалното обучение

Последни публикации

  • Морски приключения от Кранево до Атия
  • Министър Красимир Вълчев: България отбелязва своя цивилизационен принос чрез писмеността и духовността
  • Ученици изследват историите на българите в Северна Америка от началото на XX век
  • МОН отличи четирима директори с наградата „Св. Иван Рилски“
  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград
  • Тайната на дълголетието
  • Детството не е състезание
  • Няма кой да те чуе, ако не си онлайн
  • Студентите бягат с УАСГ
  • Прародителят на всички рози е бил малко жълто цвете
  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"