Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Млади предприемачи със стипендии от състезанието „Практични финанси“

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
08-04-2024
в Новини 2024
A A
Снимки Пресцентър на МОН Наградените в Националното състезание „Практични финанси“

Учениците, класирани на първо, второ и трето място в индивидуалното класиране на състезанието „Практични финанси”, ще имат право на стипендия по Наредбата за закрила на деца с изявени дарби.

Михаела Калайджиева от МГ „Д-р Петър Берон“ във Варна е първа в класирането във възрастова група VIII-X клас. Втора е Мериан Георгиева от Варненската търговска гимназия „Г. С. Раковски“, а трети – Емилиян Георгиев от СУ „Козма Тричков“ във Враца.

Отборно победител е екипът на Емилиян Георгиев от Враца, Лора Петранова от СУ „Иван Вазов“ в Мездра, Мериан Георгиева от ВТГ “ Г.С. Раковски“, Михаела Калайджиева от варненската МГ “Д-р Петър Берон“ и Явор Иванов от ПГМКР „Св. Никола“ в Бургас.

В групата XI – XII клас първа е Мирослава Вълчева от 108. СУ „Никола Беловеждов“ в София, втори е Стефан Стоилов от II. АЕГ „Томас Джеферсън“ в столицата, а трета – Мария Маркова от ЗПГ „Климент Тимирязев“ в Сандански.

В екипното класиране на първо място е отборът на Антония Колева от ПГСУАУ „Атанас Буров“, Силистра, Марина Любенова от ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ в Бургас, Мирослава Вълчева от 108. СУ в София, Стефан Стоилов от II. АЕГ и Чанко Върбанов от СУ „Св. Св. Кирил и Методий“ в Карнобат.

Състезателите бяха приветствани от заместник-министъра на образованието и науката д-р Емилия Лазарова. Тя подчерта, че това състезание насочва усилията на учениците върху усвояването на култура на поведение, начин на мислене и подходи за действие по отношение на класическите и актуалните проблеми на управлението на личните финанси, включително и чрез използване на новите технологии, предаде пресцентърът на МОН.

„Част от компетентностите, които искаме да изграждаме, е работата в екип. Заедно с уменията във всяка конкретна предметна област, младите хора се нуждаят от качества, които ще им помогнат да се реализират в живота и това е да могат да комуникират, да чуват, да възприемат критично различни идеи, да предлагат и намират иновативни, практични решения, които са важни за всеки ученик, но и за обществото“, подчерта д-р Лазарова.

Това е единственото състезание от календара на МОН, което се провежда в два национални кръга. Във втория кръг, който е във формат на финансов иновационен лагер, участваха 80-те ученици от цялата страна, показали най-високи резултати в първи кръг. В него се включиха общо 1318 ученици.

През трите състезателни дни ученици от I и II гимназиален етап, разпределени в две състезателни групи, се конкурираха при разработването и представянето пред жури на решение на казус за справяне с конкретна житейска финансова ситуация и за вземане на финансово решение. Разпределени на случаен принцип в отбори от по 5 ученика, участниците работиха върху казус, който е насочен към управлението на личните финанси и е различен за първа и втора състезателна група.

Учениците от първата състезателна група разработваха концепция за продукт или услуга, който/която съдейства за развитието на финансовата грамотност на ученици от V клас. Състезателите от втората група създаваха концепция за дигитален продукт или услуга, който/която да послужи като инструмент за повишаване на финансовата грамотност на Явор (героят от представения им казус) така, че да не изпада отново в подобна ситуация.

Четвъртото издание на Националното състезание „Практични финанси“ бе организирано в партньорство с „Джуниър Ачийвмънт“. Домакин на финалистите беше столичното 19. СУ „Елин Пелин“, откъдето бяха осигурили персонални лаптопи за всички участници.

 

Your Image Description

Свързани статии:

Проект на МОН подкрепя деца, родители и учители в детските градини Националната професионална гимназия по полиграфия и фотография стана на 100 Отличиха призьорите в Националното състезание за ключови компетентности по природни науки 198 новоназначени директори преминават практически обучения

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: "Практични финанси"19. СУд-р Емилия ЛазароваДенятстипендиясъстезание

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Предприемачеството е запазена марка за 108. СУ „Никола Беловеждов“

Следваща статия

STEM дни в иновативна образователна среда

Следваща статия
STEM дни в иновативна образователна среда

STEM дни в иновативна образователна среда

Следа в историята на обучението зад граница

Следа в историята на обучението зад граница

Млади художници от 126. ОУ с изложба в МОН

Млади художници от 126. ОУ с изложба в МОН

Последни публикации

  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"