Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Министър Галин Цоков: Учениците трябва да участват във взимането на решенията за живота в училище

Президентът, просветният министър и посланици се срещнаха с победителите в конкурса „Моето мнение има значение в обединена Европа“

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
12-04-2024
в Новини 2024
A A
Снимки Олег Попов

„Учениците трябва да имат възможност да участват със свой глас във взимането на решения за функционирането на училището, в което учат.“ Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на среща с ученици, взели участие в конкурса „Моето мнение има значение в обединена Европа“.

„Гласът на всеки един има значение, особено на тези, които в момента са в образователната система. Защото те трябва да бъдат не само обогатени със знания, но и да се развиват като личности“, каза проф. Цоков.

По думите му мнението, идеите и мечтите на учениците са отражение и на обществото. Той посочи, че именно затова и основен приоритет са промените в предучилищното и училищното образование, които да направят учениците не само знаещи, но и да имат изградени умения за живота, в това число да взимат решения.

„Нашият век е много динамичен, информационното общество е бързопроменящо се и всеки един ден не само се учим, но и изграждаме нови умения. Ако имате тези умения за живота, ако знаете, че вашият глас има значение, Вие ще бъдете търсещи и заедно с това участващи хора“, каза министър Цоков.

Той благодари на учениците за участието в конкурса и на техните учители, че ги подкрепят да се развиват като личности.

В срещата участваха учениците Марияна Андонова от ПГ в Ямбол, Лейля Симеонова от ОУ „Цанко Церковски“ в Средище и Назлъ Николаева от Обединено училище “Христо Ботев“ във варненското село Цонево. Момичетата споделиха за своите интереси, като подчертаха, че имат подкрепата на своите учители да се включват в различни инициативи и конкурси.

На срещата в МОН бяха още учителките Сибел Емилова и Туркян Юмер, както и председателят на „Амалипе“ Деян Колев и 14-годишният Деян Димитров. „Имат желание да променят света, имаме ново поколение, което може само да ни зарежда“, посочи Деян Колев.

Конкурсът „Моето мнение има значение в обединена Европа“ е част от инициативата „Посланик на толерантността“, която се организира за дванадесета поредна година от Центъра за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“ по повод Международния ден на ромите – 8 април. В конкурса тази година са се включили над 100 ученици от цялата страна. Призьорите от конкурса за „посланици на толерантността“ за един ден са приети, освен от просветния министър, и от президента Румен Радев и посланици. Имат срещи и с Представителството на Европейската комисия в България и с представителя на УНИЦЕФ у нас.

„Качественото образованието има ключова роля за развитието на потенциала на младите хора и разкрива перспективите за пълноценната им реализация“, заяви президентът Румен Радев.

Държавният глава се срещна с ученичките от СУ „Цанко Церковски“ в с. Никола Козлево Айше Билял и Зейнеб Акиф, съощи пресслужбата на Президентството.

„Важно е българите, и особено младите ни хора, да имат самочувствието, че са равноправни европейци и гласът им е също толкова важен, колкото и на останалите граждани в Европа“, заяви още Румен Радев.

И добави, че за човек трябва да се съди по неговите морални качества, неговите знания и способности и най-вече по отношението му към останалите.

Президентът Радев оцени активната работа на „Амалипе“ и постигнатите резултати в превенцията на отпадането на младежи от училищното образование.

На срещата ученичките Айше Билял и Зейнеб Акиф представиха идеята на видеото си, посветено на темата за равноправие и преодоляване на предразсъдъците в обществото, с което са спечелили призово място в конкурса. Те споделиха също бъдещите си планове за образованието си и професионална реализация. В срещата участваха и програмният директор на „Амалипе“ Теодора Крумова, както и Мария Балчева – учител в СУ „Цанко Церковски“. Теодора Крумова отбеляза, че е изключително важна подкрепата на институциите в усилията всяко дете да повярва в себе си и способностите си, независимо къде живее и каква е средата му.

Your Image Description

Свързани статии:

Министър Галин Цоков: Разработваме стандарт за образование и грижи за децата до три години 2 май ще е неучебен ден в цялата страна Деца в Уганда учат български песни и танци Министър Галин Цоков: За година повишихме заплатите на асистентите във висшите училища с 600 лева

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: "Амалипе"ДенятконкурсМинистър Галин Цоковпобедителипосланиципрезидент

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Мелодията на традициите: Наградиха призьорите в XXIX национален детски фолклорен конкурс „Диньо Маринов“

Следваща статия

Оригинални идеи срещу промените в климата

Следваща статия
Оригинални идеи срещу промените в климата

Оригинални идеи срещу промените в климата

Целта е една, методите за постигането ѝ – различни: Националната природо-математическа гимназия ще има нова сграда

Целта е една, методите за постигането ѝ – различни: Националната природо-математическа гимназия ще има нова сграда

Най-старото и бутиково училище в Сливен чества 180-годишнина

Най-старото и бутиково училище в Сливен чества 180-годишнина

Последни публикации

  • Ученици изследваха историите на българите в Северна Америка от началото на XX век
  • МОН отличи четирима директори с наградата „Св. Иван Рилски“
  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград
  • Тайната на дълголетието
  • Детството не е състезание
  • Няма кой да те чуе, ако не си онлайн
  • Студентите бягат с УАСГ
  • Прародителят на всички рози е бил малко жълто цвете
  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"