Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Министър Цоков: Социално-емоционалното учене създава успешни личности

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
15-11-2024
в Новини 2024
A A
Снимка Пресцентър на МОН

Социално-емоционалното учене е един от най-важните елементи на успешното съвременно обучение. То помага за изграждането на личности, които да бъдат устойчиви и да се справят с предизвикателствата на новото време. Това каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков на националната конференция „Стратегии, модели и методи на социално-емоционалното обучение в съвременното образование“, съобщават от Пресцентъра на МОН.

По думите му

изкуственият интелект и технологиите ще навлизат все повече в живота ни, но те няма да могат да изградят човешката личност

– да развиват уменията, които са ни необходими, за да работим и да живеем успешно. Именно социално-емоционалното учене развива тези умения и помага за изграждането на позитивната образователна среда.

Проф. Цоков цитира редица проучвания, които показват как климатът в образователните институции се подобрява, когато децата изграждат умения за работа в екип, учат се на социална устойчивост и управление на емоциите.

„Този тип учене е важен елемент и за превенция срещу агресията в училище. Всички световни тенденции показват тази свързаност – колкото по-развита е позитивната среда в институциите, колкото по-напреднала е социално-емоционална интелигентност на децата, толкова повече намалява и насилието в училище“, отбеляза той.

Социално-емоционалното учене залага на специфични методи на преподаване – дискусии, проектно-базирано обучение, ролеви игри, преживявания. „Най-големите предимства на този тип обучение са свързани с намаляването на стреса при децата и младежите, изграждането на емоционална устойчивост, повишаване на мотивацията им, което се отразява благоприятно и на академичните постижения на учениците“, подчерта още министърът.

По думите му

концепцията за социалното и емоционалното учене е свързана и с прякото ѝ прилагане в образователната система.

Една от най-важните стъпки за това е включването на социално-емоционалното в учебните програми.

В този контекст министърът припомни, че вчера беше поставено символичното начало на нов проект, насочен към създаване на компетентностно ориентирани учебни програми. „В реформираните учебни програми следва да се внедрят нов тип умения, включително и социални и емоционални“, каза той и допълни, че този тип обучение трябва да се прилага още от ранна детска възраст – да залегне в предучилищното и началното образование.

МОН ще продължи да работи за включване и развитие на този тип обучение в българското образование, включително и за по-добро развитие на уменията на учителите, стана ясно по време на събитието. Като успешна мярка проф. Цоков открои програмата „Стъпки заедно“, която за трета поредна година съдейства за създаването на позитивна и безопасна среда в училищата.

По думите му

целта на всички тези усилия е в българските училища да се възпитават щастливи и спокойни ученици,

за да може образователната система да постигне още по-добри резултати.

Двудневната конференция в Пловдив се организира по програма „Квалификация на педагогическите специалисти“ на МОН и се реализира съвместно с Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“.

Събитието започна с майсторски клас „Социално-емоционално образование“ с лектор Иван Тричков. С лекции след това се включиха началникът на кабинета на министъра Наталия Михалевска, председателят на СБУ Янка Такева и директорът на дирекция „Политики за стратегическо развитие, квалификация и кариерно развитие“ в МОН Полина Фетфова.

В срещата участие взеха и директорът на дирекция „Приобщаващо образование“ в МОН Грета Ганчева, директори на регионални центрове за подкрепа на приобщаващото образование, преподаватели от Пловдивския университет, учители и докторанти.

Your Image Description

Свързани статии:

Министър Галин Цоков откри училищна лаборатория за екология и зелена енергия във Варна Зам.-министър Наталия Митева откри нов Център за интегрирани услуги в Пловдив В 53 неделни училища в Испания се учи български език Създават нови специалности в областта на сценичното изкуство

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: МОНнационална конференцияПловдивпроф. Галин ЦоковРепортерсоциално-емоционално обучение

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

България има потенциал за развитие

Следваща статия

Всяко дете е бъдещ посланик на културата

Следваща статия
Всяко дете е бъдещ посланик на културата

Всяко дете е бъдещ посланик на културата

До Африка и назад

До Африка и назад

Нов антибиотик срещу бактериите

Нов антибиотик срещу бактериите

Последни публикации

  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте
  • Предлагат 277 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Приеха на първо четене промени в Просветния закон
  • Нобел за химия: Да уловиш вода от пустинния въздух
  • Най-малко 150 десетокласници влизат в Националната програма „Обучение за ИТ умения и кариера“
  • Министър Красимир Вълчев откри обновено студентско общежитие в Пловдив
  • Медицинският университет в Плевен въведе лаборатория по анатомия с добавена реалност
  • Нобел за квантова физика в макромащаб
  • Университетът по хранителни технологии в Пловдив ще си партнира със Световната организация по туризъм
  • Център с лаборатория за изследване на аутизма отвори врати в Софийския университет
  • Нова детска градина в Асеновград с финансиране от МОН
  • Разработка на INSAIT е сред водещите статии на топ форум за компютърно зрение и изкуствен интелект
  • 12 отличени с наградите „Джон Атанасов“
  • Министър Красимир Вълчев: За да расте икономиката, ще са ни нужни повече дигитални създатели
  • Разгадани тайни на имунната система донесоха Нобел за медицина на трима учени
  • Таня Михайлова поздрави учителите в Тетевен
  • „Аз-буки“ с премиера на детска книга
  • Първа среща на българските неделни училища в Австрия
  • Малена Замфирова е номер едно в Европа сред младите спортисти
  • РУО – София-област, приветства 72 млади учители
  • Николай Дойчинов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“: Хубавата снимка идва от емоцията, която снимащият е преживял
  • Училищният психолог подкрепя всички ученици

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"