Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Новини Новини 2024

Министър Галин Цоков: Всички училища да премахнат табелите, ограничаващи достъпа на родители

Указанията не означават свободен достъп на всички до образователните институции, а създаване на ред за участие на родителите в образователния процес, основан на взаимно доверие и уважение

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
21-03-2024
в Новини 2024
A A

Да се премахнат надписите, забраняващи достъпа на родителите до училищните сгради. Това указание към регионалните управления на образованието даде министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков, съобщи пресцентърът на МОН.

Практиката да се поставят подобни надписи е изключение

и тя не се прилага масово в образователните институции. При някои училища в страната обаче все още могат да се видят съобщения на техните входове, гласящи „Родителите до тук“, „Забранен достъп за родители“ и др.

„Това е практика, която незабавно трябва да бъде прекратена, защото дава погрешен сигнал към обществото“, подчерта министър Цоков.

По думите му образованието е непрестанен процес на взаимодействие, сътрудничество и на активен диалог.
В същото време проф. Цоков подчертава, че

за МОН на първо място е грижата за безопасността на децата и всеки директор създава необходимата организация така, че да не се нарушава образователният процес.

В този смисъл указанията не означават свободен достъп на всички до образователните институции, а създаване на ред за участие на родителите в образователния процес, основан на взаимно доверие и уважение.
В указанията си към регионалните управления министър Цоков напомня, че обучението, възпитанието и социализацията дават резултати, когато в разработването и реализирането на училищни политики директорите на образователните институции работят в партньорство с родителите.
Сътрудничеството и взаимодействието между родителите и образователната институция се осъществяват всекидневно по много начини, включително и чрез индивидуални консултации и родителски срещи. Родителите имат право не само периодично и своевременно да получават информация за успеха и развитието на децата си в образователния процес, но и да се срещат с ръководството на образователната институция и с педагогическите специалисти, напомня просветният министър.

„Зная, че това се случва в мнозинството от българските училища и е парадоксално, че дори на някои такива места продължават да стоят враждебни табели към родителите на входовете им. В повечето случаи това са ограничителни разпоредби, останали от години и е време категорично да преустановим тези практики“, категоричен е проф. Цоков.

Your Image Description

Свързани статии:

Започва изграждането на 33 нови училищни сгради и детски градини Над 1500 училища с направление по природни науки в новите STEM центрове 11 училища създадоха лаборатория за иновации по предприемачество и финансова грамотност 2 май ще е неучебен ден в цялата страна

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: забранаМинистър Галин Цоковродителитабелиучилища

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI

Следваща статия

Софийският университет с най-много публикации и цитирания

Следваща статия
Софийският университет с най-много публикации и цитирания

Софийският университет с най-много публикации и цитирания

Инвестиции за превенция на агресията

Инвестиции за превенция на агресията

200 хил. лв. за подготовка за PISA

200 хил. лв. за подготовка за PISA

Последни публикации

  • Тайнствата на Рила
  • Застрашената тръноопашата потапница зимува у нас
  • Приказкотерапия в Челопеч
  • Загадъчната природа на тъмната материя
  • Учениците от СУ „Иван Вазов“ в Плевен с иновативен урок по предприемачество
  • Енотите показват склонност към опитомяване
  • Ново поколение творци и мислители
  • Нов клон в дървото на живота
  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • Годишно съдържание на научно списание „Математика и информатика“, година LXVIII, 2025
  • Artificial Intelligence as a Tool for Pedagogical Innovations in Mathematics Education
  • Optimization vs Boosting: Comparison of Strategies on Educational Datasets to Explore Low-performing at-risk and Dropout Students
  • Математическо моделиране в първи гимназиален етап: изграждане на междупредметни връзки между математика, физика, биология и информационни технологии
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Application of Python in Data Forecasting using SARIMA Models
  • Enhancing Student Motivation and Achievement through Digital
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"