Аз-букиНационално издателство за образование и наука
  • Структура
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Структура
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

МОН: Деветокласниците са се справили най-добре по биология на теста по природни науки

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
13/12/2024
в Новини 2024
0
Деветокласниците са се справили най-добре по биология на теста за проверка на уменията по природни науки
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter
Деветокласниците са се справили най-добре по биология на теста за проверка на уменията по природни науки
Снимка Пресцентър на МОН

Деветокласниците, които положиха дигиталния тест по природни науки, са се справили най-добре по биология и здравно образование. Това показват резултатите от първото мащабно изследване, проведено изцяло на електронни устройства, съобщи Пресцентърът на МОН.

Голяма част въпросите в тестовете бяха проверени онлайн – избираемите автоматично се оцениха през платформите, а свободните въпроси от учители по съответните предмети.

В изследването се включиха общо 48 941 ученици, като за всяка една от частите по отделните предмети – биология и здравно образование, физика и астрономия и химия и опазване на околната среда, максималните точки са 18. Изследването има диагностичен характер и проверява компетентности, което означава, че задачите не са рутинни, не се решават в училище и са с много голяма практическа насоченост.

По биология и здравно образование е най-високата средна успеваемост – 57%, в изследването. Деветокласниците са постигнали средно 10,26 точки, което съответства на оценка „Добър 3,90“.

Близо 8% са отличните оценки по този предмет, а всеки четвърти ученик е получил оценка „Много добър“.

Повече от половината ученици са положили успешно и теста по физика и астрономия. Средният бал е 9,11 точки, което съответства на оценка „Среден 3,40“.

Деветокласниците са се затруднили най-много на теста по химия и опазване на околната среда, средният бал от който е 7,20 точки или „Среден 3,10“.

Един от основните изводи от проведеното изследване е, че голяма част от учениците умеят да извличат информация от графични и таблични източници и се справят с нерутинни за обучението им задачи, коментират от МОН. Деветокласниците обаче срещат затруднения при комбинирането и съпоставянето на информация от повече от един източник.

Данните показват необходимост в обучението на гимназистите да се наблегне на експерименталната работа в часовете по природни науки, на четене с разбиране и задачи със свободен отговор, в които се изисква да обясняват и изразяват мнение за процеси, явления, казуси и проблеми.

От МОН припомнят, че подобно изследване се организира за първи път в образователната ни система и цели да провери и готовността й за провеждане на различни изпитни формати изцяло на електронни устройства. Резултатите от теста дават информация за нивото на придобитите умения от ученика. Дадена бе и възможност оценките от проверката да бъдат вписани като текуща оценка по преценка на преподаващия учител и само при желание на ученика.

С тестовете, включващи задачи за измерване на умения в областта на природните науки, учителите по съответните предмети ще бъдат подпомогнати в задаването и оценяването на подобен тип задачи и ще се тестват различни платформи, които в бъдеще биха могли да подпомагат обучението, подготовката и провеждането на различни видове изпити и проверки.

Поставя се и фокус върху важни теми, свързани с международното изследване PISA 2025, като учениците се доближиха до типа задачи и средата, в която част от тях ще работят по време на реалното изследване, което предстои да се проведе през пролетта на следващата година.

Your Image Description

Свързани статии:

Отличиха призьорите в Националното състезание за ключови компетентности по природни науки Повече от 28 000 деветокласници решаваха онлайн тест в първия ден на проверката по природни науки Български ученици участват с фотографии в международен конкурс по природни науки Още 2700 деветокласници преминаха успешно теста по природни науки

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: биологиядеветокласнициДенятМОНприродни наукиумения

Последвайте ни в социалните мрежи

Предишна статия

Polit-Pop Sustainability: Policies, Businesses, and Media Heroes for a ‘Green’ Lifestyle

Следваща статия

Министър Галин Цоков: Образованието е основата за просперитета на нацията

Следваща статия
"Образованието е основа за просперитета на нацията. Затова и разговорът за подготовката и възможностите за учителите е ключов за бъдещето ни", каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков пред членовете на Синдикалния съвет на Синдиката на българските учители

Министър Галин Цоков: Образованието е основата за просперитета на нацията

Последни публикации

  • Българска ученичка спечели Международната олимпиада по креативно програмиране
  • Нов STEАM център В 7. СУ „Кузман Шапкарев“ обединява наука и изкуство
  • Инж. Таня Михайлова в новия STEM център на СУ „Козма Тричков“: Важно е децата да имат умения за живота
  • Акад. Николай Витанов, зам.-министър на образованието и науката: Повече родни таланти избират българските висши училища
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 44/2025 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2025, година XXXIII
  • Innovative Conception, Policy and Strategy for Education and Training for Proactive Cyber Counterintelligence and Defence
  • Artificial Intelligence (AI) as an Opportunity for Enhancing the Competitiveness of the Restaurant Business through Innovative Modules (IM)
  • Интегриране на предприемаческото образование в университетите: стратегии и предизвикателства
  • From Polytechnic through Dual to STEAM Training or “On Novel Innovation” in Education
  • Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health for Children and Adolescents (ICF-CY) in the Context of Inclusive Education Policies
  • Бранд, технологии и съвременен образователен мениджмънт: връзки и взаимодействия
  • В Министерския съвет
  • Ръст на студентите в дефицитни специалности
  • 15% от възрастните в Eвропа участват в обучения и квалификации
  • Фантастичните умове на България
  • Младежки идеи за зеления преход
  • Обновяват столичното 35. СЕУ „Добри Войников“
  • Две столични училища са наградени със знак за качество от Националния инспекторат по образованието
  • Професионалната гимназия по транспорт в Бургас отново обучава водачи категория „C“
  • Антарктиците потеглят за Ледения континент за 34-ти път
  • Близо 579 млн. евро повече за образование в проектобюджета за догодина

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

bg_BG
en_US bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Структура
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.